Bubble Season 15 - Diskussionstråden, nya lag?

edited February 2017 in BUBBLE
Det har släppts två nya lag (som vissa av er kanske har sett) genom en "app"; Noble Humans och Savage Orcs. Jag har själv sedan tidigare gjort ett Slaanesh-lag. Så nu tänkte jag att vi kunde bestämma om vi ska låta dessa delta i ligan som Khorn, Apes of Wrath, Brettonians och Woodlands?

Noble Humans och Savage Orcs har även två starplayers som ni kan se, ny skill samt två nya Inducements för dessa. Dessa kan vi prata om vid ett senare tillfälle också kör vi en enkel röstning om vilka lag ska få vara med först :)

Noble Humans Stats

zswdmrkwfnumctt.png

Savage Orc Stats

kjglhkkhpbkios.png

Slaanesh Stats:

xxklzthhqcqusmp.jpg

Starplayers:

krlvqobzgaprtf.jpg

cewqffrholubpt.jpg

«1

Comments

  • Jag har suttit och funderat över lagen och tycker på rak arm att Noble Humans känns bättre än övriga och ett lag jag vill prova på.

    Nya lag ska enligt mig kanske inte direkt kvala in som Tier 1 lag vilket jag tycker det gör så jag har ett förslag på en ändring på dessa så de blir lite sämre.

    Vad tycker "vi" om vi ändrar Blitzers så de bara får välja General Skills istället för G och S?

    Jämför vi med Savage Orcs så har tex deras "Black Orcs Blockers" a.k.a "Brutes" tappat chansen att få välja General skills vilket gör dem såååå mycket sämre.

    Hur tycker ni att det låter?

    Sedan om vi tittar till de nya star players som kommit så gillar jag dem men deras ko$tnad är fel, de ska vara dyrare om vi ska ta med dem.

    Grut borde kosta 220k eftersom han har en skill som är "omöjlig att skilla (värde, ja vadå) så den värderar jag till 50k, styrka 50k juggernaut 20k, lägger vi det på en Blitzer så blir det 220k

    Heinrich Är en "Retainers" från början. dvs 70k. Han har fått en omöjlig skill 50k, Dirty player 20k samt block 20k. Ny prislapp 160k trots avsaknaden av Fend.

    Nu har vi inte röstat in dessa men jag tycker det bara blir "kul" att ta med dem också om vi ändrar dem lite.... och ja, de har inte Loner skill, det ska de självklart också få ;)

    Hur tycker ni?
  • Vad gör filthy rich?
  • Melisqus wrote: »
    Vad gör filthy rich?

    Heinrich är "snuskigt rik" så han har inbyggd bribe när han foular, med andra ord betalar han av domarn vid utvisning på 2+

    Vilket måste i mina ögon vara värd iaf en halv bribe = 50k
  • Frantic wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Vad gör filthy rich?

    Heinrich är "snuskigt rik" så han har inbyggd bribe när han foular, med andra ord betalar han av domarn vid utvisning på 2+

    Vilket måste i mina ögon vara värd iaf en halv bribe = 50k

    Du får det att låta som han har en bribe gratis, han har obegränsat med bribes som jag tolkar det och åker ut på 2+ endast.




  • edited February 2017
    Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Vad gör filthy rich?

    Heinrich är "snuskigt rik" så han har inbyggd bribe när han foular, med andra ord betalar han av domarn vid utvisning på 2+

    Vilket måste i mina ögon vara värd iaf en halv bribe = 50k

    Du får det att låta som han har en bribe gratis, han har obegränsat med bribes som jag tolkar det och åker ut på 2+ endast.

    Så tolkar jag skillen.... alltså som du beskriver det... nästan, han åker ut på en etta 2+ så klarar han sig.

    lgwodggblibakt.jpg


  • edited February 2017
    [IRONI]Tur jag inte slarvar och skriver fel när jag försöker förklara en regel.[/IRONI]
  • Jag skulle vilja spela bara Season 1-lagen en vända. Se hur det påverkar metat att bara spela de senaste tryckta reglerna.
  • edited February 2017
    Snow wrote: »
    Jag skulle vilja spela bara Season 1-lagen en vända. Se hur det påverkar metat att bara spela de senaste tryckta reglerna.

    Japp, problematiken är korten bara... Får se när säsong 15 väl är på tapeten om GW ens lyckats få ut alla kort då...

    Känns som det inte var riktigt genomtänkt när de valde att släppa lite nu, lite sedan, lite till bara vissa personer typ...
    Stareater wrote: »
    [IRONI]Tur jag inte slarvar och skriver fel när jag försöker förklara en regel.[/IRONI]

    haha ;)
  • De nya korten är ju helt okej må jag säga. Inte för att de heller funkar men hoppet finns ju ...
  • khanmank wrote: »
    De nya korten är ju helt okej må jag säga. Inte för att de heller funkar men hoppet finns ju ...

    Jag har inte läst dem men problematiken är att vi inte alla har dem...

  • Frantic wrote: »
    khanmank wrote: »
    De nya korten är ju helt okej må jag säga. Inte för att de heller funkar men hoppet finns ju ...

    Jag har inte läst dem men problematiken är att vi inte alla har dem...

