Intresse för BB turnering i Hong Kong 20-21 jan 2018

edited August 2017 in Turneringar
Jag kollar intresse för att kanske få ett gäng och åka till Blood Bowl turneringen i Hong Kong den 20-21 januari 2018.
Ni hittar information om turneringen här: https://member.thenaf.net/index.php?module=NAF&type=tournaments&func=view&id=3460


Man verkar kunna få flyg för runt 4000 kr mellan Göteborg - Hong Kong i dagsläget och hotell verkar inte vara orimligt dyrt. Jag funderar i så fall på att vara borta i ca 7 dagar så att man får se lite av Hong Kong också.

Är någon mer intresserad?

Comments

  • intresserad ja. men vet inte hur görbart det är.
    vill prioritera dungeon bowl och nafc. men vore coolt!
  • Tror inte heller det går att utföra.
    Har inte sett någon som uppfunnit en tidsmaskin ännu...
  • equilibri wrote: »
    Tror inte heller det går att utföra.
    Har inte sett någon som uppfunnit en tidsmaskin ännu...

    lol, helt rätt!
  • Det skulle definitivt vara kul...
  • Jag är sugen. Men är osäker på om jag kan åka. En till två veckor är lagomt att vara där.
  • Jag är också intresserad
  • Oj, jisses vad coolt. Krav på deltagande? Är fortfarande ganska ny i gamet.
  • DavidD wrote: »
    Oj, jisses vad coolt. Krav på deltagande? Är fortfarande ganska ny i gamet.

    Kraven på deltagarna är väl i pirncip att man betalar och dyker upp med ett målat lag :)
    I praktiken är det väl bra om man kan reglerna så bra att man kan spela en match i någorlunda snabbt tempo (4minuter/turn). Du har spelat tillräckligt med matcher i Stockbowl för att det inte borde vara ett jätteproblem.

  • Jag tror inte det finns några turneringar i Blood Bowl som har högre krav än så. :)
  • edited August 2017
    i world cup fanns det spelare som hade omålade metallfigurer såatteh...
    dock inget jag rekommenderar.

    edit: var en italiensk spelare som jag mötte som hade det.
  • @mago @broccolli
    Ok, tänkte om det var nån top tier eller Sverige-mästare som brukar åka :3
  • @DaividD var det en sån här du tänkte på med "fel"taggen av mig? ;)

    CdJ_WAtWoAAOP93.jpg

    nej nej nej, alla är välkomna på turneringar. gäller även på europen (i eurobowl är det endast landslag, men den öppna turneringen kan vem som helst anmäla sig till).
  • Jag blir så sjukt sugen! Älskar Hong Kong!
  • Jag har inte varit i Hong Kong men det låter kul att kombinera Blood Bowl med en vistelse där. Vilka datum är det tänkt att vi/ni åker?
  • Ur biljettpris perspektiv brukar tisdag till tisdag vara billigast. Men jag kollade torsdag till tisdag från Umeå. Skulle kosta 3700 ToR med finnair
  • Torsdag till tisdag känns lite kort när resan dit tar ca 15-20 timmar enkel väg. Jag tror att jag kommer försöka vara där 5-8 dagar + resa.
  • låter helt klart intressant alltså. men vad ska en göra i Hong Kong i så många dagar?
  • Längta hem såklart!
  • brocCooLi wrote: »
    låter helt klart intressant alltså. men vad ska en göra i Hong Kong i så många dagar?

    Det finns massor med spännande saker att se och göra. Förutom att bara mysa runt. VIiktoria peak, Aberdeen markets, olika muséer och olika småöar runt om i bukten man kan fara ut på.
  • Och känner man att man ändå blir less, kan man ta flygbåten över till Macau.
Sign In or Register to comment.