Fluff Säsong 22

edited January 2017 in StockBowl
Tjena tjena,Viking här,jag är ju stort fan av fluff och liknande,jag har gjort mina små försök då och då,hade några otroligt roliga säsonger med martin där vi trashade varann hej vilt,fick ett pris med vi båda hahah,vilket fall som helst,jag älskar fluff och historia,så jag tänkte starta upp igen.I denna tråd skulle jag uppskatta om vi kunde hålla det som att när man skriver att det är ur en spelare,coachens,kommentators eller fans eller liknandes ögon,tack på förhand =)

Comments

• Runda 1 Earthmothers Vs Grudgeberries 15.000 fans

-"Hej Bob"säger Jim

-"Hej Jim"säger Bob

-"Så dags för bloodbowl match igen,och nu har ju om jag får sticka ut hakan Stockholms ja Sveriges största liga Stockbowl säsong 22 dragit igång,vi är några matcher in och idag ska hemmalaget Earthmothers möta Grudgeberries,vad säger du Bob"undrar Jim

-"Det är ingen hemlighet att jag håller på ogres,eftersom jag är en själv,men dvärgar är alltid en tuff nöt att knäcka men kan damerna i Earthmothers få in några fina smällar så kan allt hända"säger Bob

-"Ahh nu kommer spelarna in på plan,det är otroligt soligt väder idag,det kan ställa till det för passnings-spelet men det är inget nått av dessa raser äv kända för att
    göra speciellt mycket"säger Jim

-"Du har rätt Jim,jag tror det kommer bli en rolig match"skrattar Bob

-"Domaren har kastat myntet och det verkar som Grudgeberries ska sparka till Earthmothers,denna match är sponsrad av Orca-Cola colan som gör livet lättare"säger Jim

Matchen blåser igång och Grudgeberries sparkar ner bollen mot Earthmothers sida av halvan.

Earthmothers börjar försöka att slå ner några dvärgar men två av damerna står och tittar upp och flexar biceps mot läktaren så dom är inte alls med i matchen det enda som händer är att snotlingen Liam lyckas plocka upp bollen,dvärgarna passar på att uttnyttja damernas ouppmärksamhet och smiter igenom deras försvar lite,Yormeg Baneberry har siktet inställt på en liten snot och efter en ljudlig smäll så blir Munchkin utdragen,frågan är om han kommer tillbaka igen,men han verkar inte svårt skadad bara lite medvetslös.

Earthmothers svarar direkt med att Big Mama flyger på Dalod Blueberry,brottar ner honom och ger honom en rejäl smäll på käften,han ligger kvar på plan men kommer nog
    inte komma upp direkt,verkar som dom små snotlingarna passar på att ta skydd bland dom stora damerna,dvärgarna försöker komma åt dom men dom verkar skyddade just nu.

-"Ja det är detta som är vanligt Bob med ogres,titta nu,när alla trodde Earthmothers visste vad dom gjorde står alla ogres på plan och verkar helt ovetandes om sina
    små kollegor dom ska skydda,lilla Liam gör det enda rätta här och flyr tillbaks mot sin egen endzone"säger Jim

Grudgeberries är inte sena uttnyttja ogres dumhet och springer rakt igenom deras försvar,Yormeg Baneberry och Groudgrog Bunchberry flyger på några små snotlings som desperat försöker hålla bort dom från Liam,det hela slutar med att dom faller snabbt bedövade ner på plan och dvärgarna närmar sig lilla Liam.

Damerna i Earthmothers försöker stabilisera läget och Gigantina och Bigbelly Polly hjälps åt och med rejält hårda slag lyckas dom båda slå ut varsinn dvärg från plan,dom blev
    svårt skadade och kommer inte vara med mer i denna match,och när Dalod Blueberry försöker pusha bort Bigbelly Polly för att öppna upp för sina dvärgspelare,så blir han
    själv nertagen av Bigbelly Polly,detta är öppningen Liam väntat på och med hjälp från just Bigbelly Polly och Gigantina som bedövar en dvärg lyckas Liam och några snotlings
    springa sig fria och närmar sig målområdet.

Yormeg Baneberry som ser hur tiden rinner iväg av första halvlek inser han måste göra nått desperat så han försöker nå Liam med en blitz,men tyvärr är det för många emellan
    och han blir stoppad av Gigantina som lägger krockben för honom,Liam tackar för det och springer in och gör matchens första touchdown.

