Bloodstorm Cup, 25-26/5

edited March 2017 in Turneringar
Spelkonventet Nordsken i Skellefteå kommer köra Blood Bowl igen efter några gångers frånvaro. Timingen är ju perfekt om ni vill lira MelisqusBowl också ...

Standard Eurobowl 2016-upplägg.

NAF-approved.

Läs mer på Nordsken.se under schema/figurspel.
«1

Comments

  • fyra dagars blood bowl i rad låter ju inte helt fel iofs :)
  • edited March 2017
    Oh lala....

    Kommer en sen anmälan för mig om jag kan vara med. :)

    .... Men intresserad är jag ....

    ..... men då var det de här med brännbollen :/
  • Oh. Hoppas verkligen att jag kan ta mig dit i år. Ska omedelbums kolla upp mitt schema.

    Hur många matcher är det tänkt att klämma in på dessa tider?
  • Vilka tänker förresten åka upp från Umeå? Jag tänkte försöka vara klimatsmart och samåka om det går.
  • Stareater wrote: »
    Vilka tänker förresten åka upp från Umeå? Jag tänkte försöka vara klimatsmart och samåka om det går.

    Om jag åker upp blir det med en massa barn till barnvakten farmor så tyvärr fullt i min bil
  • edited March 2017
    är det 6 normal skills i skillpack?
  • edited March 2017
    Kan någon länka till reglerna eftersom jag har noll koll vad

    Standard Euro Bowl 2016-upplägg är :/
  • Testa kolla nordsken.se så står det mesta där.
  • khanmank wrote: »
    Testa kolla nordsken.se så står det mesta där.

    Tyvärr står det inte på den sidan jag hittat. Det står bara TV1100 och om inducements, inget om skills.

  • Låter skoj, får se om det inte är för mycket annat ivägen dock
  • khanmank wrote: »
    Testa kolla nordsken.se så står det mesta där.
    Stareater wrote: »
    khanmank wrote: »
    Testa kolla nordsken.se så står det mesta där.

    Tyvärr står det inte på den sidan jag hittat. Det står bara TV1100 och om inducements, inget om skills.

    Japp, det var det enda jag hittade också :/

  • Standard Eurobowl är inte TV 1100 bara. Det står utförligt på Eurobowls hemsida.
  • Pellevin wrote: »
    Standard Eurobowl är inte TV 1100 bara. Det står utförligt på Eurobowls hemsida.

    Sant, men det borde nog läggas till en del regler på Nordsken-sidan (den ser trunkerad ut) eller så kan det refereras med en länk till Eurobowl-reglerna.
  • Japp. Satt på toaletten då jag skrev, därför länkade jag inte. Bra att du fixade det Mårten.
  • edited March 2017
    Jag anmälde mig för länge sen och tänker såklart åka upp. Planen är att åka husbil med fru och hundar, så fullt även där. Men skulle frun ångra sig och stanna hemma blir jag gärna passagerare i någon annans bil istället.
  • Stareater wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Standard Eurobowl är inte TV 1100 bara. Det står utförligt på Eurobowls hemsida.

    Sant, men det borde nog läggas till en del regler på Nordsken-sidan (den ser trunkerad ut) eller så kan det refereras med en länk till Eurobowl-reglerna.

    Tackar!

    Har nu gjort fyra olika lag :)
  • edited April 2017
    Ja men Brännbollen löste ju sig själv genom att flytta på sig från sista helgen i Man till första helgen i Juni :)...

    Då ska jag bara försöka lösa allt med barnvakter osv :)

    EDIT: Så det är 1.100.000$ som gäller också får man köpa skills för dessa pengar också, med lite extra lull lull beroende på Tier?

    Tier 1: 6 normal skills

    Tier 2: 6 normal skills, 1 double skill and 20K extra cash

    Tier 3: 6 normal skills, 1 double skill and 50K extra cash

    Där Tier 3 lagen är de enda lag som får köpa star players, Goblins får köpa Bribes och Flingorna får så klart köpa en mästerkock.

    Har jag missat något?

    Fråga på detta (om det stämmer). Om man spelar ett Tier 1 lag och möter ett Tier 3 lag får man då 50k till inducements eftersom Tier 3 lagen har hör TV?

  • edited May 2017
    Min son ska dit och gamea så jag har anmält mig. Går buss för 50:-/resan dit och hem som man kan köpa via Nordskens hemsida.
  • edited May 2017
    Det ser tyvärr lite mörkt ut just nu för mig. Har fått ledigt från jobbet, men jag hittar ingen barnvakt på fredagen då jag är gräsänkling. Fortsätter dock leta.

    Dyker jag upp blir det dock med ett lag som har Skellefteå / Skellefteå AIK-tema.
  • Ok, mina chanser förminskades också.

    Vi bokade en Legolandresa samt ska till Piteå summergames så vi är i behov av barnvakt under dessa tider, vettitusan om de är så sugen på att ta barnen ytterligare en gång.

    Men jag återkommer när jag vet med säkerhet.
  • edited May 2017
    Måste tacka nej, trodde det var en fredag-lördag....

    ... men en torsdag till fredag går inte... Måste ta ledigt från jobbet då och kan inte det så tyvärr nej.

    :(

    .... och mina barnvakter måste också ta ledigt från jobbet så det blir ett big "No-No" tyvärr....
  • Hmm jag vill ju så gärna vara med och gjort lag efter
    Stareater wrote: »
    Pellevin wrote: »
    Standard Eurobowl är inte TV 1100 bara. Det står utförligt på Eurobowls hemsida.

    Sant, men det borde nog läggas till en del regler på Nordsken-sidan (den ser trunkerad ut) eller så kan det refereras med en länk till Eurobowl-reglerna.

    dvs, mitt underworld lag är ju mer en redo för fajt. Men enligt hemsidan så är de inte nerklassificerade till Tier 3 som Euro Bowl-reglerna... Det gäller bara Goblins, Ogers och Halflings, stämmer detta?


    Så det laget kan jag inte ens spela som jag trodde skulle gå bra...

    Argh....

    Nåja ska fortfarande försöka få detta att gå igenom, men nu ser det otroligt mörkt ut för "Killer Klowns"....

    och bara mörkt ut för mina "Wight Walkers"....

  • Det blev tors/fre eftersom det är en annan turnering lör/sön så den som ville rent teoretiskt skulle kunnat lira bägge.
  • khanmank wrote: »
    Det blev tors/fre eftersom det är en annan turnering lör/sön så den som ville rent teoretiskt skulle kunnat lira bägge.

    Aha, ni tänkte så, ett steg längre helt enkelt :)
  • Om inte ett mirakel inträffar missar jag tyvärr Nordsken i år. Frugan får inte ledigt, så jag blir hemma med barnen. Jag förväntar mig dock ett live-flöde med ställningen efter varje runda.
  • Lycka till alla som spelar idag och se nu till att ta hem den vackra trofén till Umeå.
  • Jag jobbar i morgon så jag kan inte heller vara med :/

    Men jag vill också få lite lajvrapporter :)
  • Hörde att det var Umeå på de två översta placeringarna och att @khanmank är obesegrad än så länge.
  • Stareater wrote: »
    Hörde att det var Umeå på de två översta placeringarna och att @khanmank är obesegrad än så länge.

    Vi har lärt upp dem väl ser jag.... Khanmank - min lilla "Padowan"

    :D
  • Patrik vann och jag tvåa. Hemlighållaren trea. De nyare förmågorna fyra/fem/sex. Fyra nya NAF-medlemmar. Ska rapportera in det hela snart-ish. Måste fråga lite om NAF/rapportering först bara.
Sign In or Register to comment.