Journeymen fråga
Hej,
Har två spelare som missar nästa match, dessa ersätts av två Journeymen (linefrogs) gissar jag så att jag har elva spelare till matchstart?
Är detta något som jag ordnar på plats, eller lägger jag till dem i min roster?
Räknas dom in i mitt TV?
Om jag sedan hyr in en SP får jag då tolv spelare till matchstart?
Har två spelare som missar nästa match, dessa ersätts av två Journeymen (linefrogs) gissar jag så att jag har elva spelare till matchstart?
Är detta något som jag ordnar på plats, eller lägger jag till dem i min roster?
Räknas dom in i mitt TV?
Om jag sedan hyr in en SP får jag då tolv spelare till matchstart?
Comments
Journeymen är något frivilligt, som du inte behöver lägga till i laget. Ofta vill man dock göra detta för att få ihop 11 spelare, men ibland vill man hellre hyra in en dyr star player. Dessa läggs till i post game sequence av matchen där du fick dina skador. De räknas sedan med i ditt TV. En star player hyr man in i matchen man ska spela och således blir det utöver eventuella journeymen, den tolfte spelaren om man hade elva.
Sedan vet jag inte ifall Stockbowl har egna specialregler, men det är så det brukar fungera.
Lägg till Journeymen innan. De räknas in i TV. Du får 12 spelare om du hyr in en SP.
Jag har nog alltid fyllt upp till 11 spelare med journeymen när jag saknat spelare, men jag kan definitivt se lägen då det man hellre bara fyller upp till 10 spelare och sedan tar en mercenary eller star player, vilket är OK. Det är även OK att starta med färre än 11 spelare, men det skulle jag antagligen inte göra under några omständigheter.
Det får nog bli två J-Frogs som ansluter för nästa blodbad.
Helmut kan man kanske klämma in om man bara tar en J-Frog + PC, men har nog hällre två slagpåsar än en + chainsaw...
Med en massa tur (cas för dvärgarna) och ett snabbt mål så kanske dvärgarna bara kan ställa upp med 7-8 i rond 3.... Hahaha right :-)
- stå minst 1 ruta ifrån varje ond dvärg
- backa backa backa
- jump, jump, jump around
Helmut som SP är ganska dålig tyvärr....
Du får öva på att snacka med domaren så löser det sig säkert.
Dock är ju mina dvärgar snälla
Så sa DavidD också om sina Orcher, precis innan min CAS Box fylldes... :-)
[/quote]
Jag tänkte bara halvfylla den boxen. Du har ju 2 andra boxar som också behöver kärlek.
Maken till "bra tärningar" David har är snudd på läskigt....
Tyvärr så var dom inte lika bra i mina händer... :-(
Ja!
Du har rätt p åbåda punkterna. Om en Black Orc är borta pga MNG kan du dock ta in en som mercenary.
Så om du har en blackorc som missat matchen så kan du endast ta in en extra lineman
J-man är kostnadsfri och är endast från 0-16 eller 0-12 enheterna (lägg till deras värde till TV) och får loner skillen. Endast när man inte kan starta med 11 spelare.
Mercenary kostar +30K enhetens vanliga kostnad (plus loner skill) och för ytterligare 50K kan man ge dem en skill (från deras vanliga skillträd).
Lätt hänt Nu har du helt rätt för övrigt.