-"Där har vi matchens första touchdown och bara sekunder kvar av första halvlek,tror du Grudgeberries hinner göra nått Bob"undrar Jim

-"Nä jag tror Grudgeberries kommer försöka göra så mycket skada dom kan i dessa sista sekunder för att ha det lättare i andra halvlek,Coachen för Earthmothers MR.Bear tar inga
    chanser han ställer sina värdefulla damer långt back och låter några små värdelösa snotlings stå på LoS"säger bob

-"Titta en person på läktaren tar upp en sten och kastar den rakt på Haldrag Elderberry precis när han skulle attackera en snotling,publiken hjälper verkligen sitt hemmalag.
    Haldrag ramlar ihop och verkar inte fatta vad som hände,dvärgarna gör som du trodde dom bankar på snotlingarna och Hasgrunri Chokeberry lägger hela sin vikt på smällen och när Zurto ramlar ner passar Hasgrungri på att sätta sig ner brevid Zurto och fortsätta slå tills domaren blåser av halvleken,Zurtos vänner bär honom av planen,han är svårt skadad han kommer inte vara med mer i denna match och han har troligtvis fått nån bestående skada av dom smällarna,han är nog borta ett tag"säger Jim

-"Ja men vad tusan,det var ju bara en snotling,vem bryr sig,bra slaget säger jag"skrattar Bob

-"Vi tar ett litet break här och låter våra sponsorer berätta lite mer om det underbara som är Orca-Cola,vi är tillbaks inom kort"säger Jim

-"Välkommna tillbaks,vi ska strax sparka igång andra halvlek och nu är det Grudgeberries tur att få ta emot,hoppas vi får en spännande halvlek eller hur Bob"säger Jim

-"Absolut,första halvlek bjöd på allt,ser fram emot denna andra halvlek,titta nu sparkar dom iväg bollen"säger Bob

Dvärgarna gör lite strategiska manövrar på plan,oj titta där vilken smäll,Braznoc Bearberry slayern skriker helt galet där nere och tuggar fradga,han står på Hugelina och
    slår henne upprepade gånger på benet,han slutar inte heller,nu springer han vidare,Hugelina måste ha hjälp komma av planen hennes ben är helt slut hon kommer vara borta nån match.

Earthmothers verkar lite slappa så här i inledningen och Dofrac Cloudberry kan ganska lätt ta sig fram med back-up av sina dvärg vänner,Bigbelly Polly försöker skapa nån
    slags balans men misslyckas när hon försöker slå ner Groudgrog Bunchberry och blir själv nerslagen,Earthmothers försöker desperat försvara sig men misslyckas och när Braznoc Bearberry än en gång går bärsärk denna gång blir Munchkin nerslagen och utburen svårt skadad.

I ett sista desperat försök att stoppa dvärgarna så använder några snotlings lite fula medel och sprutar ner några dvärgars skor med smörolja för att få dom att ramla,men Dofrac har lite egna knep och istället för att springa in bollen i mål och kanske ramla springer han in i mitten av plan och när Earthmothers planerar blitza honom och slå ner honom så är han plötsligt borta och dyker upp några meter längre bort utanför Earthmothers räckvidd och kan springa ner och göra 1-1 målet.

-"Oj vilket spel,dvärgarna utmanövrerade och slog ut ogres i denna drive"säger Jim

-"Ja det gjorde dom,kan inget annat säga än att dvärgarna spelade brutalt och härligt denna drive,men allt är inte över,nu ska vi se om MR.Bear och hans Earthmothers kan hitta på nått"säger Bob

I sista minuterna av matchen så försöker Earthmothers bygga upp ett försvar runt Liam som ska kastas ner med bollen i famnen och göra mål,men dvärgarna kommer inte stå och titta på,i slut minuterna så hoppar Gratec Blackberry på Bertha Ernst och får omkull henne och med några rejäla käftsmällar blir hon utdragen från spelet,nu är det bråttom,ogres försöker hålla bort dvärgarna men Dalod Blueberry lyckas ändå slå ner Liam som tappar bollen och dvärgarna gör allt för att omringa ogres,slutsekunder nu och Gigantina puttar bort en dvärg,Port springer fram tar upp bollen ger den till Furngus som lyfts upp av Big Mama och trots att dvärgarna hänger på henne lyckas hon kasta iväg Furngus och han flyger långt ner mot dvärgarnas målområde,han har möjlighet att vinna matchen,men vad gör han,han kastar en smällkyss till nån i publiken och landar snett och tappar bollen,oj så nära men matchen slutar 1-1 men vilken match.

