USB - Umeå Spring Bowl 29:e April

edited April 2017 in Turneringar
Den 29:e april så kickas dörrarna upp till Mariehemsvägen 13's samlingslokal i Umeå för en endagars turnering. För tillfället är antalet platser satta till 14 coacher men det kan bli fler (ska kolla/undersöka lokalen sedan vet jag mer).

Nu har vi fått ihop en hemsida också :)

En snabb sammanfattning skulle vara:

¤ Monkeybowlkoncept.
¤ 5 sammandrabbningar (matcher).
¤ 1,150,000$ att handla lag för.
¤ Upp till 2 star players
¤ Transferfönster
¤ "DIVAN"

Anmälda:

Frantic (NAF: 10525 (Odd-Man-Out) Klar!
Emilskaya (NAF 20233) Klar!
Marty33 (NAF: 19328) Klar!
Pravnuk (NAF: 23849) KLAR!!
ikki (NAF: 12999) Klar.
Snow (NAF: 20234) Betalt Roster saknas.
Radge: (NAF: 20987) Klar!
Bonefinger (NAF: 21982) KLAR!
Gastronauticon (NAF: 21942) Klar!
Sarin: (NAF: 23848) Klar!

All information går även att ladda hem här

Nu har vi fått sponsor till turneringen! Whoop whop :)

Frågor på detta? Skriv en rad eller ännu bättre, anmäl dig :)

EDIT: Uppdaterad hemsida 19:e mars
«1

Comments

  • den spelare som blir divan räknas inte in på originalpositionen?
    kan en då ha en treeman som divan och därmed ha 2st vanliga treeman?
  • edited March 2017
    brocCooLi wrote: »
    den spelare som blir divan räknas inte in på originalpositionen?
    kan en då ha en treeman som divan och därmed ha 2st vanliga treeman?

    Nä, eftersom man köper sitt lag först innan man går över till skillselection., dvs du har då en treeman och sedan när man väljer att "köpa" skills så tappar du ditt träd.

    Däremot måste jag nog lägga in en rad under transferfönstret så man inte då kan "tradea" till sig ett nytt träd.

    Enklast är att divan bara byter ras inte position. Gör en uppdatering under dagen.

    EDIT: Fixat, ny fil uppladdat.
  • attans!
    hade ju kunnat göra jätteroliga lag med min tolkning ;)
  • brocCooLi wrote: »
    attans!
    hade ju kunnat göra jätteroliga lag med min tolkning ;)

    Haha, jo min hjärna började snurra på högvarv också, två Rat ogre osv 8-D
  • Låter riktigt kul, speciellt med 5 matcher på en dag. Men det är ju samtidigt som NAFC :(
  • Melisqus wrote: »
    Låter riktigt kul, speciellt med 5 matcher på en dag. Men det är ju samtidigt som NAFC :(

    Pfff ... Prioriteringar ;)
  • Bumpar upp denna turnering eftersom den blivit "NAF-godkänd" :)
  • edited March 2017
    Jag kommer inte kunna dyka upp eftersom det är lillgrabbens födelsedag. Tycker dock det verkar spännande regler och hoppas på att det blir en återkommande turnering.
  • edited March 2017
    *poff

    Feltryck....
  • Nu har vi fått ihop en hemsida också :)
  • Fixade en grafikbugg i monkeybowlreglerna för mobil visning.
  • Boyah!

    Nu har vi fått sponsor till turneringen! Whoop whop :)
  • Ser ju kul ut. Tror jag kommer, ska försöka få med mig några från våran gubbliga också.

    En fråga, är det resurrection? Ser ingen information om det någonstans.
  • Bonefinger wrote: »
    Ser ju kul ut. Tror jag kommer, ska försöka få med mig några från våran gubbliga också.

    En fråga, är det resurrection? Ser ingen information om det någonstans.

