Taktikproblem #4 - lizardmen blunder
Efter tur 3 hade jag i min RTTNAFmatch mot darkelf pressat in dem i följande situation:
De svarade med att dodga tio tusen gånger och när min nästa tur började såg det ut som nedan. I denna ställning spelade jag fel. Hur skulle ni spela?
D=dodge, B= block, T= tackle, G=guard.
De svarade med att dodga tio tusen gånger och när min nästa tur började såg det ut som nedan. I denna ställning spelade jag fel. Hur skulle ni spela?
D=dodge, B= block, T= tackle, G=guard.
Comments
Nedersta block saurusen markerar de två stående talanglösa miffona vid mittlinjen.
De saurusar och skinks som blir över (beroende på hur bra vi blitzade/blockade) ställer upp sig i försvarsställning. Sen kan vi flytta den stackars skinken vid Guard alven lite om det inte blivit turnover än.
Alternativt, så kan man göra 2 gfi's och slå bollhållaren, men det kommer inte hjälpa då ingen kan sno, eller ens komma åt bollfan.
Kan det finnas en poäng i att inte markera T så hårt och därmed ge alverna en chans att scora, medelst en del tärningsslag, i hopp om antingen få 4 turns att kvittera eller att de sumpar sina tärningsslag på vägen?
Skulle väl också haft svårt att inte surfa guard alven om sanningen ska fram