-"Nära en vinst för Earthmothers men i slutänden kanske det var mest rättvist med 1-1 vad säger du Bob"undrar Jim

-"Rättvist bah detta är bloodbowl i det finns ingen rättvisa,men jag kan säga matchen var rolig följa och båda lagen gjorde sitt bästa och båda lagen visade dom är här för
    att stanna,grattis Earthmothers,grattis Grudgeberries för en väl utförd match,det är allt från oss,till nästa gång,drick ORCA-COLA"säger Bob

• Du har för mycket fritid, Tomas... ;)

Skämt åsido, roligt med en fluffig matchrapport!
  • Kul =)

Ser fram emot att mina Dark Elves ska få mycket stryk av dina snotlings
  • Väldigt bra matchrapport, det är nästan som om man var där
  • Earthmother Vs Leviathans Runda 2 Fans:17000

-"Välkommen Bob till en ny runda av Stockbowl"säger Jim

-"Tack Jim,idag möts Earthmothers och Leviathans ogres mot dark elf"säger Bob

-"Dom är på väg in på plan ser jag,dessa svarta alver är väl bra tjusiga ändå,titta på deras fina rustningar och mantlar,alver vet verkligen vad fashion är"säger Jim

-"Fash.... ehh jo ja precis,själv ser jag att ogres har köpt Bomber Dribblesnots hjälp så det kommer nog hända ett och annat där"säger Bob

-"Ahh nu startar dom i detta perfekta väder,Leviathans sparkar till Earthmothers och där är matchen igång"säger Jim

-"Vi är idag sponsrade av Undertakers INC som tar hand om dina döda och "nästan" döda för en liten penning,men låt oss gå ner på plan"säger Bob

Matchen har precis startat dom små snotsen springer runt på plan men det är Big Mama som får bollen,dom andra ogres puttar lite på alverna och lyckas inte åstakomma mycket
    här i början,men titta där en bomb flyger genom luften landar perfekt brevid tre alver,en expolsion senare och två av alverna ligger ner men fortfarande på plan,man kan
    höra ett galet skratt från Bomber Dribblesnot.Alverna är inte sena att reagera dom är snabba och mobila dom undviker dom flesta ogres och Calna Doomripper attackerar Port som knockas ut från plan direkt.Earthmothers avancerar ner på plan puttar undan alver medans dom klampar ner mot mål,dom små snotlingarna är ivägen och är jobbiga bara,Bertha Ernst får tag i Nonovat som inte är uppmärksam och en smäll senare ligger han i KO-boxen.Ännu en perfekt kastad bomb och två alver till ramlar ihop på plan,han verkar i fin form Bomber Dribblesnot.
    Alverna använder sin snabbhet och försöker sakta ner Earthmothers så gott det går,Muvovos får faktist ner Gigantina som knappt blir skadad men hon ramlar och Lerkec Stormbreaker anfaller Bomber Dribblesnot som blir slagen ner på plan.Big Mama som har bollen medans laget gör väg för henne blir plötsligt stående och bara tittar ner på marken,ja där ser man.Bertha och Gigantina får stanna upp och konsolidera tillbaka till Big Mama dom förlorade lite tid där,och när Liam skulle försöka springa förbi två alver ramlar han och skadas svårt,den lilla snotlingen blir utburen.Alverna passar på och lämnar Big Mama som står still och satsar allt på ett kort mot Bomber Dribblesnot som vingligt ställt sig upp efter Lerkec smäll,oj oj oj Calna Doomripper som tuggar fradga och är helt galen där nere tar tag i Bomber Dribblesnot och lyfter upp honom och kastar ut honom i publiken och följer själv efter ner i publiken,vi kan inte se vad som händer men tydligen hjälper Leviathans fans till att slå på bomber där nere i havet av folk,nu kommer Calna upp igen,Bomber ser helt död ut han rör sig inte alls,han blir bortsläpad.Nu är ogres i rörelse igen,och Big Mama är på väg mot mål igen.Vad händer nu då,det verkar bli en solförmörkelse vilket är konstigt då det var solig och fint nyss,men vad händer på plan,alla verkar förändras,titta ogres krymper och alverna med,jag ser ett hav av goblins där nere på plan bara,verkar som Leviathans har anställt nån svartmagiker för detta,det roliga är att dom små snotlingarna helt plötsligt blivit starkare hahah man måste älska bloodbowl,alverna eller jag menar goblinerna på Leviathans sida som nu är jämnstarka med Ogres som nu också är goblins försöker sno åt sig bollen men lyckas bara putta Big Mama men Silvelvo lyckas slå ner Bigbelly Polly och han och hans vänner stampar lite på henne för god show också,hon blir utburen och är borta denna match.Big mama springer iväg med bollen hon är nära göra mål nu och hennes lagkamrater försöker skydda henne så gott det går.Nu försvann solförmörkelsen och allt är som vanligt där nere igen på plan.Alverna som inte riktigt kan nå Big Mama anfaller snotlings igen och efter en smäll av Lerkec Stormbreaker knockas Xurff ut och är borta för tillfället.Dom andra alverna ställer upp sig i ett försvar som gör att Big Mama måste lyckas göra nått riktigt smidigt för att göra mål.Big Mama som inte chansar att dodga förbi alverna lämnar över bollen till Furngus som gör mål och det är det sista som händer i första halvlek.

