inforthepain målar

Har fört en liten plog på warseer, tänkte jag kunde dela med mig av den till er.

Här har ni en länk:
http://www.warseer.com/forums/showthread.php?378696-Blood-Sweat-and-Bloodbowl

Några foton från ploggen:
Winners.png
2013_10_23_17_56_37.jpg
2013_08_27_23_28_04.jpg
2013_08_22_15_44_08.jpg
2013_07_27_14_24_57.jpg
«1345678

Comments

• Kul att läsa om Doubt! Jag önskar jag hade fått möta dina Skaven, men då önskar jag också att jag hade spelat något annat än 7 Ogres. Vad som helst utom det. :D
  • Trevlig blog!
  • Skitbra blogg, du kan ju inte hålla sånt här hemligt :)
  • Uppdaterad just ploggen för den som är intresserad.
  • coolt me TT stunty leeg :D
  • Ytterligare en liten update, tihi!
  • edited March 2014
    Det som är bra med snakeeyes på dodge är att man max får en per turn :)
  • Det har du rätt i Pellevin :D Här kommer två minis till!
  • Lite Verminton Fever för den som är intresserad
  • Jag brukar glida in och kolla när du uppdaterar. Bara så du vet att någon gör det så du inte ropar ut det i onödan!
  • edited March 2014
    Riktigt najs! Gillar hur du gör hår med green stuff
  • @Ozt Kul att höra :D

@Bernuz Tackar Tackar!

Här kommer en rejäl matchdasrapport från vår Wingoblet och Stunty Final:
    http://www.warseer.com/forums/showthread.php?378696-Blood-Sweat-and-Bloodbowl&p=7102558&viewfull=1#post7102558
  • A.K.A winegoblet nästan-ragea-sönder-bordet-pga-motståndarna dungebowl
  • Chaos-laget var helt grymt ju.
    Nu vet jag vad jag kan göra med mina squigs...
  • edited June 2014
    Jag kommer lägga upp ett par uppdateringar nu under sommaren då jag inte haft tid/material under våren. Så här kommer första, som inkluderar lite om Super Brawl och Drive-By Kings.

http://www.warseer.com/forums/showthread.php?378696-Blood-Sweat-and-Bloodbowl&p=7205021#post7205021
  • Bra ihopskrivning av Supebrawl!
  • grym läsning som alltid. men länken till OTTO funkar inte än så länge.
  • edited August 2014
    Oj då! Får fixxa till den. Nu bör länken fungera.
  • Bra skrivet @inforthepain! Kul med OTTO. Jag satt faktiskt i veckan och klurade på OTT med darkelfs och gjorde samma reflektion som du, att det var lite som sudoko, fast man inte vet om det går att lösa eller ej, i alla fall inte med Dark elf (MV7 är klurigare än MV9). Jag tänkte till och med att man kan kalla det OTTOKO när man sitter och försöker klura ut hur man skall göra ;)

Den uppställning man möter mest på Eurobowl är förskjuten LOS med någon form av kolumner bakom dvs

□□□□|X□□X□□X|□□X□
    □□□□|X□□X□□X|□□X□
    □□□□|□□□□□□□|□□□□
    □□□□|□□□□XXX|□□□□
    □□□□|□□□□□□□|□□□□
    □□□□|□□□□□□□|□□□□

• Yepp, det har du rätt i, det är en ganska bra och vanlig uppställning. Dock har ett skaven lag med 9+ spelare och en reroll ca 28.8% att klå den så sitter och klurar om jag kan hitta ett bättre försvar men går inte så bra :D har man inte 9 spelare kan skaven alltid klå den med 5 spelare och en reroll och har ändå 11.8% att göra mål.
  • Hur räknar du ut procent chansen, är det inklusive pick up, hand over, dodge och 2 gfi på slutet eller är det bara blockarna och blitzarna för att få fram en gosse nog långt?
    Mot ovan uppställning har ju MV9 lagen lyxen att pusha i sidled för att gå till vänster om den vänstra kolumnen och således slippa svåra dodgar. Speciellt användbart om det är dvärgar man möter.
  • Jag antar att det är fint väder och att en Gutter Runner fångar bollen på en High Kick för att göra beräkningarna enklare. Jag måste slå en catch för en Hand Over (eller pass om det skulle vara nödvändigt, då slår jag både passen och catchen) då det spelar roll ifall min gutter runner står i tacklezones. Jag räknar in alla slag jag gör, GFI, Dodges och blockar. På blockarna, om det måste vara en push som krävs räknar jag med att två resultat på blocken fungerar, ifall jag kan slå omkull spelaren samtidigt som jag knuffar räknar jag med fyra resultat på blocken. Jag antar att jag alltid måste dodgea från den sista spelare jag knuffade på om min gutter står bredvid honom (för resultatet kunde vara en push).

Jo som Skaven är det lättaste sättet att klå ett one-turner-försvar genom att promenera runt det :D Delf oneturnerns lär ju vara lite klurigare.
  • edited August 2014
    Jag tycker det är ett konstigt resonemang ni för. Jag vet att jag iaf har helt annan uppställning när jag ställer upp turn 8 än jag har turn 1.

Det ovan redovisade försvaret skulle jag knappast ställa upp turn 8/16. Utom kanske om jag hade ett par Stand Firm killar på linjen.
  • edited August 2014
    Det finns många olika OTT försvar, denna är en av de enklar att ställa upp och rätt effektiv då den tvingar fram förhopningsvis 2x 4+ dodgear för ett skaven lag om man inte springer runt (på grund av att man saknar spelare för att utföra en sådan td). Nackdelen är att så fort man inte kan ställa upp 11 spelare är den ett ganska svagt OTT- försvar.

Necro med sina två Stand Firm Flesh Golems har andra setups som är mycket bättre än denna.
  • Om jag utgår från det försvaret Lard skrivet så skulle jag iaf flyttat kolumnerna närmare mitten, kanske flytta den bakre raden av dom så att det är ett litet glapp (mer dodges)?

Brukar iaf ha den lite längre fram för att göra det svårare att få 2D (elller 3D) blitz på hörnet av LOS.
  • edited August 2014
    Det är väldigt lätt att göra en setup som är avsevärt svårare att one-turna mot. T ex genom att som Skoberget nämner göra det svårt för en blitz att komma åt LOS.

Jag tror detta är svårare att OTTa mot:
    = tom ruta
    X spelare

=X=X |X=X=X=X |X=X=
    ====|=X=X=X=|==== LOS
  • edited August 2014
    @Pellevin
    3+ catch, 3x pushes, 1x dodge(3+), 1x dodge(2+) och 2x GFI så gör skaven mål på den, 10.584% utan reroll, 28.617% med reroll

Edit: Bytte en Push mot en extra Dodge och GFI
Sign In or Register to comment.