Buzzqvarna Cup 2517, August 12, Umeå

245

Comments

  • Missar tyvärr. fick idag klart från jobbat så att jag kan åka till Noreg.
  • Pellevin wrote: »
    Missar tyvärr. fick idag klart från jobbat så att jag kan åka till Noreg.

    Suck, skulle inte gått ut med nyheten igår.... för vipps fick @Pellevin "klart från jobbet" :P
  • Leif kommer vara med, @Pravnuk :)
  • Och nu ser det än en gång ut som att jag kommer då de tycks ha lagt ned turneringen i Noreg.
  • Pellevin wrote: »
    Och nu ser det än en gång ut som att jag kommer då de tycks ha lagt ned turneringen i Noreg.

    Aha trist och kul på samma gång :)
  • Frantic wrote: »
    Leif kommer vara med, @Pravnuk :)

    Hört något från Basse? Jag har inte hört något från honom alls.
  • edited August 2017
    Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    Leif kommer vara med, @Pravnuk :)

    Hört något från Basse? Jag har inte hört något från honom alls.

    Basse kunde inte... :/

    Han ska på utbildning med jobbet tre dagar innan också kommer han hem på fredag kväll eller om det var lördag morgon, tror det skulle bli tajt med tid samtidigt som han nog vill vara med familjen när han kommer hem (läs, svår sålt hos frugan att vara borta ytterligare en dag :))
  • Om man vill köra Glart, vilka regler gäller?
  • Om man vill köra Glart, vilka regler gäller?

    Glart finns inte i Nurgle eller Khemiri ;) så det är lugnt.
  • edited August 2017
    Vill man köra star players (som Glart eller Glart Jr.) på turneringen är det följande som gäller:

    NAF-regler för turneringar:
    (https://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2017/05/NAF-Rules-Update-v1-3.pdf)

    The new Star Players, from Death Zone Season 1 (DZ1 ) & Death Zone Season 2 (DZ2). In addition, Helmut Wulf can now play for Chaos Renegades.

    Where Star Players are allowed, these should include those from the CRP, as well as those officially in BB2016.

    Buzzqvarna-regler:
    Two star players allowed (Only one of them may be chainsaw star player). No other inducements with the exception of Halflings which can have their chef and goblins that may buy bribes.
  • Trist att man inte kan köra dubbla chainsawstars med chaos pact. Då får jag börja om :)
  • Pellevin wrote: »
    Trist att man inte kan köra dubbla chainsawstars med chaos pact. Då får jag börja om :)

    Jo, ett snabbt beslut efter att ha sett DZ2-reglerna. Kändes (utan empiriska tester) lite för bra i detta regel-set. Tre motorsågar är reserverat för Goblins allena.
  • Stareater wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Trist att man inte kan köra dubbla chainsawstars med chaos pact. Då får jag börja om :)

    Jo, ett snabbt beslut efter att ha sett DZ2-reglerna. Kändes (utan empiriska tester) lite för bra i detta regel-set. Tre motorsågar är reserverat för Goblins allena.

    Låter bra, Leif håller iaf på att knåpa ihop sitt roster nu vet jag :)
  • Sorry guys, det blev jävligt dyrt att åka upp bara för fyra snabba matcher, och den andra orsaken jag åker upp till Umeå, att hänga med sur-Lennart, föll också igenom. Så jag kommer inte.

    Hoppas ni får kul iaf.
  • Pellevin wrote: »
    Sorry guys, det blev jävligt dyrt att åka upp bara för fyra snabba matcher, och den andra orsaken jag åker upp till Umeå, att hänga med sur-Lennart, föll också igenom. Så jag kommer inte.

    Hoppas ni får kul iaf.

    Tråkigt att höra, hoppas att du hittar något annat roligt att göra den helgen. Vi klarar oss säkert.
  • Ja, tråkigt för mig. Det är ett himla kul koncept.
  • Om du hittar billigt flyg med Norwegian till Skellefteå så får du åka med mig till och från Umäh. Självklart fixar jag sovplats också ❤
  • Om du hittar billigt flyg med Norwegian till Skellefteå så får du åka med mig till och från Umäh. Självklart fixar jag sovplats också ❤

    Smart! Kollade som hastigast och såg "tor" för drygt 400kr


    http://www.rcg.se/seats.aspx?city1=STO&city2=SFT&date1=11/8/2017&date2=20/8/2017&adults=1&meta_partner=flygresor_rcgse&smih=1023111938&smch=1023111938&smpo=79&TS=2017-08-04T08:53:22&S=MRO-META-04&C=SK&mtid=636374336015744310-1&utm_source=flygresor_rcgse&utm_medium=ppc&utm_campaign=affiliate+meta
  • Sitter på tåget till västkusten, och SJs internetuppkoppling suger så klart. Skall kolla länken ikväll.
  • edited August 2017
    Här är en bild. Du åker iofs rätt tidigt på fredag också åker du hem på kvällen (söndag) men jag gissar du har gamla fiender här i Umeå du säkert vill göra upp med innan du åker hem.

    bwarvqpsgwjdobo.jpg
  • Det finns motsvarande från Umeå. Hela söndagen sysslolös skrämde bort mig. Kollade om det fanns nåt på collectors point, men de kör yuhgifuck den dagen.
  • WoB kör ju också happenings ibland. Har inte kollat där själv.
  • edited August 2017
    Kan med stor sannolikhet komma. Men har ett problem, har inte målat upp min Wood elf såg (vet inte om jag hinner) och har inga andra sågar till något annat lag. Har någon möjligen två såg-spelare till humans att låna ut, en till orcs eller en till skaven (högst osannolikt, men värt att fråga :D).
  • Bonefinger wrote: »
    Kan med stor sannolikhet komma. Men har ett problem, har inte målat upp min Wood elf såg (vet inte om jag hinner) och har inga andra sågar till något annat lag. Har någon möjligen två såg-spelare till humans att låna ut, en till orcs eller en till skaven (högst osannolikt, men värt att fråga :D).

    För "bryggarn" så har jag motorsågar över (modeller).
  • Jo sågar finns att låna och med just den modellen är det viktigaste att den går att särskilja lätt.
  • Efter en diskussion jag deltagit i på andra forum, kommer vi att kräva att alla har med en miniatyr som representerar coachen för att få använda argue the call. Det står så i reglerna och är bästa sättet att undvika missförstånd och dålig stämning.

    Om båda coacher är överens om att inte ha specifik miniatyr för detta innan matchen är detta också ok. Huvudsaken är att båda är överens innan matchen.
  • Perfekt, tackar! Då kan jag ju laborera lite och göra lite olika lag. Då kan du skriva upp mig @stareater, jag kommer!
  • edited August 2017
    Annars är detta en av de bästa och enklaste motorsågsarmarna jag sett https://www.pixeltopic.com/image/qigashigcdcsr/
  • Hahaha! Genialt!
  • Ok, efter att funderat hit och dit är nu lagvalet klart.... det ska bli skitkul, problemet är att laget är helt omålat så jag måste speedmåla det under veckan vilket är mindre roligt.
Sign In or Register to comment.