-"Oj vilken superspännande halvlek tycker du inte Bob"undrar Jim

-"Jo det var riktigt spännande och båda lagen såg ut att ge allt där nere,nu ska vi höra lite från Igor som kommer från Undetakers INC och deras erbjudande,strax tillbaka"säger Bob

-"Nu är vi tillbaks och vi kommer rakt in i matchen igen nu när Earthmothers sparkar till Leviathans"säger Jim

Titta där Nonovat har smugit in på Earthmothers sida under halvtid och snott Bomber Dribblesnots bomber vilka han nu själv har med på plan,SNEAKY hahah.
    Alverna tar det lugnt i början det enda som händer är att Cabhobo lätt plockar upp bollen som ser ut att ha extra spikar på sig just nu.Bertha Ernst som försöker skapa utrymme för försvar misslyckas totalt mot Nonovat som blir nerslagen men drar ner henne i fallet.Det öppnar upp det för alverna som är för snabba för ogres,Cabhobo springer upp ger bollen till Qegoth Fastslize som fortsätter ner på plan och passar utmärkt till Dugos Warblaze som lätt tar emot bollen och springer ner och gör mål,Ogres hann knappt reagera där otroligt skickligt gjort av Leviathans och nu är det match igen.Alverna har ett litet övertag i spelare men MR.Bear som tröttnat på Port som helt uppenbart simulerat hela matchen i KO-boxen blir inkastad på plan av honom tillsagd göra lite nytta eller bli mat,det verkar motivera honom iallafall.Leviathans sparkar ner bollen till Earthmothers ,Bertha Ernst som vill ha revansch för förra misslyckandet tar upp Lerkec och smäller ner honom på pitchen och ger honom en smäll i nyllet,han är helt borta och blir utburen svårt skadad.Port misslyckas ta upp bollen men det ramlar ner i Furngus famn istället.Alverna är snabba och springer ner mot Furngus som känner sig lite ensam där bak.Furngus springer snabbt upp till ogres och känner sig säkrare för att i nästa sekund se Bertha Ernst än en gång misslyckas blitza ner en alv som slår ner henne istället.Calna Doomripper är snabbt framme och slår Furngus som blir svårt skadad och utburen,bollen ligger löst på plan mellan alverna och ogres.Ogres puttar undan lite alver och Big Mama gör Lilevan medvetslös,Xurff plockar upp bollen och tillsammans med tre andra snotlings börjar dom rusa ner mot alvernas målzone.Alverna försöker desperat täcka upp men en alv misslyckas direkt dodga och ramlar ihop,snotlingarna är inte sena reagera dom springer ännu närmare målzone och är nära nära göra mål,ser illa ut för Leviathans men titta där vad om kommer flygande,Nonovat som varit passiv nästan hela halvleken lobbar en bomb perfekt på Xurff som förvånat tittar ner innan han sprängs iväg ut i publiken och försvinner,underbar spel av Nonovat men bollen landar i deras endzone.Alverna täcker upp lite men snotligens är hala och Furwo smiter förbi alverna och tar upp bollen i slutsekunderna och gör det vinnande målet 2-1 till Earthmothers.

-"Vilken match Bob det var spänning från början till slut"säger Jim

-"Absolut Jim,den sista bomben av Nonovat var underbar jag njöt,men tjusigt avslut av Furwo där"säger Bob

Det var allt härifrån idag,vi syns i framtiden
  • Kul match det där =)
  • edited February 2017
    Hejsan detta är Shaun Gilmore jajamen ni hörde rätt samma underbara man som äger några Gilmore's Luxiösa Saker genom Imperiet,vi säljer högkvalite till både nybörjare som veteran,spelare som fan,inom blood bowl.Det går ett hemskt rykte att jag skulle sälja olagliga saker också,det är ju bara inte sannt,vilket alla vet och Stockbowl är välkommna när som helst inspektera mina butiker.......Säg till trettio minuter innan bara....hmmppff.

