Underground Cup III 16:e & 17:e september

edited May 2017 in Turneringar
Då var det dags igen, Underground Cup III i Berlin!

CuaDmWcW8AAOH2L.jpg

När
16 & 17 September
(3+2 matcher)

Var
A&O Berlin Kolumbus
Konferensrum Falkenberg (75kvm)

Kostnad
15€ (NAF-medlem), 20€ (icke NAF-medlem, inkluderar NAF-medlemskap)

Regler
Reglerna hittar ni på underground-cup.bbbl.de, men kort är det EuroBowl-reglerna, men med fyra tiers och star players samt en liten boost för underworld. Egen vädertabell har vi också.

Vore kul om fler svenskar än två (inkl undertecknat) dök upp
«1

Comments

  • Lägger in det i kalendern. Och hoppas på att få till en resa.
    Väldigt sugen!
  • Kommer inte bli något för mig då jag med största säkerhet måste jobba den helgen :(
  • edited April 2017
    Vad är det för hemsida infon finns på? :)

    EDIT: Google is my friend... :P
  • Flyktsoda wrote: »
    Vad är det för hemsida infon finns på? :)

    EDIT: Google is my friend... :P

    Var något fel på länken jag la in, men är fixat nu

  • High Elf har mycket bättre rykte i Tyskland än i Sverige. Den rasen har hamnat i en hårdare tier än både proelf och khemri. Det tycker jag är konstigt. Men det ligger väl i linje med att tyskarna räknar high elf som ett viable team i eurobowl.
  • Vi har tagit tiersen från KlingenCon eftersom vi ville göra något annat än EuroBowl-reglerna rakt av, eftersom de andra turneringarna i Berlin kör med EuroBowl rakt av.

    Anledningen tror jag är att high elves har AV8, vilket hjälper dem en del.

    Det förvånar mig för övrigt inte att @pellevin hittade något att klaga på :D
  • Pellevin wrote: »
    High Elf har mycket bättre rykte i Tyskland än i Sverige. Den rasen har hamnat i en hårdare tier än både proelf och khemri. Det tycker jag är konstigt. Men det ligger väl i linje med att tyskarna räknar high elf som ett viable team i eurobowl.

    High elf har "Safe Throw" ;)
  • IMHO är pro elf som lag helt överlägset high elf om det inte finns några speciella omständigheter som förändrar detta, t ex möjlighet att ta dubbla skills på en spelare.

    Safe Throw är bra, men inte lika bra som Nerves of Steel på catchern. Och Side Step på blitzern ger väldigt bra försvarsspel.
  • Jag håller med dig om att pro elves är bättre, men inte om att det ändras om high elves får ta en double.

    High elf throwern tycker jag inte är värd att ha med i laget. Skulle hellre spela high elves med ett par catchers och spela mer av ett running game, som dark elves.
  • Pellevin wrote: »
    IMHO är pro elf som lag helt överlägset high elf om det inte finns några speciella omständigheter som förändrar detta, t ex möjlighet att ta dubbla skills på en spelare.

    Safe Throw är bra, men inte lika bra som Nerves of Steel på catchern. Och Side Step på blitzern ger väldigt bra försvarsspel.

    Alltid kul att rätta dig Erik :)

    Safe throw är inte alls bra.
  • Du kanske har rätt om att det inte ändras av dubbelskillen. Har dock rätt goda erfarenheter av HE Blitzer med leap och strip ball.
  • Safe throw är mysig i flera situationer, främst pga fumbleförändringen.
  • Pellevin wrote: »
    Du kanske har rätt om att det inte ändras av dubbelskillen. Har dock rätt goda erfarenheter av HE Blitzer med leap och strip ball.

    Alltså du har helt rätt i att Pro Elfs är mycket bättre än High Elf :)
  • Jag tycker som sagt det, men det verkar finnas en grupp tyskar som inte håller med, och jag undrar varför det är så.
  • Pellevin wrote: »
    Jag tycker som sagt det, men det verkar finnas en grupp tyskar som inte håller med, och jag undrar varför det är så.

