Märka upp nya skills

edited May 2017 in Turneringar
Hej BB vänner (fiender??)

Jag har noterat att några anväder gummisnoddar i olika färger för att märka ut nya skills.
Vilket färgschema kör man efter? Finns det någonågon bra grund.
Hittade en aska med lite olika på loppis som jag funderar på att använda.
Dom är dock åt neon hållet men men.

Comments

  • De flesta är inte kräsna över färger så länge du säger vilka som är vilka. Om man vill köra med precisa färger kan man t.ex. göra "Mighty Blow-Röd för att den är offensiv"
  • Kör med looms, har nog skänkt bort 200+ st till motståndare jag spelat mot. Har fortfarande en rejäl bunt kvar å de kostade bara typ 30kr

    Röd = offensiva
    Gul = Guard
    Blå = Block
    Vit = Wrestle
    Svart = oviktig skill då den kan vara svår att se.
    Grön(neon/limegrön typ) = +ag / DT / annan viktig skill
    Rosa = negtrait / stripball
    Lila = defensiv skill, oftast dodge
    Orange = tackle / 2nd offensiv skill.

    Sen beroende på vad jag spelar mot kan det varriera. Ibland kör jag flera ringar av samma färg för att komma ihåg att de har två deffensiva skills.
  • Samma sak diskuterades för någon månad sen här:

    http://swebba.com/index.php?p=/discussion/695/faerger-foer-skills
  • @Morn82, som du ser i den gamla tråden varrierar skillvalen ganska kraftigt. Över lag är de bra med någon form av logik bakom skill & färg. B = Block så Blå och Black passar bra. G = Guard så Gul och Green funkar bra där. Sen är de helt upp till de som spelar att komma överens om vad som är vad. Slår vad om att någon kör med Gul och Svart ring för claw då det påminner om humlor som katten fångar och katter har ju klor därför ska Claw in på blitzer 12 med gul & svarta ringar.
  • @Morn82, som du ser i den gamla tråden varrierar skillvalen ganska kraftigt. Över lag är de bra med någon form av logik bakom skill & färg. B = Block så Blå och Black passar bra. G = Guard så Gul och Green funkar bra där. Sen är de helt upp till de som spelar att komma överens om vad som är vad. Slår vad om att någon kör med Gul och Svart ring för claw då det påminner om humlor som katten fångar och katter har ju klor därför ska Claw in på blitzer 12 med gul & svarta ringar.

    Jag har stött på en spelare i Skellefteå som körde bara med vita loomband på sitt Undead-lag för hans dotter hade tagit resten. Antikvitt var Guard, äggskalsvitt var Block och kritvitt Sure hands. Lite förvirrande, men det funkade.

  • Gult för Guard är riktigt bra eftersom man gärna vill ha en klar och tydlig färg för den. Nu måste jag måla mina Orcs i Bad Moons färger så att ingen kan se vars mina guards är
  • Stareater wrote: »
    Jag har stött på en spelare i Skellefteå som körde bara med vita loomband på sitt Undead-lag för hans dotter hade tagit resten. Antikvitt var Guard, äggskalsvitt var Block och kritvitt Sure hands. Lite förvirrande, men det funkade.

    bästa!
Sign In or Register to comment.