Nya special plays card

edited January 2017 in Regler
Har läst igenom dom nya korten och kan säga att det inte på något sätt (enligt mig) är 200k i den ena högen (misc mayhem).

Jämnför jag med de gamla Dirty Tricks korten som många fortfarande använder sig av så är dom många gånger lätt värda 100k.

Vad säger ni andra som läst igenom dom, inte bara tänkt att det är samma 200k kort och att dom är OP.

Ett kort, Mine är riktigt bra - men det får man var tionde gång. En wizard för 50k mer är lätt värt prisskillnaden.

Kul med andras tankar! Skriv!

Comments

• Vi tyckte att nivån på korten varierade för mycket och att vissa var alldeles för bra så vi kommer att köra vidare med de gamla korten.
  • Kör med de gamla i tloeg också.
  • Finns det någon som väljer annat än Dirty Tricks - som är väldigt OP för 50k.

Tror inte det händer i vår ligan att någon valt ett 200k kort istället för 4 Dirty Tricks
  • I stockbowl köps kort från alla lekar. Väldigt sällan från 400k, och Dirty Tricks är vanligast, men Misc Mayhem är också populär.
  • Special Teams kan man kasta - finns ett bra och det är extra blitzen.
  • stashman wrote: »
    Finns det någon som väljer annat än Dirty Tricks - som är väldigt OP för 50k.

Tror inte det händer i vår ligan att någon valt ett 200k kort istället för 4 Dirty Tricks

Oja, absolut.

• Jag väljer ofta 200k kort med vampyrerna och är det 50k så är det sällan dirty tricks.

Det finns några fantastiska 200k, som t.ex. iron man och bad habits.
  • edited January 2017
    Bad habits är sämre i 2016
    Gäller bara första halvleken
  • stashman wrote: »
    Bad habits är sämre i 2016
    Gäller bara första halvleken

det är väl 50k på det kortet nu?
    så skulle vilja säga att det är bättre. även om det bara gäller en halvlek.
  • Alla kort är 100k i nya blood bowl
  • Ligger korten ute på nätet någonstans så man kan läsa dem?
  • Ska hämta ut mina i morgon, någon som skummat igenom dem och kan säga om de är bu, bä eller likvärdigt med övriga?
  • Gillar Dom!
  • Några av dirty tricks är lika de gamla men några är nya.

Ett kort ger dig möjlighet att ta in en spelare från reserven och rulla d6. på 1-4 i endzone men 5-6 så kan spelaren sättas på trapdoor på planen.

Ett av benefits training kort ger d6 extra fans samt d3 extra cash. Får mig att tänka att man rullar gate efter dragning av korten?

Ett kort ger din spelare möjlighet att klara alla tärningsslag men sen blir det turn over.
Sign In or Register to comment.