Basfärger Chaos pact
Har måla klart laget, förutom framtida mutationer. Så har fixat baserna.
Men efter den gråa massan, vad ska renegades ha? Gul, röd vit?
Goblin - gul, råtta - röd och alv - eh antikvit?
Är big guys alltid gröna blockers?
Vad gör man med star players? Funderar på lila.
I mitt Dark elves lag som jag basat fast inte målat för alla modeller är så pass lika blev runner/thrower blå för att vit blev för lik grå alá stockholmsvit. Kommer motståndaren förvirras sönder?
Men efter den gråa massan, vad ska renegades ha? Gul, röd vit?
Goblin - gul, råtta - röd och alv - eh antikvit?
Är big guys alltid gröna blockers?
Vad gör man med star players? Funderar på lila.
I mitt Dark elves lag som jag basat fast inte målat för alla modeller är så pass lika blev runner/thrower blå för att vit blev för lik grå alá stockholmsvit. Kommer motståndaren förvirras sönder?
Comments
Ozts metod att ha samma färg på alven, råttan och Vätten tycker jag också verkar smart för att undvika färgexplosion
mutationer ska väl ändå synas på figuren. big hand har jag aldrig lyckats få snygg som på förhand känns enklast.
Mina gubbar är 2nd ed chaos figurer så jag har en del mutationer på dem som jag inte kommer att ta så behandlar dem som vanliga skills och markerar med gummiband. Tar oftast inga mutationer på marauders dock.
Big guys brukar jag köra grönt på, utom de som börjar med frenzy/wild animal, som är blå eftersom deras roll på planen skiljer sig ifrån andra big guys.
De tre renegades är lite knepigare. Dark elfen kan vara vit eftersom den ofta plockar upp bollen i backfield och används som bollhållare. Medan de andra två skulle jag måla gula. Alla tre kan iof vara gula.
Man kan strunta i att märka ut mutioner och se dem som vanliga skills bara. Man kan också skaffa sig figurer som har en mutation och byta ut när spelaren muteras. Jag magnetiserar mutationer. Brukar vara ena armen (för claw, tentacles, big hand osv) och borra in en magnet någonstans på kroppen (för two heads, tentacles, tail osv). Funkar bra.
Jag tyckte det blev snyggare med dessa på basen samt lätt att se position hos spelaren.
På nya GW modellerna känns det mindre viktigt då dom skiljer sig ganska väl. Dock på gamla modeller så har jag sett lag där nästan alla figurer ser lika ut.