gB2Bg, 7-8 oktober

13

Comments

  • Skuld wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Jag har blandade känslor. Det är alltid kul att lira, men när det krockar med andra BloodBowlaktiviteter i Götet gissar jag att det endast blir de vanliga misstänkta som dyker upp, och det börjar bli trist att alltid möta samma människor på turneringar.

    Det är ändå lite mer variation än vanligt fall, sen att du inte blir av med "de vanliga" tror jag är svårt att komma ifrån. Jag tycker det hade vart kul om du kommer Erik.

    +1
  • Pellevin wrote: »
    Jag har blandade känslor. Det är alltid kul att lira, men när det krockar med andra BloodBowlaktiviteter i Götet gissar jag att det endast blir de vanliga misstänkta som dyker upp, och det börjar bli trist att alltid möta samma människor på turneringar.
    Tänk om jag måste gå ensam i den mörka och farliga storstaden. Det finns ju automobiler överallt!
  • Jag tycker om att spela BloodBowl. Men jag tycker om att spela mot olika människor. Och när så få göteborgare ställer upp har jag större chans att få möta någon ny motståndare om jag stannar hemma och spelar en openmatch.

    Som jag ser det bör turneringar och lokala arrangörer koordinera sina verksamheter bättre. Detta är samma problem som när det var mycket fler spelare från Stockholm än från Malmö som spelade i Köpenhamn för några år sedan.
  • edited October 2017
    Då har jag skickat in mitt roster :)

    Kommer rosters att läggas upp innan turneringen börjar?

    Edit: skickade visst in ett lag som bröt mot reglerna så jag får fundera lite till.
  • Verkar vara lite tradition :D
  • Pidpad wrote: »
    Verkar vara lite tradition :D

    nu förstår jag inte vad du pratar om?
  • kan försöka lägga upp rosters innan. oavsett tänkte jag nog skicka alla till dig @Melisqus så kan du få äran att skriva ut alla och ta med :)
  • edited October 2017
    Nu har jag fixat fram något som förhoppningsvis håller sig inom reglerna för turneringen.

    Visst, jag kan printa grejer till lördag om det behövs.

    Edit: Fel igen... tredje gången gillt heter det väl.
  • Nu är tredje versionen inne... Förhoppningsvis blir det den slutgiltiga för min del.
  • Jag tar med mig två priser denna gång: Glada Apotekare och Loud Speaker Prize.
    Den som låter mest på turneringen får en bluetooth högtalare av diskutabel kvalitet. (För att locka ner Pellevin :) )
  • Den som låter mest på turneringen får en bluetooth högtalare av diskutabel kvalitet. (För att locka ner Pellevin :) )
    Ska jag joddla eller försöka rappa?
  • edited October 2017
    lagfördelningen ser ut så här för helgens turnering:

    halfling 2
    nurgle 2
    lizardmen 2
    high elf
    chaos pact
    necromantic
    orc
    chaos dwarf
    human


    12 spelare fixat!
  • Hur går det?
  • Anganatyr wrote: »
    Hur går det?

    I dagsläget har Griff Oberwald som spelar för Griff och Grabbarna (Human) gjort en riktigt bra insats under dagen med 7 mål och 1 comp som ledde till mål vilket gör att Griff och Grabbarna leder turneringen med 4 vinster av 4 matcher.

    Jag tror att Darkrevan ligger tvåa med Lizardmen på 3 vinster och 1 förlust.
  • Gratulerar.
  • @brocCooLi ta och posta slutresultatet, min bild vart dålig.
  • resultat kommer att komma!
  • edited October 2017
    S8I9gEI.png

    missade att klicka i att visa opponent score, så den saknas.
  • edited October 2017
    Priserna och vinnarna

    Bästa Nurgle - inforthepain
    Vinnaren av turneringen - melisqus
    Flest TD - darkraven
    Flest CAS - Lockmund
    Stunty - Pidpad
    Gôrgo - Pidpad
    Sista placering - spoiledsquid
    Sämsta Göteborgare - Embla
    Plåster (apotekarpriset) - Pidpad
    Mest lik Pellevin - Drexxl
  • opponent score, som var första tiebreaker, för alla deltagare i ordning

    108
    110
    106
    94
    102
    86
    76
    74
    98
    74
    76
    76
  • edited October 2017
    Några försök på quadrapow?
  • tror @Lockmund gjorde 10 st under turneringen. tror även att det var ett par försök till, men ingen som lyckades. så priset fortsätter att växa.
    innan turneringen så lades ett hemligt paket till, och nu efter turneringen har en lp med Billy Swan blivit en del av priset.
  • Duckwing wrote: »
    Några försök på quadrapow?

    Lol ja ;D Lockmund var värst som vanligt, typ 10 försök.
  • rankingen är inrapporterad, tar väl ungefär ett dygn för att bli helt rätt.
  • kaju wrote: »
    Grattis @Mellis!

    Tackar!
  • nu har jag uppdaterat naf med bäst nurgle, vinnare, runner up, flest td, flest cas, stunty och gôrgo.
  • Hur gjorde du det?
  • gick in på "my coach page".
    där har jag i mitten på sidan en rubrik med "tournaments organised".
    gick in på en turnering och tryckte på "edit" med ett kugghjul bredvid, fanns uppe i vänstra hörnet för mig.
    under all info om turneringen samt fältet "tournament report" finns "tournament statistics" där jag fyllde i allt.
    går även att lägga till fler "other awards" fält, var på det sättet jag la till Gôrgo
Sign In or Register to comment.