rotting tactics [thursablots nurgle]

edited February 2014 in StockBowl
http://www.stockbowl.bloodbowlleague.com/default.asp?p=ro&t=det
Alla dessa val. Rullade en dubbel på en pestigor och tänker mig dodge för att sedan gå two heads vilket känns som en väldigt värd dubbel jag har en till oskillad och en med block, tackle. Problemet här är att jag ska möta switchrays amazoner bettys necro, ozts ödlor och sist bims amazoner. Är det då dumt att inte ta en till tackle eller blir min 1/1/1-svit redan hopplös för att ta mig till slutspel och långsiktigt lagbygge bör bli fokus? Eller bör jag hoppas på att ozt och Bim med sina två vinster faller i några matcher?
Tre warriors, alla med block kanske räcker för att få ett numerärt överläge har inte helt klart på hur laget bäst utvecklas men på sikt är tanken foul appearance på hela laget vilket känns väldigt underhållande.
Tänker mighty blow och eventuellt klor på min skillade pestigor och har planer på en tvåhövdad bollbärare, kanske catch som dubbel och extra armar är ett intressant bygge för att snabbare kunna dra fördel av en stabil offensiv positionering. En annan tanke är att ge leader till den första dubbeln på någon som redan har block för att tidigt kunna gå ner på två rerolls då jag känner att laget bloatar redan vid fullt lag vad det gäller fulla positioner, 190k till när jag får råd med den fjärde warriorn och sedan en fjärde pestigor.

Comments

  • Själv ska mitt lag, Chaos Pact, möta Amazons utan att någon av mina spelare har vare sig block eller tackle. Undrar hur det går???
  • Intressant fråga och det skadar inte med mer sånt snack här på forumet. Jag ser mig fortfarande som noob så du kan ju ta det jag skriver med näve salt. I värsta fall kan du se det som en trådbump :)

    1/1/1 är ingen lysande start, men kan mycket väl räcka till slutspel. Senast kom jag med som 7:e reserv så det finns alltid hopp även om du inte ens kommer topp 3 i din serie. Du kan mycket väl sno ihop 9pinnar på de sista matcherna och det tror jag räcker till slutspel. Om inte annat kommer ju de 3 topplagen tappa poäng mot varandra.
    Personligen är jag egentligen måttligt förtjust i att ha tackle själv eftersom det är ganska meningslöst mot vissa lag. Jag tar hellre annat som känns roligare. Å andra sidan så kommer du möta många dodge-lag nu och chansen är väl inte liten att du kommer möta liknande lag nästa säsong. Jag hade nog tagit tackle och ångrat mig en smula så fort jag bekräftat det på hemsidan.

    Tanken på ett lag fullt med Foul Apperance har slagit mig också. Lägg till lite tentacles och dylikt på det och se hur motståndarens 4 minuter tar slut bara för att han måste slå tärningar hela tiden ;)

    OT: Martin: Det kommer nog gå bra för dig. Med det styrkeövertaget du har och dessutom 3 spelare med guard kommer det nog bli mycket 2-3 tärningsblockar så du lär få dina pows. 4 spelare med MB på det kan ganska snabbt göra att jag inte är med i matchen alls längre. Vi får se…

  • @MartinS, det kallas för poor man's piling on.. Lösningen alltså :-D
Sign In or Register to comment.