Rostered Star Players

edited August 2017 in Taktik och lagbyggen
Mooselord wrote: »
I övrigt funderar jag på om det finns någon SP som verkligen är värd att permanenthyra. Det är trots allt ganska dyrt.

Tror alla chainsaw snubbar är värda sina cash.

Och sparar man pengar så rostar man en bra star player inför play-off och kan då ha dom i slutspel och finaler. Godis!!!

Stockbowl kunde sett ut så här säsong 23:

Pink Friends of Nagash har råd att köpa in Frank N. Stein för 210k och nyttja i slutspelet

Da Neckbreakaz skulle kunna köpa in Scrappa för dirty player skillen.

Listan kan bli lång så länge stålarna finns :-)

Comments

• Har ett nytt dwarf team som jag rostade Flint till.

Möter en del högre TV lag så det kan lätt bli 300k petty cash för en bribe.

Jagar stålar i mitt dark elf team som skall rosta Hubris i slutspelet. Har ett ongoing sponsorship så pengar kommer in.

Tror många inte riktigt ser potentialen i detta då det är ett nytänkande.

Vi körde en turnering förra söndagen i Malmö. Ett undead lag köpte in Setekh i en match för att slippa expensive mistakes samt öka lagets trupp med en bra spelare.

• Men starplayerns TV räknas väl fortfarande in i lagets TV?
    Om Pink Friends köper in Setekh och han spelar alla matcher i slutspelet kommer han kosta 320k för tre matcher. Jag hade nog föredragit att spendera 100k som "petty cash" i varje match istället, eftersom motståndaren inte får 100k att spendera då. Det låter som en bättre deal att få Sinnedbad/Hack eller en bribe utan att motståndarna får något än att ha Setekh och ge motståndarna 220k att spendera inducements på. Jag kan ha fel dock :)
  • Star Players får inte spela slutspelsmatcher om de inte är rostade.

Ge bort 220k i play-off är ju inte så farligt i vår liga då vi inte kör wizarden.
  • Aaah, vi tillåter star players i Stockbowlslutspelen. Det påverkar situationen en del.
  • Gör som jag och slå 1or på chainsaw-rullen och såga ihjäl dig själv (Y)
  • Inte illa att äntligen ha lyckats hyra in Hubris Rakarth. Vilken spelare!!! Men får se hur många matcher man har råd med upkeep? Har ett ongoing sponsorship så med lite normala tärningar så har jag minst 50k per match.
    http://www.malmo.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=bla

Det är stort med Rostered Star Players i vår liga:

*Hubris Rakarth* - Naggaroth United

*Kreek Rustgouger* - Brass Rats Bastards

*Slibli* - Dragons Den

*Flint Churnblade* - Blue Mountain Miners

*Bomber Dribblesnot* - Wunderworld

*Ugroth Bolgrot* - Da Ruztbukkit Ballcrunchaz

*Bilerot Vomitflesh* - Nurgle King

*Deeproot* - Trumpers

Slibli och Deeproot hänger dock löst - kanske inte klarar hålla dom.

Underbar förnyelse tycker vi.
  • If a Rostered Star Player gets injured, they cannot use an apothecary. But if the Rostered Star Player have Regeneration skill, can they use it to comeback into the game?

Vad säger ni?
  • Klart att en starplayer kan använda regeneration om den har det. Men igor funkar inte på starplayers.
  • Jag skulle säga att de skall använda regeneration.
Sign In or Register to comment.