Hemsidan

edited February 2014 in StockBowl
För att dryfta allt kring hemsidan.

En tanke jag hade vore att använda nyhetsflödet på förstasidan lite mer. Kanske främst för att få ut lite turneringsinfo innan och efter. Exempelvis att lägga upp att 28-30 Mars så åker vi på Superbrawl och vilka coacher som åker samt hänvisa till forumet för mer info. Sedan efteråt så presenteras även en kortare rapport om hur det gick, till vem segern gick och stockbowlcoachers resultat.

Comments

• Jag gillar inte idén. Då tycker jag att det är bättre att försöka samordna alla här på forumet, som kan vara nog så svårt.
  • edited February 2014
    @johnnyD tanken är mer att alla i ligan som väldigt få av har konto här ska känna suget efter att åka med.
    Vidare tycker jag det ser trevligt ut när nyhetsflödet är mer aktivt
  • Jag förstår din tanke, men jag gillar inte effekten att vi får samma information på två ställen där vi måste hålla båda uppdaterade. Det ger i stort sätt garanterat effekten att vi missar att uppdatera en av dom, samt att våra medlemmar inte vet vart dom ska kolla för den senaste infon. Hellre spamma en nyhetspost om att info finns här..
  • En fundering. Jag råkade sätta att min sista match skulle spelas den 16 februari när det i själva verket var mars och efter att ha fyllt i matchrapporten så går det inte att ändra datum. Blir detta till ett problem när sidadmin ska se vilka matcher som kräver godkännande?
  • Jag tycker det är bättre att göra reklam för det här forumet och försöka få forumet till att bli det officiella stället att anordna sina matcher, som det brukar vara i online ligor.
  • Jo, jag håller med @johnnyD och @duckwing angående forumet, dubbel information kan orsaka problem. Jag skulle trots detta vilja se nyhetsflödet mer levandeoch med hänvisning hit.
  • edited March 2014
    Jag håller med om att det är praktiskt om man kan organisera matcher via detta forum, men det är ändå bra att ha matchdatum angivna på ligasidan. Det är alltid kul att snabbt kunna se om någon skall spela, så man kan åka och titta på.
  • Att man sätter datum på matchen utesluter ingenting. Matcher planeras enklast via sluten kommunikation men nu kanske jag missförstår. Datumet sätts på matchen på sidan vilket troligen blir praktiskt för admin om man gör rätt, vilket jag nu inte gjort? Tråden för planerade matcher är bra förutom för att se när dina kommande motståndare spelar så man smidigt kan undvika problem som semestrar och dylikt kan orsaka och sålunda ge minimal åverkan på andras matchplanering och matcher som drar över på tid, så även för att ha ett begrepp om hur många matcher som ska spelas hos alphaspel en giventorsdag om man vill dra en övningsvmatch eller tre. Att planera ligamatcher via forumet lär clogga forumet väl mycket.
  • @Thursablot: Jag förstår inte vad du menar. Hur har du satt datumet på din match?
  • @mago varje gång jag bokat ett datum loggar jag in och går in på matchen, där kan man välja datum den ska spelas. Nu valde jag 20140216 istället för 20140316 och det går inte att ändra efter matchinfon är ifylld. Datumet står sedan i rött men så kanske fallet alltid är. Huruvida det påverkar admininfon om vilka matcher som ska godkännas vet jag dock inte.
  • Jag tror inte att det påverkar någonting.
  • Ah, kanske är lite bortskämd med hur fort det brukar gå så allt annat blir att något är fel ;)
  • Jag var väl i Düsseldorf när matchen blev inlagd. ;)
  • Men skämmes Mago. Du må väl flyga hem och fixa då!
  • @khanmank: Way ahead of you, jag har redan gjort det!
  • Vår hemsida är för tillfället nere.

Vi har kontaktat Casper som har återkommit och sagt att han har kontaktat sitt webhotell. Vi får se hur snabbt problemet är löst...
  • Hela BloodBowlLeague ligger nere, så det är nog ett riktigt problem för Casper
  • Tillbaka igen :)
  • Likt en skogsalv som återuppstår som en zombie i ett Necromanticlag återuppväcker jag denna tråd då den har en lämplig titel.

Jag ska försöka samla ihop förbättringsförslag för hemsidan och skicka till Casper.

Det jag har antecknat än så länge är:
    Mer statistik! Win streaks etc.
    Flexiblare coach lista. Fält som icq kanske inte är så aktuella längre, men det vore kanske intressant att ha andra fält, tex för ort.
    Möjlighet att ha egna menyval (den till vänster) som bara syns när en är inloggad (som tex coach list).

Vad saknar NI på hemsidan?
  • En lista under Administration som visar samtliga kommande matcher i säsongen, så att man enkelt kan kolla in vad man möter. Det skulle inte skada att från den listan också kunna komma direkt till Team Management för motståndarlagen.
Sign In or Register to comment.