    Men fifan vad NAJS!!!!

    och ja det är resurrection, jag vet det står i PDF-filen, men det kan hända vi har glömt det på hemsidan....
  • Ahh, perfekt. Tog inte hem PDFen. Hittade det inte i infon här i tråden eller på hemsidan. Kan ha läst slarvigt också.
  • Bonefinger wrote: »
    Ahh, perfekt. Tog inte hem PDFen. Hittade det inte i infon här i tråden eller på hemsidan. Kan ha läst slarvigt också.

    Kollade igenom själv nu och det ser ut som det trillat bort, ska se till att det kommer med.

    Får jag gissa att vi kommer få se ett Rat ogre in action? :)
  • Hahaha! Blir tråk-woodies, slimmad build. Var dock sugen på Skaven. Man kan ju bygga ett fantastiskt lag, om man skippar Rat Ogren, och tar in en eller två Star players. Som att spela med tre blitzers eller fem Gutter Runners. Skulle vara superkul. Har inte det uppmålat tyvärr.
  • Bonefinger wrote: »
    Hahaha! Blir tråk-woodies, slimmad build. Var dock sugen på Skaven. Man kan ju bygga ett fantastiskt lag, om man skippar Rat Ogren, och tar in en eller två Star players. Som att spela med tre blitzers eller fem Gutter Runners. Skulle vara superkul. Har inte det uppmålat tyvärr.

    Aha, tror man kan göra riktigt bra lag med woodelfs också. Divan kommer ställa till det för många :)
  • En till fråga, det blir inga fler skills efter tredje matchen eller så?
  • Bonefinger wrote: »
    En till fråga, det blir inga fler skills efter tredje matchen eller så?


    Njet, bara byte av spelare. Typ bort med catcher, in med Thrower.
  • edited April 2017
    Nu är priser beställda (utöver vad våran sponsor tänker erbjuda).

    Så i dagsläget finns det iaf pris till Vinnaren av turneringen, bästa "diva", samt bästa stunty-team :)

    Finns fortfarande platser kvar så skynda och anmäl er till årets coolaste turnering ;)
  • Någon som hade tänkt åka bil upp från Stockholm? :)

    Jag är lite sugen, men lite för snål för tåg och flyg.

    //Tommy
  • Det blir nog inte så många från Stockholm som åker upp. De som brukar resa åker till Nottingham den helgen.
  • Ah. Då får det bli en annan gång :)
  • Flyktsoda wrote: »
    Ah. Då får det bli en annan gång :)

    Du är varmt välkommen, jag tänker fixa pris till bästa stockholmare ;)
  • Jag måste säga att jag är bra sugen. Såg precis att nattåg går på 1350:-, och då är man i Umeå mellan 0630 och 0130, vilket blir ganska perfekt... :)
  • Flyktsoda wrote: »
    Jag måste säga att jag är bra sugen. Såg precis att nattåg går på 1350:-, och då är man i Umeå mellan 0630 och 0130, vilket blir ganska perfekt... :)

    Faktiskt! :)
  • edited April 2017
    Hur knepigt är det att ta sig från centralstationen? Tänker om det är gångavstånd, eller om det finns bra kollektivtrafik etc? :)

    Och en fråga till (då jag är helt noob på detta):
    Om jag spelar Orcs gör jag då ett lag för 1150k, samt får 130k till att köpa skills för? Eller kan jag ta upp till 130k av mina 1150k till skills?
  • Smidigare att kliva av vid umeå östra. Ta rulltrappan till NUS (sjukhuset) och dess busshållplatser. Ta sedan linje två mot Ersboda. Kliv av vid hållplats mariehemshöjd.
  • Flyktsoda wrote: »

    Och en fråga till (då jag är helt noob på detta):
    Om jag spelar Orcs gör jag då ett lag för 1150k, samt får 130k till att köpa skills för? Eller kan jag ta upp till 130k av mina 1150k till skills?

    Du köper ett lag för 1.150.000$ sedan får du 130.000$ att handla skills för.

    Beskrivningen som Snow skriver är lättast. Avståndet är ca 3km och skulle det strula är det bara att slå en signal så löser vi det :)
Sign In or Register to comment.