Nåja jag har även blivit hyrd av Stockbowl att göra en liten serie om lagen och coacherna i Säsong 22,jag ska försöka hinna med alla och undrar ni nått är ni ju självklart välkommna PM mig eller ta tag i mig på Altdorfs gator.

Den som idag blir utfrågad är ingen mindre än MartinS coach för Cursed Scorpions ett Lizard lag som just i skrivande stund ligger etta i grupp c.

Gilmore = G
    MartinS = M

G: Berätta lite om ditt lag tack.

M: Från den förbannade skorpionkusten.För att häva förbannelsen stod det i stjärnorna att Lizardmen måste vinna hela Stockbowl.

G: Vem är den nuvarande stjärnan i ditt lag?

M: Willie the pimp SR.

G: Hur långt tror du att ni kommer gå denna säsong?

M: Guld !!!

G: Vem är enligt dig ert största motstånd för att nå titeln?

M: Coach Ozt och hans Norse,dom är kalla och hemska.

G: Look whos talking haha........hmmm ursäkta har du nått eget att tillägga?

M: Snotlings borde förbjudas.

G: Där håller vi nog alla med,tack för svaren MartinS och lycka till i Säsongen.

M: Tackar.

OBS OBS OBS HEMLIGHET OBS OBS OBS
    Här berättar vi ett rykte som cirkulerar i Stockbowl och angående våran kära MartinS så är det många som tror han varit inblandad i en ockult ritual och genom detta blivit Välsignad av NUFFLE,hur det är med den saken får ni själva avgöra.

Detta var allt från magnifika Gilmore vi syns och hörs.
  • Även om jag inte spelar i Stockbowl så är det oerhört trevligt att läsa allt fluff. Tack Viking!
  • Haha, skojigt! :)
  • edited February 2017
    Earthmothers Vs Nordland Avengers Runda 3 Fans: 14000

-"Välkommna till ännu en runda av Stockbowl,ikväll följer vi matchen mellan Earthmothers och Nordland Avengers,det är första gången dom möts och ska bli kul se hur det går för dom."säger Bob

-"Absolut Bob,kvällens match sponsras av Orcidas,som fortsätter leverera utmärkta bloodbowl skor,anpassade efter dig,om du vill springa,slåss eller foula."säger Jim

-"Matchen är på väg börja och det är Earthmothers som sparkar till Nordland Avengers som denna kväll hyrt in en bloodbowl babe,låt oss se hur denna match spelas ut"säger Bob

Nordland Avengers öppnar starkt och direkt så knockas både Liam och Zurto ut från plan,Chris "The Accurate" plockar lätt upp bollen.Earthmothers puttas lite och ogres avancerar lite men inget speciellt,det enda som händer är att Furngus som smygit på sig speciella sparkkängor springer fram och foular Pieter "Whats Up Man" men blir utvisad direkt.Men det slutar inte där strax efter så tar Alfred "The Strong" och slår Munchkin så hårt han blir svårt skadad och utburen från plan,han kommer inte tillbaks,Karl "Mr.Nobody"försöker slå till en ogre men blir nerslagen och utknockad själv.Chris "The Accurate" avancerar upp på plan lite.Direkt nu i inledningen och Earthmothers har tappat fyra snotlings redan,kan dom komma tillbaks efter detta.Earthmothers ställer upp ett försvar och försöker slå tillbaks,två humans ligger utslagna på plan efter dom är klara Furwo springer fram och ställer sig i kontakt med Chris "The Accurate" och irriterar honom.Chris som är märkbart irriterad på Furwo försöker slå ner honom men missar medans Furwo snurrar runt honom,en av dom inhyrda journeyman foular Big Mama men utan effekt.Ogres fortsätter vara på människorna och ställa till problem,Bertha Ernst slår enkelt ner Alfred "The Strong" och springer upp och ställer sig nära Chris "the Accurate",ytterligare en liten snotling kommer dit och hjälper Furwo som slår ner Chris som tappar bollen.Nordland Avengers som avancerat ganska kraftigt blir lite tagna på sängen av Earthmothers omställning och kan inte riktigt försvara sig mot det,men dom gör sitt bästa Isaac "The Swift" springer ner och markerar bollen,några börjar springa hem i försvar och Max "The Reliant" lyckas springa allt vad han orkar ducka emellan Bertha Ernst och Furwo och plocka upp bollen och ge den till Isaac.Bertha Ernst är inte sen på att reagera utan kommer upp mot Isaac ger honom en smäll så han tappar både boll och sans,bollen ligger löst och Xurff är snabbt framme snor åt sig bollen och springer i mål.Ett noll till Earthmothers.Earthmothers sparkar ner bollen till Nordland Avengers igen och Chris "The Accurate" tar upp bollen lätt igen.Earthmothers försöker skaffa sig nått slags övertag men två av ogres ser dumma ut och gör ingenting och Bigbelly Polly ramlar när hon försöker täcka upp för dom.Chris springer fram och ger bollen till Alfred "The Strong" som avancerar upp lite och laget sluter upp runt honom.Bigbelly Polly drar undan Pieter "Whats Up Man" och när Bertha Ernst försöker ställa upp försvar ramlar även hon.Alfred "The Strong" springer ner och kan snart göra mål,han har bra uppbackning av laget och det ser svårt ut att stoppa dom.Earthmothers försöker och slår ner några Avengers men kan inte komma åt Alfred som springer in målet snabbt därefter.

