Behålla skadade linemen/positions spelare
Hej,
Går och funderar på om jag skall kicka 3st linemen som är skadad (2st -1 MV, 1st NI).
Dom saknar skills och SPP, vilket gör det lätt att kicka dem (eventuellt göra om dom till assisterande coacher)...
Fördelen är att jag nu har 12 spelare och har en reserv (vilket behövs - spelar slann).
Behålla eller kicka dem?
Har även 2st positions spelare som är skadade, 1st catcher med NI (extra skill dodge) samt 1st Blitzer med -1 AG (saknar skills och SPP).
Är inne på att behålla båda då dom är just nu för dyra att ersätta (saknar pengar att köpa nya)..
Kicka/behålla/ersätta när möjligt?
Tacksam för råd/hjälp!
PS Glad midsommar!! DS
Går och funderar på om jag skall kicka 3st linemen som är skadad (2st -1 MV, 1st NI).
Dom saknar skills och SPP, vilket gör det lätt att kicka dem (eventuellt göra om dom till assisterande coacher)...
Fördelen är att jag nu har 12 spelare och har en reserv (vilket behövs - spelar slann).
Behålla eller kicka dem?
Har även 2st positions spelare som är skadade, 1st catcher med NI (extra skill dodge) samt 1st Blitzer med -1 AG (saknar skills och SPP).
Är inne på att behålla båda då dom är just nu för dyra att ersätta (saknar pengar att köpa nya)..
Kicka/behålla/ersätta när möjligt?
Tacksam för råd/hjälp!
PS Glad midsommar!! DS
Comments
Ahh nu såg jag Slann!
Kicka alla tre skulle jag säga som inte spelar slann!
Tre loners till LOS.
Personligen spelar jag bara med linemen och catchers i ligor, eftersom jag anser att slann blitzerna är för dyra och tar för lång tid att få bra. En lineman med wrestle kostar inte ens lika mycket som startavgiften för en blitzer.
Sen spelar jag inte med alla catchers utan max tre, eftersom de inte är så stryktåliga samt att de lätt får alla SPPs.
Jag skulle sparka alla utom de två -MA linemenen och ha som mål att komma upp i 12 spelare
Har fått ordentligt med stryk dom tre första matcherna och i fjärde så var det mera jämt (dock stor stryk) mot ett alv lag...
Tanken med blitzers var att få tillgång till Guard och använda 1-2 som cage breakers (jump in med guard) följt av en linefrog med wrestle och strip ball, för att en catcher skall komma in och transportera bort bollen mot målgörare...
Har nu även en Crox för at stärka upp LOSen med linefrogs som skall ha wrestle/fend
Min tanke var att fortsätta med dem nästa säsong (då grodor är lite sena i starten).
Blitzern är den som hänger mest löst, får se hur jag gör till kommande match :-)
Köpa nya linemans
Men det var något som behövdes göras....
Ser ut som om jag har 90K i Favör i morgondagens match (Vampires), det räcker till en Mercenary linefrog (för 12 spelare), eller bör jag lägga det på en bloodwise babe, eller bara något extra kort...
Med två NI så känns det som om 12 spelare är det bättre valet....