Öva EuroBowl på Fumbbl

edited February 2017 in Blood Bowl
Jag har nu gjort en grupp som är till för att spela enligt Eurobowl reglerna på Fumbbl. Ni går in i gruppen, se länk nedan, och klickar "Create team for this league" och skapar sedan laget ni skall spela. När laget är skapat klickar ni på "team options" och väljer skills. Observera att alla lag får välja 7 normala och 1 dubbel i denna regel version. Så om man spelar Tier 1 är det två skills för mycket. De måste tyvärr välja men välj något som ni sedan inte använder. När jag testade att skapa ett Lizardmen lag valde jag exempelvis Leap på 2 skinks, och jag kommer inte använda leap sedan i spel. Jag har äcen ställt in det så alla lag får 1120K men ni som inte är Tier 2 använd bara 1100K, gäller även Tier 2 lag som vill ha 8 skills, användbara 1100K! Ska kolla runt och se om jag kan få bort detta bök genom att skapa Tiers på något sätt.

Gruppen är här: https://fumbbl.com/FUMBBL.php?page=group&op=view&group=10734

Välkommen in och öva!
«1

Comments

• Oj vad bra!
    Jag testar gärna detta mot nån frivillig. Är ledig några dagar framöver.
  • Jag har anmält ett Dwarf lag. Jag är ledig på måndag och spelar gärna en match eller flera matcher då.
  • Går det att skapa ett lag med TV 1120?
  • fixade ett amazonlag :)
  • Pellevin wrote: »
    Går det att skapa ett lag med TV 1120?
    Inte automatiskt. Jag kanske kan admina in det på något sätt. Tänker du verkligen inte ta full skills?
  • Inte om jag kör samma roster som på Eurobowl. Den jag delade toppoängen på melisqusbowl med och iftp vann med i Bergen.
  • Ska finula vidare och se hur man löser det. Fumbbl är bra men inte helt intuitivt...
  • edited February 2017
    Lard wrote: »
    Ska finula vidare och se hur man löser det. Fumbbl är bra men inte helt intuitivt...
    Kan man inte öka upp TVet till 1120 för alla.
    De som inte använder alla sina skills får lämna 20k i skattkistan.

Jag skapar ett wood elf och ett dark elf lag om någon vill öva mot mig.
  • @Lard lessen om jag orsakar problem.
  • Har ställt in det så alla lag får 1120K nu, ni som inte är Tier 2 använd bara 1100K!
  • De som jag hittar på fumbbl gör jag till admin över gruppen också. Pellevin hittar jag inte där, er andra som skrivit här är nu admins.Man måste typ invita sina skapade lag in i gruppen av någon anledning efter att de är gjorda.
  • Jag finns inte på FUMBBL. Det är en av orsakerna till att jag bad om ursäkt för det besvär jag skapat.
  • @Lard Bra initiativ! Jag hakar på och kör så fort jag hinner med :)
  • Jag la in ett lag i gruppen men det känns som att skill valen har fallit bort och att jag inte kan välja nya. Jag ser heller inga skills på Lards Chaos Pact. Har vi ett problem eller poppar det upp till första matchen?

För lagen till road to NAFC kunde man se alla skills på sitt lag under "View Roster" när man är inne på sitt lag och detta funkar inte i Swebba Eurobowl gruppen i dagsläget.
  • Skillsen syns på team options
    Jag finns inte på FUMBBL. Det är en av orsakerna till att jag bad om ursäkt för det besvär jag skapat.

@Pellevin har nog den blötaste näsan på swebba :D
    Du är go du mysfarbrorn
  • Det är faktiskt märkligt att jag bara måste lägga mig i allt.
    Det är faktiskt märkligt att jag bara måste lägga mig i allt.
    Lägg in dig på fumbbl då!
  • Jag och Ty körde en match på Fumbbl idag genom våran Swebba grupp men vi fick inga skills under matchen. Är det någon som vet om man måste göra något ytterligare för att få sina skills till testmatcherna?
  • Måste nog "starta turneringen" då skillsen kommer till omgång 1.
  • Lard wrote: »
    Måste nog "starta turneringen" då skillsen kommer till omgång 1.

Antar att det betyder att nya lag inte kan anmälas?
  • Efter att ha haft massa trevliga matcher på Waterbowl har jag fått nytändning och är riktigt pepp! Skapade mig ett lag på fumbbl i övningsturneringen och hoppas på att få nöta en massa.
  • Nu är turneringen öppnad. Hittade inte oztlag dock. Snälla @ozt gå in på länken nedan och skapa laget i gruppen genom att klicka på "Create team for this league" nere till höger så ser jag till att ditt lag får spela.
    https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=10734
  • edited March 2017
    Ni övriga kan nu trycka på "resume" efter era lag för att spela mot de andra i "turneringen", tror jag i alla fall.
  • Hur är det med sent tillkomna och kanske sådana som främst kanske vill öva för eur'open om du fattar vinken?

Dvs inte är i klass för att ge vettigt motstånd men gärna har en grupp att spela turneringsmatcher på fumbbl mot vänner?

En egen grupp för att slippa dömande blickar i skillvalet? Eller låter ni oss andra leka med er i er ankdamm? ;-)
  • hoppa in i gruppen med ett lag. Jag kan öppna en ny turnering med alla lag närsom, det är bara att stänga den gamla. Vi spelar ju ändå inte för att vinna turneringen så omstart är inget problem.
  • edited March 2017
    om någon vill testa så är jag på typ nu. Nästa BB aktivering är om 15 minuter (20:00), pinga här eller på fumbbl innan dess så tar vi detta istället
  • Jag vill öva idag. Någon som är på?
  • Här är den skotska övningssidan för övrigt: https://fumbbl.com/p/group?op=view&group=10772
Sign In or Register to comment.