    Tror mer på de har otur när de tänkte... ;)
  • edited April 2017
    Ändrad ort

    Vi diskuterar just nu angående pro elves och high elves.
    Det kan bli så att vi ändrar deras tiers.

    Edit: Pro elves är nu flyttade till tier 2
  • pedda wrote: »
    Ändrad ort

    Vi diskuterar just nu angående pro elves och high elves.
    Det kan bli så att vi ändrar deras tiers.

    Edit: Pro elves är nu flyttade till tier 2

    och High elfs är placerade vart? :)
  • Frantic wrote: »
    pedda wrote: »
    Ändrad ort

    Vi diskuterar just nu angående pro elves och high elves.
    Det kan bli så att vi ändrar deras tiers.

    Edit: Pro elves är nu flyttade till tier 2

    och High elfs är placerade vart? :)

    De stannar i tier 2
  • vilka priser går att vinna ihop med andra?

    förstår dock inte ogreregeln att det max får vara 4st ogres för att klassas som stunty, men det är ju dock vanligt att det är så.
  • Vi har inte satt någon gräns på antalet priset. Förra året vann @Melisqus turneringen samt Most TDs
  • edited May 2017
    Vi har gjort en deal med hostelet och har ett 3- samt ett 4-bäddarsrum där vi får lite billigare pris (7€, dvs frukosten ingår). Antalet är alltså begränsat och vi vet i nuläget inte om vi kan få fler rum till detta pris.

    1 x natt i 3-bäddarsrum = 38,78 € / 2x natt i 3-bäddarsrum = 77,56 €

    1x natt i 4-bäddarsrum = 34,73 € / 2x nätter i 4-bäddarsrum = 69,46 €

    Rummen måste bokas senast 7/7 och det är först till kvarn som gäller.
    Maila oss för anmälan till turneringen samt bokning av rum underground-cup@bbbl.de
  • 4-bäddarsrummet är nu bokat.
    Finns ett 3-bäddarsrum kvar
  • jag vill ju gärna ha någonstans att bo, men vill också ha någon att bo med.
  • edited May 2017
    brocCooLi wrote: »
    jag vill ju gärna ha någonstans att bo, men vill också ha någon att bo med.

    Det förstår jag och förhoppningsvis kommer det fler ifrån Sverige ;)

    Skulle erbjuda sovplats hemma hos mig, men vi kommer att ha en 1,5 månaders bäbis hemma, så det kommer att vara ganska stökigt.

    Om de rummen vi har nu försvinner så går det ju självklart att boka som vanligt genom hostelet. Det enda som försvinner då är frukosten, dvs 7€ per frukost. Ingen jätteskillnad. Dvs, du kan leta efter likasinnade ett tag till ;)
  • pedda wrote: »
    Skulle erbjuda sovplats hemma hos mig, men vi kommer att ha en 1,5 månaders bäbis hemma, så det kommer att vara ganska stökigt.

    jag är 33 år, men tack???
  • brocCooLi wrote: »
    pedda wrote: »
    Skulle erbjuda sovplats hemma hos mig, men vi kommer att ha en 1,5 månaders bäbis hemma, så det kommer att vara ganska stökigt.

    jag är 33 år, men tack???

    Tänkte mest att det inte kommer att kunna erbjudas så mycket sömn hemma hos mig även om det finns en sovplats.
  • *bump*

    Det går inte längre att boka rum genom oss till ett billigare pris, men jag tror att det fortfarande finns rum kvar.

    Vi hade också gjort fel angående Tier 2. Tanken var att endast en double skulle skilja Tier 2 och 3. Är nu ändrat så att Tier 2 får 7 skills +20k.

    Någon som kommer?
  • jag ska försöka se till att dyka upp/ner.
  • brocCooLi wrote: »
    jag ska försöka se till att dyka upp/ner.

    *Tumme up*

    Ska jag skriva in dig som anmäld?
Sign In or Register to comment.