Re-Drafting inför nästa säsong och slut på Open Season 8

edited April 2017 in StockBowl
Redrafting körs numera automatiskt. Detta innebär att alla som skall spela ett lag som redan spelat minst en match måste gå igenom redraften i systemet. Den möjligheten kommer att öppnas imorgon (onsdag). Då kommer även Open Season 8 stängas, för att undvika konflikter i systemet. Hör omedelbart av dig om du planerat en open match efter idag, så får vi se hur vi skall lösa det.
«1

Comments

• Kommer det vara en OS 9?
  • Ja, den startar nästa vecka.
  • Gör man re-buy när man signar upp för nästa säsong eller hur fungerar det?

Tänkte ju byta till Wood Elfs till nästa säsong men är samtidigt intresserad av hur man gör :)
  • Man gör det när man ska in i nästa säsong
  • razta wrote: »
    Gör man re-buy när man signar upp för nästa säsong eller hur fungerar det?

Tänkte ju byta till Wood Elfs till nästa säsong men är samtidigt intresserad av hur man gör :)

Samma här, tänkte testa det på kommande Open.
  • Redrafting kommer att göras av lag som spelat tidigare, och skall spela nästa säsong. De skall göra detta någon gång mellan att de anmäler sig till den nya ligan och måndag.

På måndag eftermiddag/kväll kommer det finnas stödtelefon för frustrerade redraftare. Känner du igen dig i den beskrivningen kan du med fördel ringa 08-607 2442. Om du inte får något svar, ring igen senare. Jag har några ärenden jag måste fixa, så jag kan tyvärr inte vara hemma hela tiden.
  • Pellevin wrote: »
    På måndag eftermiddag/kväll kommer det finnas stödtelefon för frustrerade redraftare. Känner du igen dig i den beskrivningen kan du med fördel ringa 08-607 2442.

Trygghetsjouren deluxe!

• Pellevin wrote:
    Redrafting körs numera automatiskt.

Vad innebär detta? Skulle vara rätt surt om vissa av mina spelare försvinner... Kanske måste ringa stödtelefonen i värsta fall ;(
  • När öppnas det? Ser ingenting på sidan om hur det skulle gå till.

*Frustrerad coach*
  • Det är nu öppnat för alla anmälda lag som skall redrafta. Innan du kan redrafta måste du anmäla laget.

Har f ö kastat ihop en liten manual hur det går till. Här hittar du den: http://marmeladov.com/BB/RedraftManual.pdf
  • Skulle spelare med 0 SPP få 1 SPP vid redraft som föreslogs på spelarmötet?
  • Den manualen ligger också på StockBowls hemsida under Miscellaneous.
  • Buckan wrote: »
    Skulle spelare med 0 SPP få 1 SPP vid redraft som föreslogs på spelarmötet?
    Japp, skall strax fixa det.
  • edited April 2017
    Mitt lag är anmält, när jag klickar in på det (enligt manualen) ser jag ingen sådan text. Betyder det att jag inte behöver göra något eller är något fel? :)

*EDIT*
    Klart jag inser att något är galet, det är ju den där FF saken i början som måste genomgås.
  • @mufflo du hade rätt. Jag har varit tvungen att manuellt fixa så att lag kan redrafta, och din anmälan kom in medan jag gjorde annat. Nu skall du kunna redrafta.
  • woo! Nu är det gjort! Sjukt smidigt att genomföra tycker jag =) Förutom att tärningarna sänkte min FF med 3 kunde jag behålla hela laget och ha 45k i kassan!
  • edited April 2017
    Gick väldigt smidigt att redrafta.

Glömde dock bort gratis ssp:n till de med noll, så två linemen fick kicken. Men då de inte lyckats skrapa ihop en endaste poäng på en hel säsong var det väl helt rätt av ägare och tränare att säga tack och adjö till sådana medelmåttor.
  • Buckan wrote: »
    Nu är det fixat. Tyvärr några minuter försent för @NastyUnicorn.
  • mufflo wrote: »
    woo! Nu är det gjort! Sjukt smidigt att genomföra tycker jag
    Ja, Casper har verkligen gjort ett bra jobb! Det finns bara en grej som inte är perfekt, och den syns inte om man inte är Commish, så vi kan verkligen vara nöjda med honom.
    Buckan wrote: »
    Nu är det fixat. Tyvärr några minuter försent för @NastyUnicorn.

Personligen, så skulle jag ändå kicka spelare med 0 SPP om jag tänkt spela ett par säsonger med laget.
    Min smärtgräns går nog runt 3-4 spp tror jag.

Det är nu öppnat för alla anmälda lag som skall redrafta. Innan du kan redrafta måste du anmäla laget.

Har f ö kastat ihop en liten manual hur det går till. Här hittar du den: http://marmeladov.com/BB/RedraftManual.pdf

Hoppas det är ok att låna din manual. :-)

Vi i Mafoc tar gärna den som exempel.
  • Firewalkers som jagade squig (och humans) är redraftade och redo att köra säsong 23!
  • @stashman jag ser det som en komplimang om ni vill använda den.
    @stashman jag ser det som en komplimang om ni vill använda den.

Tackar!
  • Vad känner ni efter första Re-Draften?
    Finns det något som någon tycker är 'dåligt' med Re-Draften rent regelmässigt (inte BBL sidan)?

• Jag tycker att det känns bra så långt, men det gör inte så stor skillnad mot förr efter bara en säsong. Jag gissar att det kommer att bli mer kännbart efter två. Då kommer de första spelarna att vilja retiras, och man kommer inte att ha råd att behålla alla skillade.
  • Det är ett bra och kul system som (förhoppningsvis) gör lagen lite jämnare. Surt bara när man tappar halva sin fan factor :S
  • DavidD wrote: »
    Det är ett bra och kul system som (förhoppningsvis) gör lagen lite jämnare. Surt bara när man tappar halva sin fan factor :S

Köp ny FF :-)
  • Gillar regeln med re-draften men känns som den gynnar tier 1 laget kraftigt då det är dom som gör alla td och cas mina ogres fick knappt ihop ett 11 manna lag till starten med 2 rr och då möta fullt utvecklade lag kommer inte göra min säsong bli särskilt utvecklande utan jag kommer bara bli en slagpåse där jag gör ännu mindre td och cas och motståndaren mer tyvärr
  • Snabb fråga? Skulle man inte kunna införa redraft på alla sina gamla lagen också? Hade tänkt spela Halflings i säsong 23 men kände inte för att pensionera gamla laget som bara hade spelat en squig bowl match.
    Ställer frågan iaf om inte det vore plausibelt att göra detta?
Sign In or Register to comment.