Lineman's Ball 18/3

edited February 2017 in Turneringar
Ja, jag vet att det krockar med Göteborg, men jag har redan fått byta datum två gånger för att undvika krockar och har bekräftat datumet med lokalen.

Detta är ett endagars event i Rosersberg. Det kommer i viss mån att rikta sig till nybörjare, men det innebär i första hand bara att det kommer vara väl tilltaget med tid och därför bara tre matcher. 1000k och bara tre skills varav två måste ligga på linjemän.

Här kommer en <a href=http://lineman.stockbowl.se>länk</a>; med detaljerna.

Comments

  • Jag förstår inte riktigt din fascination för linjemän, men det är jättekul att det blir en turnering och i synnerhet att den är nybörjarvänlig. Stor tumme upp :)
  • Ah tråkigt att det krockar. Har du kollat med NAF om du kan få den sanctionerad, med tanke på krocken? Hoppas du lyckas locka nya coacher Lockmund.
  • det spelar väl ingen roll att det krockar för att det ska bli NAF godkänt?
    det går ju x antal turneringar varje helg.
  • edited February 2017
    Klippt från sida 2 punkt 4 för proceduren att bli naf sanctionerad:
    http://www.thenaf.net/wp-content/uploads/2014/09/NAF_Tournament_Approval_Document_2017.pdf


    "4) Two tournaments will not be approved if they are within close proximity to one another.
    (The definition of close proximity will vary depending on the region.) This is to discourage
    nearby tournaments from effectively "competing" against each other for local coaches. When
    such clashes occur one tournament will be required to change its date. The relevant Regional
    Tournament Coordinator(s) will be consulted on this matter and the Tournament Director will
    make the final ruling.

    Certain tournaments with a national or international scope (the World Cup, Eurobowl, various
    national or continental team tournaments) will be granted a sphere of conflict that extends
    throughout their nation or continent. For example, during the UK Team Championship no
    other British tournaments should be scheduled"



    Så skulle gissa på att de är upp till Tournament Director ifall den får vara sanctionerad. Vad "close proximity" innebär i Sverige kan man fundera på. Ska läsa på reglerna för serien också, återkommer.


    Edit: Hitta inget som skulle vara ivägen för att Lineman's Ball skulle få delta i serien ifall den blir NAF sanctionerad och ifall Lockmund skulle vilja att sin turnering ska delta. Då är frågan mer om de bör vara med, men den diskussionen hör inte hemma här så vi får ta det i en annan tråd. Hade gärna tagit en sväng om stockholm för att vara med om inte gbbg varit samtidigt. Lycka till.
  • aha!
    tur att du har koll på saker när jag uppenbarligen inte har det :)
  • Aah, skrev just om detta på den andra tråden :)
  • Nu finns det en länk högst upp.
  • Det lutar åt att jag kommer och spelar, men står över runda 3.

    Hur definieras lineman egentligen? Är det något som heter "line-något" eller är det en 0-16 eller 0-12 spelare? Är en Underworld Skaven Lineman en lineman? Är en Dark Elf Renegade en lineman?
  • Definitionen ligger inte i namnet. Det är en 0-16 position eller en spelare som kostar lika mycket eller mindre än lagets 0-16. Sålunda kvalificerar sig goblin och skaven (men inte dark elf) renegades i ett chaos pact lag, men inte en skaven lineman i ett underworld lag.

    Du får gärna spela två rundor, jag är odd man out, så det löser sig.
  • Nu börjar det närma sig, ni har ännu lite tid på er om ni vill vara med. Det verkar inte bli någon folkrik turnering, men det är ju inte det viktigaste den hör gången.
  • Är det många nya som har anmält sig?
  • Det verkar bli fyra nykomlingar.
  • Bra, det är tillräckligt för att det skall vara värt besväret att arrangera turneringen. Säger jag som inte haft besväret att arrangera turneringen :)
  • Vilka blir vi?
  • Jag hoppas fortfarande på fler, men just nu ser det tyvärr bara ut som att du och jag är de enda som är veteraner. Jag väntar också på att den sista nykomlingen ska bekräfta innan jag lägger ut detaljerna.
  • Kul att det finns lite nytt folk som vill prova på blood bowl.
  • Lockmund wrote: »
    just nu ser det tyvärr bara ut som att du och jag är de enda som är veteraner.

    Det var lite förvånande. Vad har alla Stockbowlare för frånvaro-ursäkter? :)
    Det blir säkert några roliga matcher på lördag oavsett.


  • Mooselord wrote: »
    Det var lite förvånande. Vad har alla Stockbowlare för frånvaro-ursäkter? :)
    ...

    Datumet redan bokat av frun => tyvärr inte =(

  • Mooselord wrote: »
    Lockmund wrote: »
    just nu ser det tyvärr bara ut som att du och jag är de enda som är veteraner.
    Det var lite förvånande. Vad har alla Stockbowlare för frånvaro-ursäkter? :)
    Det blir säkert några roliga matcher på lördag oavsett.
    Jag spelar gBBg.
  • Jag hade tänkt åka, men tyvärr så misslyckades mitt tentacleslag för att kunna dodga ut från släktkalas.
  • z3bb3 wrote: »
    Jag hade tänkt åka, men tyvärr så misslyckades mitt tentacleslag för att kunna dodga ut från släktkalas.

    Är svärmor en Beast of Nurgle? Hårt liv ;)

  • Årsmöteshögsäsong krävde en eftermiddags föreningsrevisorande för min del.
    Men gillar upplägget mycket
  • 40-årskalas kom i vägen. :(
  • edited March 2017
    Så, då har evenemanget avslutats. Efter ett sent avhopp blev det fyra deltagare, så alla fick möta alla. Martin och Joakim var bägge tvungna att bege sig, så deras match spelades inte.

    Resultatet blev som följer:
    Tommy Svarstad Orc 2-0-1
    Ronnie Kristiansson Chaos Dwarf 1-1-1
    Joakim Ringblom Skaven 1-0-1
    Martin Forseth Chaos 0-1-1

    Som ni ser blev det tämligen jämnt och det gällde också för samtliga matcher. Stort grattis till Tommy.

    Några av de mer udda saker som hände var:

    Joakims råttor hade vid ett tillfälle drabbades av fyra SI-deaths, men inga BH. När han i desperation försökte använda sin apo på den fjärde så lyckades det inte då heller.

    Martin fick i runda 8 mot Ronnie iväg en inaccurate som scattrade rätt, fångades och gav en TD.

    Ronnie lyckades i den sista matchen med att plocka upp bollen på en BC och lämna över den till den andra för matchens enda TD. Detta i strilande regn och utan att ha någon RR kvar. Det är alltid roligt när Nuffle deltar i handlingen.
  • Joakims råttor hade vid ett tillfälle drabbades av fyra SI-deaths, men inga BH. När han i desperation försökte använda sin apo på den fjärde så lyckades det inte då heller.

    Jag tror det var den femte faktiskt, men jag är inte helt säker :)
    Tack för en trevlig turnering!
  • Tack själv. :)
Sign In or Register to comment.