Bloodstorm Cup, 25-26/5
Spelkonventet Nordsken i Skellefteå kommer köra Blood Bowl igen efter några gångers frånvaro. Timingen är ju perfekt om ni vill lira MelisqusBowl också ...
Standard Eurobowl 2016-upplägg.
NAF-approved.
Läs mer på Nordsken.se under schema/figurspel.
Standard Eurobowl 2016-upplägg.
NAF-approved.
Läs mer på Nordsken.se under schema/figurspel.
Comments
Kommer en sen anmälan för mig om jag kan vara med.
.... Men intresserad är jag ....
..... men då var det de här med brännbollen
Hur många matcher är det tänkt att klämma in på dessa tider?
Om jag åker upp blir det med en massa barn till barnvakten farmor så tyvärr fullt i min bil
Standard Euro Bowl 2016-upplägg är
Tyvärr står det inte på den sidan jag hittat. Det står bara TV1100 och om inducements, inget om skills.
Japp, det var det enda jag hittade också
Sant, men det borde nog läggas till en del regler på Nordsken-sidan (den ser trunkerad ut) eller så kan det refereras med en länk till Eurobowl-reglerna.
Tackar!
Har nu gjort fyra olika lag
Då ska jag bara försöka lösa allt med barnvakter osv
EDIT: Så det är 1.100.000$ som gäller också får man köpa skills för dessa pengar också, med lite extra lull lull beroende på Tier?
Tier 1: 6 normal skills
Tier 2: 6 normal skills, 1 double skill and 20K extra cash
Tier 3: 6 normal skills, 1 double skill and 50K extra cash
Där Tier 3 lagen är de enda lag som får köpa star players, Goblins får köpa Bribes och Flingorna får så klart köpa en mästerkock.
Har jag missat något?
Fråga på detta (om det stämmer). Om man spelar ett Tier 1 lag och möter ett Tier 3 lag får man då 50k till inducements eftersom Tier 3 lagen har hör TV?
Dyker jag upp blir det dock med ett lag som har Skellefteå / Skellefteå AIK-tema.
Vi bokade en Legolandresa samt ska till Piteå summergames så vi är i behov av barnvakt under dessa tider, vettitusan om de är så sugen på att ta barnen ytterligare en gång.
Men jag återkommer när jag vet med säkerhet.
... men en torsdag till fredag går inte... Måste ta ledigt från jobbet då och kan inte det så tyvärr nej.
.... och mina barnvakter måste också ta ledigt från jobbet så det blir ett big "No-No" tyvärr....
dvs, mitt underworld lag är ju mer en redo för fajt. Men enligt hemsidan så är de inte nerklassificerade till Tier 3 som Euro Bowl-reglerna... Det gäller bara Goblins, Ogers och Halflings, stämmer detta?
Så det laget kan jag inte ens spela som jag trodde skulle gå bra...
Argh....
Nåja ska fortfarande försöka få detta att gå igenom, men nu ser det otroligt mörkt ut för "Killer Klowns"....
och bara mörkt ut för mina "Wight Walkers"....
Aha, ni tänkte så, ett steg längre helt enkelt
Men jag vill också få lite lajvrapporter
Vi har lärt upp dem väl ser jag.... Khanmank - min lilla "Padowan"