-"Vilken halvlek,stark öppning av Nordland Avenger men Earthmothers lyckades vända på steken,men Nordland Avengers kom igen"säger Bob

-"Jajamen,en underbar halvlek.Snart dags för andra halvlek men först låt oss höra varför man ska köpa Orcidas"säger Jim

-"Nu tillbaka men andra halvleken,tillbaks till spelet som börjar med att Nordland Avengers nu sparkar till Earthmothers"säger Bob

Ogres börjar som vanligt putta runt Nordland men inget speciellt händer,Bigbelly Polly plockar upp bollen och hoppas hennes storlek och styrka ska göra det svårt för Nordland Avengers att stoppa henne.Avengers ställer upp i försvar och Karl "Mr.Nobody" lyckas faktiskt få ner Gigantina som ramlar hårt i backen och blir seriöst skadad och utburen,men efter att Earthmothers apotekare varit framme så konstateras att hon kan komma tillbaks till matchen igen.Bigbelly Polly avancerar upp och hennes ogres hjälper till så gott det går,det går sakta framåt.Nordland Avengers försöker använda nummren på sin sida och göra det svårt för Earthmothers att komma nånstans.Big Mama får tag på Karl "Mr.Nobody" och ger tillbaks så Karl blir borta från resten av matchen.Med gemensamma krafter får dom ner Big Mama och en journeman är igen framme och foular henne,hon blir snurrig av sparken men inhyrda spelaren blir utvisad.Bertha Ernst slår ner Chris "The Accurate" och Bigbelly Polly blitzar ner Pieter "Whats Up Man" och några snotlings kommer fram för att hjälpa till så gott det går.Nordland hänger med i svängarna och Friedrich "The Valiant" knockar ut Weeh så det står härliga till,Earthmothers börjar tappa folk nu.Bertha Ernst offrar sig och springer in i en stor gröt av Nordland Avenger,hon lyckas surfa ut Theodor "The Brick" som blir svårt slagen av publiken och kommer vara borta denna match.Bigbelly polly passar då på att springa ner mot endzone men endast några snotlings som stöd.Först puttar Brutus "Who Is I" Bertha Ernst mot kanten och sen hänger tre människor på henne när Friedrich "The Valient" puttar ut henne i publiken hon också.Bertha Ernst reser på sig publiken vågar inte röra henne,hon börjar gå mot sitt lags bås.Bigbelly Polly fortsätter springa mot endzone är nu riktigt nära göra mål och två desperata snotling hjälper henne medans dom andra ogres försöker binda upp så många Avengers dom kan.Nordland Avengers försöker stoppa Earthmothers genom att Friedrich "The Valient" först lyckas med några duckningar och springa allt han förmår komma i kontakt med Bigbelly Polly,sen använder Alfred "The Strong" några magiska handskar som ökar hans styrka och efter han också duckat och sprungit kommer fram till Bigbelly Polly och får ner henne och hon tappar bollen,matchen avslutas med Earthmothers försöker få tag i bollen och göra mål men misslyckas.När slutsignalen går blir det oavgjort 1-1

-"Underbar match,spännande hela tiden och svängde fram och tillbaks"säger Jim

-"Japp håller med,ska bli kul titta vidare på dessa lag i fortsättingen,allt från oss,hej då"säger Bob
  • Kul läsning, som alltid =)
Sign In or Register to comment.