    Tanken är som GW förklarat det till några som frågat är att alla inte ska ha alla kort. Det ska vara ett samlarkortspel i spelet och den som lyckas samla på sig flest och bäst kort ska ha en klar fördel i spelet. Jag är inte helt såld på den idén. De kommer nog aldrig att sluta trycka upp nya kort så länge spelet säljer bra.

  • Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    khanmank wrote: »
    De nya korten är ju helt okej må jag säga. Inte för att de heller funkar men hoppet finns ju ...

    Jag har inte läst dem men problematiken är att vi inte alla har dem...

    Tanken är som GW förklarat det till några som frågat är att alla inte ska ha alla kort. Det ska vara ett samlarkortspel i spelet och den som lyckas samla på sig flest och bäst kort ska ha en klar fördel i spelet. Jag är inte helt såld på den idén. De kommer nog aldrig att sluta trycka upp nya kort så länge spelet säljer bra.

    Oj, det är ju typ sämst!
  • Frantic wrote: »
    Stareater wrote: »
    Frantic wrote: »
    khanmank wrote: »
    De nya korten är ju helt okej må jag säga. Inte för att de heller funkar men hoppet finns ju ...

    Jag har inte läst dem men problematiken är att vi inte alla har dem...

    Tanken är som GW förklarat det till några som frågat är att alla inte ska ha alla kort. Det ska vara ett samlarkortspel i spelet och den som lyckas samla på sig flest och bäst kort ska ha en klar fördel i spelet. Jag är inte helt såld på den idén. De kommer nog aldrig att sluta trycka upp nya kort så länge spelet säljer bra.

    Oj, det är ju typ sämst!

    Jo, jag hoppas att det är något som missförståtts längs vägen, för om jag varit intresserad av samlarkortspel hade jag spelat magic.
  • ... också samlar man på sig bara de "bästa" korten för övriga (mindre bra) råkar man ju tappa bort så man alltid har de kort som passar bäst beroende på motståndare.
  • "Jag har bara trampoline trap. Men jag har fyra stycken, så det kan ändå randomiseras."
  • Sen var det bra att Blitzmania-kortet inte hade samma gröna färg som de andra :)
  • edited February 2017
    Pellevin wrote: »
    "Jag har bara trampoline trap. Men jag har fyra stycken, så det kan ändå randomiseras."

    not breaking the rules just playing the game :)
    khanmank wrote: »
    Sen var det bra att Blitzmania-kortet inte hade samma gröna färg som de andra :)

    Lättare att välja kort då :P
  • Får man rösta på "Nej till samtliga nya lag i denna tråden"?
  • edited March 2017
    Marty33 wrote: »
    Får man rösta på "Nej till samtliga nya lag i denna tråden"?



    Ja då klickar du på "Inga fler lag får vara med!". :)
  • Ah sorry, såg inte
  • Efter att ha förlorat 5-0 i td och 7-0 i cas mot noble Humans så tycker jag de är för over powererd. Fyra Block-Guard från start i en liga är brutalt. Var nere på sju spelare runda tre och när trädet blev utfoulad runda fem var jag nere på fyra spelare på plan. Blev pitchclearade runda 15 och kunde bara stoppa in en spelare runda 16 så jag kunde inte ens försöka mig på en completion.
  • Intressant. Min första tanke när jag såg Noble Humans var att de är groteskt overpowered. Men sedan såg det ut som att det är svårt att få ihop ett bra lag då det inte finns några billiga spelare.

    Det är därför värdefullt att se att det första intrycket kanske var riktigt. Någon annan som spelat med/mot dem som kan berätta hur de känns?
  • spelade mot noble humans med ogres. båda nystartade lag.
    vann med 1-0 och 3 eller 4 cas.

    tyckte mest fend var jobbigt då mina ogres vill stå i baskontakt :D
    tyckte inte laget var så farligt, visst, block och guard är bra från början. men de övriga spelarna känns rätt mjäkiga.
  • edited May 2017
    brocCooLi wrote: »
    visst, block och guard är bra från början. men de övriga spelarna känns rätt mjäkiga.

    Vad hade din motståndare för roster? @ikki som jag spelade mot körde alla fyra bodyguards, ingen Ogre eller princeling och det var brutalt effektivt.

    Och kalla resterande spelare mjäkiga? Kanske i början, men princeling har styrka tre och får med en skill-up, blodge, pro, catch. Linemen får block och dodge på vanliga skill-ups. Visst spelarna är dyra, men det är det enda med laget som känns dåligt.

    Throwers och kanske Ogres är de minst imponerande spelarna och kanske inte värda att ha med, beroende på ligan. Det är där man ska spara in pengar IMHO.
  • 4 bodyguards
    1 thrower
    6 line

    2 re-roll

    fast ca alla spelare i alla lag blir bra om de skillar upp?
  • Hur ser det ut med uppdatering på hemsidan med nya gobosarna?
    Jag är lite pep att spela, men vill ju helst spela med nya builden
  • Lär som tidigast hända efter sommaren. Nu till sommarsäsongen hinner jag inte göra det.

    Om någon vill ta sig till Sävar ikväll och spela, kanske jag kan.
  • Hmm, ja då får jag ju mer tid att måla :o)
    Hinner tyvärr inte spela ikväll Mårten
  • Hm, jag har glömt göra tråden för denna säsong.... gör den när jag kommer hem från stugan.
  • Hm beslutsångest över vad jag ska spela i sommar. Då mina gobos inne är redo för än till höstsäsongen.
    Förslag?
Sign In or Register to comment.