Regelfråga 11 spelare.

edited February 2017 in Regler
Hej
Jag har en fråga. Om ett lag med färre än 11 spelare i ligaspel och väljer att inte ta in Journeymen till nästa match (s.29). Får man köpa Starplayers för att fylla upp till 11 spelare?
Tex 9 ordinarie spelare och sen 2 starplayers och sen köra sin match?

Comments

• edited January 2017
    Jag kanske har fel,jag kan inte hela regeln utantill men vad jag har fått för mig är att journeyman är valfritt,du behöver inte använda dom om du inte vill,så då antar jag logiskt att om du inför nästa match har mindre tv och får inducements så kan du använda dom för att köpa star-players som vanligt så länge det blir 11 spelare,det är min lilla tolkning =)
  • personligen kan jag tycka man borde vara tvingad fylla upp laget med journeymans innan man får köpa nån annan merc eller star-player =)
  • Viking har rätt. Journeymen är helt valfria.
  • Skaffa haflling lag för 600k efter match ett sparka alla haflings, spela alla säsongens matcher med tre träd, morg'n'thorg, chef och wizard. GG EZ!
  • Skaffa haflling lag för 600k efter match ett sparka alla haflings, spela alla säsongens matcher med tre träd, morg'n'thorg, chef och wizard. GG EZ!
    Är det definitionen av ett Treeman-lag då? :)
  • På Fumbbl finns ju Three Treeman Trio. De är visserligen inte treemen exakt, men bra nära.

https://fumbbl.com/p/team?team_id=190298
Sign In or Register to comment.