Mot 24 klubben

edited February 2014 in Målning och modeller
Vi BloodBowl coacher har ju alla som mål att ha alla 24 olika lag målade så vi kan spela vad vi känner för i stunden. Vidare så vill vi ju även ha alla 56 starplayers så alla möjliga uppställningar är görbara. I denna tråd tänkte jag att vi kunde berätta för varandra hur denna strävan går för just er, vad ni tänker är viktigt att ta i beaktan etcetera.

Jag har under några års tid jobbat på detta mål och iom att jag i februari lyckades måla färdigt två olika lag (som går att spela som 3 olika) samt köpa två lag ligger jag nu på 14 spelbara lag (12 olika fysiska lag). Dessa är:
1. orc
2. vampire
3. wood elfs
4. skaven
5. chaos dwarf
6. amazon
7. human (combo lag med amazonlaget)
8. nurgle
9. necromantic
10. undead (combolag med necromanticlaget)
11. chaos pact
12. pro elf (köpt)
13. dwarf (köpt)
14. halfling (vunnit)

Som starplayers har jag följande målade: Lord Borak the Despoiler, Max Spleenripper, Ulgrot Bolgroth, Puggy Baconbreath, Zara the Slayer, Grim Ironjaw, Boomer Ezassion, Flint Churnblade, Deeproot Strongbranch, Jordell Freshbreeze, Barik Farblast, Willow Rosebark samt Bertha Bigfist dvs 13/56.

Så för mig är läget att jag har 10 lag kvar och 43 Starplayers. Hur går det för er? Vidare skall man räkna med Khorne som ett 25:e lag?

Comments

  • Jag räknar med Khorne. Jag har då 25 målade lag, men fuskar svårt iom att jag köper dem målade. Håller fn på att fixa lagen till vår föreslagna sidoliga, efter det är vi uppe i 30 lag. De fem resterande lagen är : Bretonnia, Beastmen, Slaanesh, Woodland och Tzeench.
  • edited February 2014
    Jag fuskar friskt med Amazoner human och norse som samma och en hel del gamskabbfigurer som stjärnor men hittills.

    1.Orc tillräckligt målade för att de ska hålla tills jag är klar med resten GW bloodbowlorcer 3ed tror jag. River troll i lagfärger och ett gimpsuperpunchtroll som jag övergått till.
    2. Chaos Dwarf. Måste basas om. Gaspez med en urgammal gwminotaur som jag aldrig spelat med.
    3 Goblin. Delas med orclaget. Gw +lite lösa vinstgoblins
    4. Wood Elf. De första gwfigurer jag målat. Dvs skitfula GW 3ed?
    5.Nurgle. behöver fixas bättre baser och fler mutationer, warrios i plast än så länge. Pestigors från neomics och rotters GWs gamla plaugebearers. Som beats har jag en great unclean One med neomicstentakel men han har fått ge vika till en maskhög. Kommer inte ihåg tillverkare men det stig wormpile på blistern och medföljande kort
    6. Ogre. Piling on-ogren sitter inte på bas ännu och skörden går att jobba långt mer på. @Gimpen-lag
    7.Amazon. Impacts valkyrior
    8. Human. impacts valkyrior
    9. Norse. Impacts valkyrior. Gwstentroll som yeti Ulvarna är män med björnfällar
    10. Necromantic nurgles plaugebearers som zombies och bara en ghoul
    11. Undead fula plastmumier givna till mig och målade för eoner sedan. Annars delas figurerna med necro dvs en ensam ghoul

    Mer kvar än jag trodde men samtidigt fler lag spelbara än jag trodde
  • 1. Humans. Ett plastlag köpt av Mago. Oklar tillverkare.
    2. Norse. Se lag 1. Jag har dessutom 2 werewolves och en yeti som jag tänkt måla, men det har inte blivit av. Jag skulle behöva få lite tips och handledning och jag har missat varje målerikvällschans hos min ”Blood Bowl Master”
    3. Amazons. Se lag 1.
    4. High elf. Se lag 1. Egentligen hade jag tänkt spela med mina Humans som High Elves i Stockbowl denna säsongen, men jag tänkte att det kanske vara att passera gränsen för vad som är socialt och rasbiologiskt acceptabelt, så jag spelar med dem som Amazons istället ;)

    Jag har lite att jobba på…
  • Följande lag har jag målat själv:

    1. Skaven
    2. Orc
    3. Ogre
    4. Chaos Dwarfs
    5. Chaos Pact (Delar Ogre med Ogre-laget och Troll med Orc-laget)
    6. Wood Elf
    7. Pro Elf (samma figurer som Wood Elf laget)
    8. Undead
    9. Necromantic (delar några figurer med Undead)
    10. Khemri

    Följande har jag köpt målade:
    11. Dark Elf (väntar på att bli ommålade)
    12. Humans
  • @jori3641: Det är GWs plastlag från 3:rd ed grundboxen som är utökat för att ha alla positionals (utom ogren då).
  • Jag har fyra lag som är klara!

