En rookiefråga gällande eventuella starplayers...
Om man saknar en figur för tex Morg n Thor, funkar något annat som substitut?
Ex en goblin (ej något lag med goblins...)
I princip ja, det finns ingen uttalad regel som förbjuder det. Dock bör det sägas att även om jag själv använt ersättningsfigurer ganska friskt under min stockbowlkarriär så skulle jag nog knorra lite om en motståndare ville använda en goblin som Morg. Det är lite väl olikt. Skulle du däremot använda vilken ST5-"Big Guy" som helst som Morg så hade jag tyckt det varit helt OK.
Haha förstår din tvekan!
Nu gällde det inte morg (har inte +400K ännu), men möjligtvis Helmut (chainsaw human)... :-)
Då borde en annan human representera honom (kör ej humans)
Jag tycker alltid att det är roligare med "rätt modell".
Med rätt menar jag Ogre om du lånar in en Ogre Starplayer, en spelare med motorsåg, om du lånar in motorsåg osv.
Dock har jag betydligt mer överseende för Starplayers.
Ibland kan det ju visa sig att man behöver ta beslut om Starplayer på plats innan kickoff och då har man ju inte direkt hunnit förbereda sin SP.
Sen har ju inte alls pengar och möjlighet att skaffa modeller för alla StarPlayers man potentiellt någon gång kanske kan tänkas använda.
Vilken human som helst som Helmut i ett slannlag tycker jag definitivt är helt OK. Kanske hade jag om möjligt föredragit vilken chainsaw spelare som helst istället, men det är väl en smaksak. Att införskaffa en generisk motorsågsfigur som kan tänkas funka som nästintill vilken motorsåg som helst är ett inköp värt att överväga.
Jag har inga problem med att som nämns ovan att andra spelar med "någorlunda" rätt modell för att representera star players. Jag är dock mycket hårdare mot mig själv och skulle bara spela med star players som antingen är rätt modell eller alldeles uppenbart en som konverterats för att likna originalet fast med modernare snitt, eller så.
Nej, den innehåller inte Guffle Pussmaw. Utöver det gissar jag att den är korrekt. Det bästa är dock att titta direkt på Stockbowlsidan (Miscellaneous->TEam Reference)
Nej, den innehåller inte Guffle Pussmaw. Utöver det gissar jag att den är korrekt. Det bästa är dock att titta direkt på Stockbowlsidan (Miscellaneous->TEam Reference)
Lysande customizering! Klart godkänd. Lite mer färg på modellen och det finns inger att klaga på. Tror jag ska ta och skaffa mig ett par sådana kit som reserv till Buzzqvarna om det är något som saknar en motorsågsspelare.
Comments
Nu gällde det inte morg (har inte +400K ännu), men möjligtvis Helmut (chainsaw human)... :-)
Då borde en annan human representera honom (kör ej humans)
Med rätt menar jag Ogre om du lånar in en Ogre Starplayer, en spelare med motorsåg, om du lånar in motorsåg osv.
Dock har jag betydligt mer överseende för Starplayers.
Ibland kan det ju visa sig att man behöver ta beslut om Starplayer på plats innan kickoff och då har man ju inte direkt hunnit förbereda sin SP.
Sen har ju inte alls pengar och möjlighet att skaffa modeller för alla StarPlayers man potentiellt någon gång kanske kan tänkas använda.
Är denna lista på starplayers rätt numera?
https://fumbbl.com/help:Full+list
Ahh grymt tack, Den sidan hade jag helt missat
Helmut han tyvärr inte fram i tid för matchen!
Men ett stort tack till Griff som med kort varsel hoppade in och spelade som Helmut!
https://www.pixeltopic.com/image/qigashigcdcsr/
Lysande customizering! Klart godkänd. Lite mer färg på modellen och det finns inger att klaga på. Tror jag ska ta och skaffa mig ett par sådana kit som reserv till Buzzqvarna om det är något som saknar en motorsågsspelare.