Performance rating 2017/2018

2»

Comments

  • buuuuu! ;P
  • Jag är grymt sugen på att göra ett trollkonto med namnet melisqus, Mellisqus eller liknande och lägga upp en lagom knäpp uttagning här bara för att få se reaktionerna :)
  • @Mooselord perfekt "skämt" för att bli bannad/portad
  • skämt åt sidan som äpplehandlaren sa.
  • coma wrote: »
    @Mooselord perfekt "skämt" för att bli bannad/portad

    Självklart! Men då får man väl ta :)
  • Mooselord wrote: »
    coma wrote: »
    @Mooselord perfekt "skämt" för att bli bannad/portad

    Självklart! Men då får man väl ta :)

    ”Vissa saker är kakan värd”

    :)
  • Nu har jag tagit ut landslaget men jag väntar fortfarande besked från de tillfrågade. När jag har fått det bekräftat av alla så kommer jag lägga upp laget här och vilka raser vi förmodligen kommer att spela samt motiveringar varför det blev detta laget.
  • Nu är landslaget uttaget och det blir enligt följande:
    Melisqus - Necromantic
    Ozt - Norse
    Skuld - Wood elf
    Pidpad - Undead
    Lockmund - Elves
    Coma - Dark elves
    Inforthepain - Lizardman
    Pellevin - Human

    Reserver:
    Kaju
    BrocCooLi

    Uttagningen gick till att Melisqus, Ozt, Skuld, Pidpad och Lockmund blev uttagna för hög performance rating.
    Inforthepain blev uttagen för bra snitt och bra prestationer i turneringar liknande EuroBowl reglerna.
    brocCooLi hade något lägre performance rating än övriga på turneringar med liknande regler för EuroBowl samt att High elves inte är ett självklart lag i Eurobowl laget gjorde att det blev en reservplats för brocCooLi.
    Resultaten för Coma, Pellevin och Kaju var väldigt lika och det som fällde avgörandet var att Kaju främst har lyckats bra med Necromantic i turneringar med liknande regler för EuroBowl och då passar Dark elves för Coma och Human för Pellevin bättre in i laget då Necromantic redan skulle spelas av mig eller Pidpad.
  • Grattis alla och vi beklagar naturligtvis både Kaju och Broccoli. Tack för ditt arbete Mattias, det kan inte ha varit enkelt.
  • Lycka till alla och jag gillar att när jag själv inte kunde kämpa om en plats att en annan "Erik" ställer upp med Humans! :D
  • edited May 2018
    Grattis till alla i landslaget!

    Träningsläger?
  • Kom på 19:e plats på GTB. Spelade 2-4-0. Är mest nöjd med min draw mot mubo.

    Kommer rankingen att samlas inför EuroBowl 2020 från och med nu eller börjar det senare @Melisqus?
  • pedda wrote: »
    Kom på 19:e plats på GTB. Spelade 2-4-0. Är mest nöjd med min draw mot mubo.

    Kommer rankingen att samlas inför EuroBowl 2020 från och med nu eller börjar det senare @Melisqus?

    Det beror mest på om Melisqus blir invald igen och inte avstår rollen. Dock känns det som ett rätt säkert bet och samma sak antar jag med ratingen.

  • Det beror mest på om Melisqus blir invald igen och inte avstår rollen. Dock känns det som ett rätt säkert bet och samma sak antar jag med ratingen.

    Jo, det är såklart en förutsättning, men frågan är alltså om @Melisqus fortsätter med rankingen eller om han fortsätter för när han eventuellt blir vald igen.
  • @Pedda jag kommer att beräkna rating för de turneringar som varit sedan Melisqusbowl men om dessa är med i en uttagning eller inte kan vi inte veta innan vi väljer en ny lagkapten för 2020. Detta gissar jag kommer göras efter EuroBowl.
  • edited September 2018
    Här är några performance rating resultat, hör av er om det är någon turnering jag har missat. Det kommer en riktig tabell framöver.:

    NAFC:
    Melisqus 239,5
    Skuld 233,5
    Inforthepain 186,8
    pidpad 171,5
    Coma 178,0
    brocCooLi 160,5
    Zalaya 117,0

    Danish Open:
    zerak 207,0
    inforthepain 177,9
    kaju 175,0
    Pidpad 160,7
    Melisqus 157,3
    Lockmund 157,0
    Tms 143,7
    Skuld 142,3
    Lix 131,9
    Khy 126,2
    Jonasrademar 117,3
    Tjub 114,1
    OscarSchoen 16,2

    SkogsBowl:
    Flyktsoda 193,1
    Pellevin 186,5
    celarain 168,6
    DavidD 153,4
    Martin08 153,2
    imp 142,7
    brocCooLi 132,1
    Spoiledsquid 28,6

    DrexxlBowl:
    Melisqus 219,6
    Inforthepain 176,3
    brocCooLi 142,6
    Drexxl 128,6
    comanderkitty 118,2
    spoiledsquid 167,2

    German Team Bowl:
    Pedda 217,0
  • edited September 2018
    Just det, jag spelade även i Underground Cup i maj och i Braunschweig Open i juli

    När resultaten är uppe så spelade jag och @broccooli i Berlin Open i helgen
Sign In or Register to comment.