sidoliga med nya raser

edited February 2014 in StockBowl
Tänkte kolla med sidadministratörerna till stockbowl hur möjligheten att köra en ny liga parallellt med den vanliga. Då flera andra som använder den sidan vi använder kör med egna lag så uppkommer funderingar kring hur man skapar dessa lag. Är det bara att mata in i databasen och sedan göra dem valbara?

Comments

  • Som admin har en möjlighet att dels editera alla raser/stats/SP och även möjlighet att lägga till nya lag.
  • Jag tycker en del saker i detta sammanhang.

    För det första att det inte tar coacher från den ordinarie ligan, utan att de som är med är i så fall med i bägge. Det är också viktigt att de lagen som tillåts utöver de av NAF officiella, är accepterade av en stor majoritet.

    Jag och Erik (Pellevin) har satt upp ett par lag som vi tycker skulle platsa. Förutom Slaanesh- och Woodlandlagen som presenterats på detta forum ett Tzeentchlag. Utöver kommer vi föreslå att tre andra lag tillåts: Khorn, Beastman och Bretonne.

    Jag tycker det här är en sak vi kan diskutera och ta beslut om på årsmötet. När är förresten tiden att skicka in motioner? Förra året var det lite väl knappt om tid till detta.
  • Då ryktet säger att BloodBowl 2 dataspelet kommer ha med Brettonians som ett av de ordinarie lagen är det kanske bra att ta med det i en sådan liga? Både det laget och Khorne blir ju lite halvofficiella på något vänster.
  • edited February 2014
    @MartinS tanken är väl att vissa i ligan skulle uppskatta fler matcher, jag ser inte att någon skulle välja den testligan över vanliga utan den bör snarare ses som en liga att testa lag i och få lite fler matcher. Kanske på sikt föra över de lag som funkar bra och tillför något spelmässigt till ordinarie ligan efter att ha fått ett bättre begrepp om hur de utvecklas. Man kan även där laborera med tankar kring relevanta regeländringar. En lrb7.Stockholm typ.
    @lard cyanidspelet är onekligen tillräckligt officiellt att se som givet här.

    Förslagsvis inte bidra till lasset nuvarande administratörer drar utan låta de helt slippa röra den biten
  • @MartinS Det var egentligen deadline i söndags för att skicka in motioner. Men om du skickar in motionen så snabbt du kan så kan du få med den i dagordningen. De vill skicka ut den rätt snart.
  • Det vore bra om medlemmar meddelades i förväg om deadline på motioner, och gärna datum för årsmöte också.
  • Datum och plats för årsmötet skickades 22:a december. Visserligen i ett mail med flera ämnen i.
    Deadline är enligt stadgarna.
    Men jag håller helt klart med om att det kan ha gått ut mer och tydligare information om det.
  • Vilken tur att jag tog upp det. Jag skickar in motioner ikväll!
  • När är årsmötet? Varför i hela friden har detta inte annonserats på hemsidan? Vad i helvete...
  • Och jag tycker att man ska skicka ut ett separat brev där både inbjudan till årsmötet och datum då motioner ska lämnas in. Precis som ni gjorde förra året.

    @Ozt @mago Förlag: Skicka ut mail till alla medlemmar idag och sätt en ny deadline för motioner till söndagen den 23 februari.
  • Som @Ozt skrev informerades det om årsmötet via mail i December.

    Men jag håller med om att det är dåligt att vi inte gått ut med en extra tydlig kallelse, vi ska styra upp det.
  • edited February 2014
    Nu finns informationen också på hemsidan och här på forumet.

    The annual meeting will be held at Sverok Stockholm, Lidnersgatan 10 on March 8 at 14:00.

    Det kommer en officiell kallelse inom några dagar. Har ni motioner så skicka in dem asap, kanske hinner styrelsen få med dem.

    Edit: Vill man motionera har man ett helt år på sig, det är inget som säger att man måste vänta tills sista minuten. Har ni bra motioner är det bara att skriva till info-mailen direkt. :)
  • Samma Plats som ifjol alltså?

  • Samma plats som i fjol.
  • Som sagts tidigare i tråden går det att lägga till lag på sidan samt att köra parallella säsonger men inte parallella ligor. För att köra en parallell liga måste vi ha en till/annan hemsida eller en tydlig avgränsning mellan vilka lag som tillhör vilken liga.
    Personligen känner jag att det kommer att grumla gränserna mellan vilka lag som är tillåta i den reguljära ligan och antagligen sluta i att något av dem spelar med i någon SquigBowl.

    Tänk dock på att inga förändringar av ligan har tidigare gjorts via ett årsmöte utan via forum och på slutspelseftersnack. Detta året är det bara två vändor med matcher som ska spelas vilket göra att det kommer bli mer öppet.
    Om ni vill att årsmötet ska behandla ligaformen tänk då på att lämna in motioner med tydliga yrkanden på vad årsmötet ska bestämma.
    http://wiki.sverok.se/wiki/Motion
Sign In or Register to comment.