Swedish Spring Series Open 2517

edited January 2017 in Turneringar
Då var de vår igen och dags att sparka igång serien! I år prövar vi nya grejer och istället för en Structured Series som vi brukar spela, där man har bestämt turneringarna på förhand som ingår så kör vi en Open Series! Detta innebär att man kan lägga till turneringar eftersom tiden går och allt måste inte vara planerat från start. Alla andra regler är som förra året. Nu när jag enväldigt bestämt att vi kör en Open på grund av att vi som comunity inte riktigt tagit tag i vårens turneringar i tillräckligt god tid för att Pellevin ska kunna göra som vanligt och skapa en Structured Series undrar jag ifall ni har några frågor kring detta eller ifall ni vet att ni planerar på att arrangera en turnering under våren som ni vill ha med i serien? Ifall ni skulle vara nåt ohyggligt equilibriskt förnärmade över detta beslut går det att hantera en Open Series precis som en Structured Series där vi helt enkelt väljer ut vilka turneringar som ska vara med i serien eller inte. Ni hittar serien på denna länken:
https://sssopen.wordpress.com/

Det var allt för denna gång, ha det gött tills vidare!

Comments

  • Vi kommer förmodligen köra någon form av Närkebowl under våren. Hur långt i förväg ska man anmäla en turnering för att den skall räknas i SSSO?
  • För en Open Series bör man anmäla sin turnering 60 dagar innan men de känner jag är aldelles för hårt då jag själv bröt mot den restriktionen. Kul att ni kör Närkebowl igen. När ni bestämt datum så kan ni gärna skriva in vem/vilka som arrangerar, datum och namn för turneringen här så underlättar det för mig att uppdatera sidan och på naf forumet. Samma sak gäller alla andra arrangörer under våren.
  • 1. Det vore bra om det gick att kolla på sssopen utan att logga in.

    2. 25-26/2, PellevinBowl II, TumbaCon, Tumba
  • edited January 2017
    Pellevin wrote: »
    1. Det vore bra om det gick att kolla på sssopen utan att logga in.

    Det var skumt... Måste undersökas, återkommer!

    Edit: Hittade felet, hade kopierat länken från ett prewievfönster istället för den själva sidan. Sorry att de krångla.
    Pellevin wrote: »
    2. 25-26/2, PellevinBowl II, TumbaCon, Tumba

    Gött, uppdaterar det!
  • Enligt gBBg posten så är det datumet bestämt:
    När: 18-19 mars, 2017. !!!!OBS!!!! nytt datum !!!!OBS!!!!
  • Jag nämnde i Umeå att jag tänkt hålla en endagarsturnering i Rosersberg, men det verkar vara tätt med dessa nu, så jag skjuter det på framtiden. Jag tänkte ett tag flytta mig till 18/3, men nu är ju det datumet bokat. Det blir inte bra om jag stjäl deltagare från Lidköping, Tumba eller Örebro.

    Min turnering, (när den nu blir av), kommer att vara väldigt newbievänlig och enkel.



  • Passa in den då du ser att du får utrymme. Vore nice med en endagars under våren.
  • Tjena gott folk! SSSOpen är nu uppdaterad och det har skett förändringar i toppen sen senast. Skuld med sin seger i helgen lyckas smyga förbi Pellevin för en andra placering. brocCooLi tar en dominerande ledning i SSSOpen Stunty, samtidigt som hen befinner sig på 6:e placering i SSSOpen.

    https://sssopen.wordpress.com/standings/
  • bra jobbat!
    gillar statistiken med lag som finns :)
  • Måste lägga till att vampyrerna efter två turneringar har dragit in 23 poäng till sina coacher. Ett ganska bra snitt tycker jag. ;)
  • brocCooLi wrote: »
    bra jobbat!
    gillar statistiken med lag som finns :)

    +1
  • Så nu har jag uppdaterat serien igen och Skuld har smygit upp i ledning tack vare andra tiebreaker! I stunty serien har duckwing lyckats nessla sig up på en delad första plats och delar ledningen med brocCooLi. Bra jobbat!

    Då folk verkar gilla statistiken så tog jag mig friheten att lägga till lite mer.

    https://sssopen.wordpress.com/standings/

  • Nu är standings uppdaterad! Topp 3 har skakts om med att IFTP sugit åt sig rank 1 och därmed petat ner skuld till en andra placering. Lockmund har lyckats spela 3 turneringar och lägger beslag på tredjeplaceringen och puttar ner Pellevin på en fjärde plats.

    I Stuntyn har brocCooLi tagit ledningen med en nästan perfect score på 20 av 21 poäng men duckwing är inte långt efter och har möjlighet att sno första platsen, då de finns två turneringar kvar att spela!

    Än är det inte avgjort så kämpa in i de sista!

    https://sssopen.wordpress.com/standings/
  • Standings är uppdaterade! För den som vill ha snabbupdate på hur det har gått så kommer den här: I topp 3 är det ingen förändring men Lockmund kommer smygandes och knaprar in på täten. Eftersom Lard tog hem MelisqusBowl och har en tredje placering från NarkeBowl så har han ett ypperligt fint läge att hota toppen med sin 24 poäng.


    Det återstår två turneringar innan säsongen är över så kämpa på! Ni läste rätt, det är två turneringar kvar då DrexxlBowl tillkomm lite sent men eftersom den inte krockar med någon annans turnering har den blivit godkänd i SSSOPEN. Grattis Drexxl! Detta beslut har ej gjorts som vanligt med järnhand; flertal coacher har tillfrågats och ingen har motsatt sig beslutet.


    Detta innebär att Stunty Toppen är inte helt säker för brocCooLi men det ser ytterst lovande ut. De som fortfarande hotar honom är Duckwing, Ikki och Ashnak.
  • Då är Swedish Spring Series Open 2517 avslutad!

    1:st place: inforthepain 38,6 pts
    2:nd place: Skuld 37,6 pts
    3:rd place: Lockmund 36,4 pts

    Stunty winner: brocCooLi 20,3pts
  • Grattis inforthepain och brocCooLi!

    Hur ser det ut för 2518, blir det någon spring series och vilka turneringar kommer i så fall att ingå?
  • Det kommer att komma en serie, väger mellan möjlig alternativ hur den ska struktureras. kommer återkomma, när jag har ett bättre svar.
  • Melisqus wrote: »
    Hur ser det ut för 2518, blir det någon spring series och vilka turneringar kommer i så fall att ingå?

    DOUBT är gärna med i den serien.
  • tack tack!
  • ser fram mot nästa serie :)
  • Blir det någon serie nästa år och hur ser den i så fall ut?
  • Kan vara bra att veta innan DOUBT. Det går ju att anmäla sig på plats om man verkligen inte vill missa en match i serien.
Sign In or Register to comment.