Hur har ni 'kortat' ?
Nu är vi en bit in i säsongen.
Jag är väldigt nyfiken hur ni har 'kortat'.
(jag tänker alltså på korten man "får" i början av matchen. Inget man köpt extra).
1. Vilka högar har ni dragit kort ur?
2. Hur har ni resonerat, när ni valt dessa högar?
3. Hur har korten påverkat resultatet av era matcher?
4. Tycker ni att det är en positiv eller negativ inverkan på spelet, med denna typ av kortdrag?
5. Övriga reflektioner
Jag är väldigt nyfiken hur ni har 'kortat'.
(jag tänker alltså på korten man "får" i början av matchen. Inget man köpt extra).
1. Vilka högar har ni dragit kort ur?
2. Hur har ni resonerat, när ni valt dessa högar?
3. Hur har korten påverkat resultatet av era matcher?
4. Tycker ni att det är en positiv eller negativ inverkan på spelet, med denna typ av kortdrag?
5. Övriga reflektioner
Comments
2. Jag har inte resonerat ö.h.t. Jag har ingen koll på vad för kort som finns i vilken hög och hur de påverkar mitt lag.
3. Jag har spelat 2 matcher där korten inte hade någon inverkan alls. 1 match där korten spelade viss roll och 1 match där jag vill påstå att korten + tärningsslag runt kortens effekt var direkt avgörande.
4. Har faktiskt inte bestämt mig ännu.
5. Det känns som att kort passar bättre i liga eller "skojmatcher" och mindre i tävlingssammanhang.
Den tycker jag att det var betydligt roligare att dra 2, behålla 1. Än vad det är att dra 3 och behålla 2.
4 kort + eventuella köp blir dels för mycket för mig att hålla reda på, men känns även som att det blir för grötigt med för många sidosaker för matchen.
1 kort var tycker jag passar bra.
2: Inte resonerat utan gått på magen vid dragning
3: Roliga inslag men direkt match avgörande tror jag inte dom varit,utan mer en rolig fläkt i matchen
4: Jag älskar random stuff så jag är 100% positiv
5: Ogres Rulez
2. Blått är fint?
3. Korten har helt klart påverkat resultaten i flera matcher, men ibland har effekterna tagit ut varandra.
4. Inte så negativ som jag trodde jag skulle vara
5. Vill inte se korten på turneringar
2. Dirty Tricks har de bästa korten generellt så jag har nog alltid tagit minst ett sånt.. Jag har dock tagit andra också eftersom en Dirty Tricks inte passat mitt nuvarande lag (t ex Exploding Runes, Illegal Substitution) vilket gjort att jag varierat mig lite mer än jag gjort annars. Variation är kul i sig självt också, såklart.
3. Korten har definitivt påverkat några av matcherna. Det är exempelvis högst tveksamt om jag lyckats med mitt 1-1 mål mot Imp om jag inte lyckats med en Distract. EDIT: Även mitt 1-1 mot EarthMothers och Neckbreakaz var klart påverkade av kort.
4. Jag var inledningsvis negativ till korten. Jag har mjuknat något, men jag är nog fortfarande aningen negativ.
2. Tärningen är omutlig.
3. Korten spelar ofta roll.
4. Jag föredrar ett mindre slumpmässigt spel, men det har onekligen uppstått några komiska situationer pga korten.
5. Det finns ett problem med att flera matcher drar ur samma lekar. När man både drar och lägger tillbaka sjunker kvaliten på korten något i de lekar som dragits ur, vilket kan påverka lekvalen otillbörligt.
2. Dirty Tricks har, precis som Mooselord skriver ovan, de bästa korten. Men Magic Item har en del roliga kort, och eftersom jag drar ur två lekar blir motståndaren lite mer osäker på vad jag har.
3. Det har gjort spelet mer spännande och haft en del annan påverkan också. Inte minst att man inte vet vilka kort motståndaren kanske har! En match hade jag fått skillen Pro via ett Magic Item kort som gjorde att jag vågade blitza mer med min Frenzy Saurus.
4. Mycket positivt. Jag är helfrälst i att spela med kort som kan påverka spelet.
2. Fluffmässigt känns det som Orcs skulle köra mest med smutsiga tricks.
3. Det ökade slumpmomentet gör det hela extra spännande.Bidrar också till att det händer mer galna saker på planen, precis som i fluffet.
4. Helt klart positivt!
Har nog haft betydelse för hur matchen har slutat, men det bygger nog på att jag är rätt dålig på att använda kort.
Använde bomardier i offensivt syfte (när jag har bollen) t ex.
Mycket kul, lyckades sänka 7 spelare på tre försök tror jag innan min spelare sprängde sig själv.
Drog en tårta i ansiktet på en spelare så min spelare kunde dra igenom en tacklezon och blitza bollhållaren.
Dirty tricks verkar bäst.
Var starkt emot kort i början, men nu är det roligt.
Klart positivt.