Goblin Lineup

edited June 2017 in Taktik och lagbyggen
Jag håller på att bygga ett Goblin lag men behöver lite tips om laguppställning.
Min grund tanke är att börja med 900k i team value så jag kan köpa sweet bribes till mina hemliga vapen.
Vad tror ni om detta
6 Goblin
2 Troll
1 Bombadier
1 Fanatic
1 Ooligan
1 Doom Diver
1 Poogo
2 Re-rolls
TV 890K 13 spelare totalt

Comments

• edited June 2017
    Är det tanken att du ska ha laget till ligan?
    Open Season eller vanliga?

Jag köpte in alla 6 secret weapons, då jag tycker att +1 SW är bättre än +1 Bribe.
    Argumentet för det, är att du kan misslyckas med din bribe, för att inte tala om att spelarna kan skada sig.

Min roster (för Open Season, skall tilläggas) är:

6 Goblin
    2 Troll
    1 Bombadier
    1 Fanatic
    1 Ooligan
    1 Doom Diver
    1 Poogo
    1 Motorsåg
    3 Rerolls

990 TV, 14 spelare totalt.

Min roster är nog inte optimal, om jag inte möter ~1100 TV, men den är nog väldigt rolig.
  • Ja till open nästa säsong tänker jag.
  • En chainsaw är bättre än en Bombardier. En Bombardier med Hail Mary Pass är dock kanske den roligaste spelaren man kan ha på en bloodbowlplan så det går ju att ta en bombardier och mata honom med mvp i hopp om att få en dubbel skill, men jag vet inte om det är värt det.

Fungus the Loon är nog bättre än en ordinarie fanatic (+MV och Mighty blow är värt 10k +loner i min mening). Beroende på vilka TV:n du tror dig möta och om du har två Bal&Chain-figurer kan det kanske vara en idé att strunta i fanaticen och ta Fungus som inducement istället.

Det skall erkännas att jag aldrig spelat goblins i liga, men jag har gjort det på turneringar.
  • Om jag slänger in en Loony (sågen) så är jag uppe i 930 vilket ger mig i alla fall en muta.
    Då kan jag även köpa 2 fan factor vilket jag gillar att ha.
  • Fick en rolig idé för modell till Poogo. En Slann kille?
    Vore det jättegalet?
  • Morn82 wrote: »
    Fick en rolig idé för modell till Poogo. En Slann kille?
    Vore det jättegalet?

Japp, det vore jättegalet.
    M.a.o. så passar det ett goblinlag!

• Morn82 wrote: »
    Fick en rolig idé för modell till Poogo. En Slann kille?
    Vore det jättegalet?

Proxa med en vanlig groda eller sätta en groda på en pogostick?
  • eller sätta grodben på en pall en goblin sitter på och håller i sig för glatta livet?
  • coma wrote: »
    eller sätta grodben på en pall en goblin sitter på och håller i sig för glatta livet?
    Nu vill jag ha en sån här. Himla kreativt @coma!
  • @Pellevin kanske Kalle skulle vara sugen på en comission? :)
  • Pellevin wrote: »
    coma wrote: »
    eller sätta grodben på en pall en goblin sitter på och håller i sig för glatta livet?
    Nu vill jag ha en sån här. Himla kreativt @coma!
    +1! :)
Sign In or Register to comment.