    Wood Elves - GWs 3:rd ed.
    Humans - Konverterat lag från GWs Empire-linje till Warhammer
    Goblins - Neomics (jag vann alla gobbos på Doubt 2 om jag minns rätt).
    Dark Elves - Konverterat lag från GWs Dark Elf-linje till Warhammer.
  • Kul tråd! Jag har inte många lag målade och har dumt nog dubbletter av vissa :)
  • edited February 2014
    Äger och har målat:

    1) Amazon (EJ målade-vit spray. Håller på och gör ett eget då jag finner GWs fula som attan
    2) Bretonnia - GW plasthumans med lite Knights
    3) Chaos - GW samt GW plast (två lag alltså men det gamla i metall saknar beastmen)
    4) Chaos Dwarf - GW
    5) Chaos Pact - mestadels GW
    6) Dark Elf - GW (mitt första tennlag, oändligt gammal/-t)
    7) Dwarf - GW
    8) Goblin - GW, 2nd Ed med två Ripper som Troll och BB Troll som Ripper
    9) Halfling - GW med tre gamla träd (fågelbo på axeln)
    10) High Elf - GW
    11) Human - GW metall förra utgåvan
    12) Khemri - GW BB Guardians och GW WFB plastskelett
    13) Khorne - GW WFB Marauders/Heralds samt antika Bloodletters/Bloodthirster
    14) Lizards - GW WFB lätt konverterade och asfula samt Impact Sarcos EJ målade
    15) Necromantic - GW Undead med lite extra GW gubbar. 2xChaney som Were
    16) Norse - GW med Were från Necromantic
    17) Ogre - GW WFB samt Gnoblars (som just nu regerar i Ume-ligan BUBBLE)
    18) Orc - GW
    19) Skaven - GW köpt målat men målat till extra positionals
    20) Slann - Gaspez Arts
    21) Undead - GW (samtjänstgör med Necro)
    22) Wood Elf - GW

    Vampire har jag tillverkat Thralls till av 40k-Dark Eldar (nähä...) och jobbar på Vampyrerna, allt i trendigt plastgrått

    Nurgle letar jag best till sen får jag väl hitta på något med gamla Warriors och resterande marauders/beastmen från WFB

    Elf hatar jag så de ligger sist i listan men det finns några helt okej lag att shoppa loss på

    Star Players måste jag kolla och editera listan men Borak, Zara, Puggy, Zug, Griff, Flint, Grim, Hübris, Ramtut, Slibli, Varag, Jordell, Helmut, Bertha, Roxanna, Brick n Grotty, Ithaca, Hack, Ugroth comes to mind.
  • Underworld Khanmank, glöm aldrig Underworld!!! (Jävligt imponerande lista :-)
  • edited February 2014
    Jag kan plocka ihop Underworld av övriga lag men känner att jag omedelbart måste nörda loss och införskaffa fler gubbar att leka med. Tack för påminnelsen!

    Och jag håller ju faktiskt på att måla Morg!
  • Honos säger jag bara :-)
  • Oj, då måste man göra inventering i källaren. Tror mankan ligger lite före mig dock.
  • 1) Amazon - Greebo (@Hemlighallaren håller på att måla upp dem åt mig)
    2) Bretonnia - GW Brettonians med lite Knights (Grundmålade)
    3) Chaos - GW 3rd ed
    4) Chaos Dwarf - GW 3rd ed
    5) Chaos Pact - Neomic Humans med big guys från andra lag
    6) Dark Elf - GW 3rd ed (omålat)
    7) Dwarf - GW 3rd ed (nästan färdigmålat)
    8) Goblin - GW Neomics med Willy Troll
    9) Halfling - 2nd ed halflings med Willy Treemen (grundmålad)
    10) High Elf - GW 3rd ed (fult målade)
    11) Human - GW 3rd ed plast
    12) Khemri - GW skelett, Impact Anubis thro-ra/blitz-ra och Willy Mumier
    13) Lizards - GW 3rd ed
    14) Necromantic - GW 3rd ed Undead
    15) Norse - GW 3rd ed med Willy Snow Troll och Mano di Porco Ulfwerners
    16) Nurgle - Mano di Porco Zombies som Rotters, Gw 3rd ed Pestigorer, Impact Apocalyptic Warriors + Big Paul Beast
    17) Ogre - Impact Gnome team (snart ihoplimmat)
    18) Orc - GW 3rd ed plast
    19) Skaven - GW 3rd ed
    20) Slann - Greebo
    21) Undead - GW 3rd ed (samtjänstgör med Necro)
    22) Underworld - Gw 3rd ed skaven från skave-laget, muterade Neomics Goblins, Willy Muterat Troll
    23) Wood Elf - GW 3rd ed + Willy Treeman (grundmålade)
  • Amazon (Norse) - GWs 3rd Ed. Norse
    Stars: Zara, GWs Thrudd

    Human - GWs 3rd Ed. med 2nd Ed. ogre
    Stars: Puggy, Griff, Zug, Helmut, Morg

    Wood Elf - GWs 3rd Ed. med 2nd Ed. treeman
    Stars: Jordell, Eldril, Dolfar

    Dwarf - GWs 3rd Ed.
    Stars: Grim

    Dark Elf - GWs 3rd Ed.
    Stars: Horkon, Hubris, Tuern 2nd Ed.)

