Nya gw-trollet

edited March 2017 in Målning och modeller
Förbeställning idag, släpps om en vecka.
Det ser lite annorlunda ut men jag gillar det skarpt!
«1

Comments

• Klart kul!
  • Hm, jag har svårt att förstå vad jag tittar på... är det näven han har framför ansiktet eller har han en halv mask på sig?
  • Tack Tjub för bild, klart lättare att diskutera utifrån den :)
    Ja precis, frantic, näven är framför ansiktet.
    Han verkar ha gjort som en baseballhandske av ett bad moon banner, men vinkeln på fotot är lite knasigt minst sagt.
    Höll på att fundera lite på vad jag tyckte var skillnad på figuren från tidigare versioner och visst är det så att huvudet på trollet har fått mer karaktär av gamla gobbos och vice versa. Dvs gamla gobbons spetsiga näsa har bytt plats med trollets mer cylinderformade ballong.
    Kul grepp tycker jag, undrar vem som gjort figuren?
  • Ogillar denna tyvärr. Hoppas de gör en till modell för goblinslaget.
  • Tror den skulle passa rätt bra med Battle of the skull pass-trollet annars.
    Men ett till troll vore nice
  • Även då det är snyggt att han kastar, hade jag föredrat ett troll som slår.
  • Det är ju också baseball :)
  • suncar wrote: »
    Det är ju också baseball :)

• Frantic wrote: »
    suncar wrote: »
    Det är ju också baseball :)

Adderat till listan citat-man-önskar-att-man-får-använda-i-verkliga-livet.
    "Nu har Tim blivit en baseball"

• Bättre bild:

oztlgwurbvcjwyt.jpg
  • Frantic wrote: »

Det var nog den bästa videon i existens för denna situation.
    +1
  • Jag har beställt trollet MEN känner att det kommer moddas lite ... Björnsaxen ska väck helt klart (jäkla trams) och sen ska jag nog försöka få ner vänsterarmen och det kommer väl bli pilligt värre ... Hamnar nog i "gör det sen"-högen...

Eller så kör jagm ed ett av tre River Trolls ...
  • khanmank wrote: »
    Jag har beställt trollet MEN känner att det kommer moddas lite ... Björnsaxen ska väck helt klart (jäkla trams) och sen ska jag nog försöka få ner vänsterarmen och det kommer väl bli pilligt värre ... Hamnar nog i "gör det sen"-högen...

Eller så kör jagm ed ett av tre River Trolls ...

Mm låter som en bra plan. Göru ett bra jobb ska jag anlita en "Pro-painter" jag känner att försöka göra samma sak. ;)
  • Konstig pose
  • Det jag tycker är sämst är att det kastar en gobbo. Det lirad ju ganska friskt med ork-lag utan gobbos så just den ganska feta detaljen sänker ju betyget rejält tycker jag. Men jag hittade händer från mina river-trolls som funkar istället så nu ska jag testa i natt att skära mig i fingrarna och modda lite.
  • khanmank wrote: »
    Det jag tycker är sämst är att det kastar en gobbo. Det lirad ju ganska friskt med ork-lag utan gobbos så just den ganska feta detaljen sänker ju betyget rejält tycker jag. Men jag hittade händer från mina river-trolls som funkar istället så nu ska jag testa i natt att skära mig i fingrarna och modda lite.

Låter bra, meddela om du råkar ha en hand över när du är klar ;)
  • Är det plast eller sån där resin?
    Hoppas på plast iaf
  • suncar wrote: »
    Är det plast eller sån där resin?
    Hoppas på plast iaf

vilken är det som går sönder så fort den ramlar i backen? Resin gissar jag?

• edited April 2017
    Satte ihop trollet idag och detta är nog en av de sämre modellerna jag sett, nåväl jag lyckades få dit armen som är framför ansiktet på ett betydligt bättre sätt så armen är nedåt istället vilket gjorde modellen betydligt bättre i mitt tycke...

tvhbwaxfoofyqrm.jpg
  • armen neråt var mycket bättre
  • Coolt!!!
  • Ja, det var mycket bättre
  • jag stör mig lite på goblinens aristokratnäsa
  • Inte direkt en vanlig goblin-näsa
  • Tycker den borde vara lite spetsigare
  • Goblinen ser lite ut som en papegoja.
    Näsan ser ut som en [url=https://www.games-workshop.com/de-DE/Gnoblars-der-Ogerkönigreiche]grotnäsa[/url]
  • imp wrote: »
    Inte direkt en vanlig goblin-näsa

Vi får verkligen hoppas det.
    Risken är ju att hela kommande Goblinlag ser ut sådär.
  • Ja, stor risk
Sign In or Register to comment.