    High Elf - GWs 3rd Ed.
    Stars: Moranion

    Chaos Pact - GWs 2nd Ed. ogre, minotaur, troll
    Stars: Bolgrot, Zzarg (old Barik), Igor (old ninja)

    Skaven - GWs 3rd Ed. med Warhammer ratogre
    Stars: Hakflem

    Chaos - GWs 3rd Ed. med Wormhowl (2nd) och Minotaur
    Stars: Spleenripper, Borak

    Chaos Dwarf - GWs 3rd Ed. med 2 warhammer bullcentaurs, 2nd Ed. minotaur
    Stars: Zzarg (warhammer blunderbus cd), Rashnak (warhammer hobgoblin git), Grashnak, Hthark

    Goblin - GWs 2nd Ed. med 2 troll, chainsaw, pogo

    Lizardmen - GWs 3rd Ed. med krox
    Stars: Slibli

    Necromantic / Undead - GWs 3rd Ed. med Frank N Stein, Wilhelm
    Stars: Hack (GWs), Earlice (Heresey Ghoul), Ramtut, Count Luthor

    Orc - GWs 3rd Ed.
    Stars: Bomber, Bolgroth, Scrappa, Varag, Ripper

    Vampire - GWs 4th Ed.

    Slann - Greebo Horned Frogs

    Lone Starplayers: Deeproot, Flint, Fungus, Nobbla, Skitter

    Alla ovan är målade!!! Bilder kommer!!!

    Omålat har jag ett GW 2nd Ed. Skaven team med Rasta Tailspike

    På inköpslistan finns Willys Khemri och Meikos Nurgle, Greebo Snö (Norse) samt Meikos Elf team.

  • 1) Chaos - GW warhammer konverterade orcher och squigs
    2) Chaos Dwarf - Greebo omålat
    3) Goblin - GW warhammer konverterade
    4) Halfling - Exillis med Bushidos "Gore" och en random demon som jag inte minns vart den kom ifrån (omålat)
    5) Lizards - GW Warhammer, lätt konverterade
    6) Nurgle - GW Warhammer, saknar 2 warriors, måste småfixas lite.
    7) Ogre - Gimpens (beställt)
    8) Orc - Greebo Tutatis Orcher
    9) Skaven - Warhammer konverterade snart 100% med alla deras starplayers och extra grejjer! Har dessutom en hemmaplan!
    10) Vampire - Stockbowl vinst - (halvmålat)

    Stunty Leeg:
    1a) Squig Herders -
    1b) Forest Goblins -
    1c) Goblin Cheaters - dessa tre delar figurer med goblins
    2) Snotlings - Warhammer konverterade snots och chaos ogres.(Två troll måste målas)
    3) Chaos Halfling - Delar figurer med Halflings
    4) Nurglings - Warhammer koverterade (Saknar passande biguys).

    Måste börja måla mer!
  • edited February 2014
    1) Undead - GW 3rd. Nu äntligen med 4 ghouls (tack coma) + hack enslash och count.

    2) Dwarf - GW 3rd ed. + death roller och Grim Ironjaw

    3) Goblin - GW 3rd ed. +Star weapons och ripper

    4) Halflings - GWs 3rd ed med konverterade GW treemens (för att slippa anorektiker träd).

    5) Human - GWs 3rd ed i plast. Riktigt snygga figurer egentligen. Under arbete, konverteras som tusan.

    6) Orc - GWs 3rd ed i plast. (Varken snygga eller kompletta, funderar på att bygga ett nytt av 40k orker.)

    7) Chaos - GWs bb beastmen och fantasy beastmen. Konverterade warriors ifrån hero quest. GWs bb minotaur. Magnetiserade mutationer.

    8) Chaos pact - lite allt möjligt, det mesta ifrån GW. Magnetiserade mutationer.

    1-6 skaffade jag under 90-talet, har strippat dem på färg och målat om dem nyligen (så fint man målade när man var liten...). Gjort en del konverteringar för att slippa dubbletter i lagen.
  • edited February 2014
    Ogres, khemri, vampires, slann, Amazons/hobgoblins, wood elves, High elves, orcs, underworld, norse / humans, pro elves... Några färdiga lag har man iaf, fast några gick sönder i flytten. På kö står: Amazons, dwarfs, chaos dwarfs, halflings, chaos, dark elves, fler pro elves...

    Jag ska bygga ett fimir-lag, werewolves, sarcos och Slaanesh också men jag vet inte vad jag kan spela dem som :-)
  • Ett fimirlag skulle jag gärna se @hemlighallaren. Kanske som Lizardmen, dvs 6 fimirer som saros, en stor fimir/cyklop som krox och något annat kul som skinks
Sign In or Register to comment.