Säsong 22 Grupp A

edited January 2017 in StockBowl
Här kan du boka match med din motståndare eller skriva lite fluff som hände eller bara ha kul =)
go go go

Jag och jocke AKA Mooselord kickar igång våra säsonger på Alpha nu på söndag klockan 12 =)
«1

Comments

• Ja, jag blev väl inte jättenöjd när jag såg att jag lottats att möta ett lag med 5 ogres i första matchen, när jag inte har en apo. Å andra sidan så spelar jag ju dvärgar så det är kanske rättvisare att jag får den matchen än att det drabbar några av det andra lagen i serien. Dessutom så har Ogresen (Ograrna?) bara 2 rerolls så rent statistiskt borde det gå åt helvete för dem tillräckligt ofta för att jag skall ha en mer än rimlig chans att vinna. Det blir förhoppningsvis en intressant match.
  • @Mooselord
    AJ! Ja, den är svettig.
    Sen följer du upp den matchen mot Orcs.

Även fast jag inte tillhör A-gruppen, så kommer jag hit och klottrar lite ändå.

Jag själv (Humans) öppnar mot 1 Kroxigor + 6 Saurus,
    följt av en match mot Chaos Pact med alla 3 Big Guys.

Lever något i mitt lag därefter, så tror jag att det kan sluta okej för mig i Grupp B :)
  • Ja, lizardmen är en tuff motståndare. Jag tror jag har förlorat alla matcher jag spelat mot dem, bortsett från en match då jag också spelade lizardmen. Varken ödlorna eller Pact har block eller speciellt mycket rerolls, så du får väl hoppas på mycket skallar och bothdown. För övrigt är jag nästan lite upprörd att du spelar humans utan några 60k catchers :) Jag funderade på att spela humans med 4 catchers bara för att.
  • det blir en rolig match iallafall hoppas jag,men som van ogre spelare så vet jag att man mitt lag är långt ifrån stabilt hahah till skillnad från dvärgarna som är stabiliteten själva,men allt kan ju hända det är ju charmen med bb,jag har ju ingen apo själv så första mathen är ju nästan alltid en gamble =)
  • Mooselord wrote: »
    Ja, lizardmen är en tuff motståndare. Jag tror jag har förlorat alla matcher jag spelat mot dem, bortsett från en match då jag också spelade lizardmen. Varken ödlorna eller Pact har block eller speciellt mycket rerolls, så du får väl hoppas på mycket skallar och bothdown. För övrigt är jag nästan lite upprörd att du spelar humans utan några 60k catchers :) Jag funderade på att spela humans med 4 catchers bara för att.

Dom kommer, dom kommer :)
    Jag resonerade lite att jag behöver Blitzers och Ogres tidigt för så mycket chans till SPP som möjligt och misstänker att Catcher får sin fair cut senare ändå.

Detta resonemang hade jag innan jag såg vad jag skulle möta i början :)

@Viking sålänge du kan slå 2+ så kan det gå bra, jag tror mycket på Big Mama :)

• Testar en matchmaking här i tråden också.

Jox anropar @purrelito - check your mail...
  • Klart du kan Jox använd denna tråd hur mkt du vill för matchmaking =)

z3bbe jag ska försöka haha men man får räkna med att sina ogres inte följer dina kommandon nån gång per match helt enkelt =)
  • Viking wrote: »
    ...men man får räkna med att sina ogres inte följer dina kommandon nån gång per match helt enkelt =)

Då, är du precis lika dålig på att slå 2+ som jag då. :)
    Vilket är anledningen till att jag inte spelar Wood Elves längre.
    Humans har ju betydligt fler 3+ än t.ex. Wood Elves, så det borde ju betydligt bättre nu :)

• hahah ja jag är en dålig tärnings charmare jag slår nog sämre än average om man skulle kolla det statistiskt jag är ingen nuffle charmer =)
    hahah ja jag är en dålig tärnings charmare jag slår nog sämre än average om man skulle kolla det statistiskt jag är ingen nuffle charmer =)

Blir spännande och se hur det går på Söndag då :)
  • Slog mig nu.
    Enbart 3 tier 2 lag och ett tier 3 lag.
    Brukar det vara så här mycket tier 1 lag normalt?
  • Tror inte det. En förklaring är att vissa tier 2 lag (chaos, nurgle mfl) blir bättre med höga TV:n. Dessa TV kommer inte kunna uppnås med nya Bloodbowl pga redraft. Således minskar incitamentet att spela dem. Dessutom är det fler nya coacher än vanligt och det är väl naturligt att börja med lite bättre lag.
  • edited January 2017
    Jox wrote: »
    Slog mig nu.
    Enbart 3 tier 2 lag och ett tier 3 lag.
    Brukar det vara så här mycket tier 1 lag normalt?

Jag får det till åtta tier 2 lag (och ett tier 3).

Själv börjar jag bli hamrad av tre big guys i match ett. Nåväl, det finns ju ingen block att bråka med i alla fall och bara två rerolls på fi.

• Får det till fyra tier 2 + fyra humans med oklar tier. Det var ju 2, men nu är de lite boostade. Oklart om de är dåliga tier 1 eller bra tier 2.
  • Tänkte humans som tier 1 men kan ha fel...
  • Misstänker att den låga tiern också kan ha att göra med de nya aging reglerna.

Man är kanske osäker på hur det komma se ut framöver, kommer man att kunna köpa tillbaks 'hela' sitt tier4 lag?
    Kommer vi endast tillåta post-season22 lag framöver och vill ja då verkligen starta ett halflinglag?

Jag skjuter teorier från höften här, jag vet inte.
  • Imp kan dina dark elfs spela nu på torsdag den 26 på alpha 18.00 ?
  • @Mooselord: När kan våra dvärgar och grönskinn drabba samman i ett redigt slagsmål?
  • Zeke73 wrote: »
    @Mooselord: När kan våra dvärgar och grönskinn drabba samman i ett redigt slagsmål?

Onsdagar och torsdagar funkar inte för mig. Alla andra dagar är mer eller mindre dåliga :)
    Jag gissar att söndag kväll 29/1 är det som passar bäst, men jag skulle behöva kolla det med sambon. Hur ser det ut för dig?
    Imp kan dina dark elfs spela nu på torsdag den 26 på alpha 18.00 ?

Det ska funka. Har skyddsrond på en institution till 17 och så länge det inte är total katastrof på nåt av labben så hinner jag till 18.

• cool hör jag inget annat från dig så kör jag på detta =)
  • låter om en plan =)
  • @viking - när passar det? Onsdagar på bishops eller torsdagar på alphaspel är mina preferenser...
  • du är tidigt ute du =)
    torsdag den 9 februari funkar jättebra för mig,på alpha klockan 18 =)
  • Ja men vi båda har ju spelat vår andra match. Då är det ju lika bra att gå vidare för att få den bokad.

Torsdag den 9:e alphaspel är taget, inristat och tatuerat på brösten!
  • NastyUnicorn det är dina high elfs mot mina ogres i nästa runda tänkte kolla vad du säger om att spela nästa torsdag den 23 klockan 18 på alpha
  • Hej!
    Har börjat spela BB med humans i den här gruppen. Klart kul ( och lärorikt). :)
    Har väl mött de mesta i den här gruppen. Och det har väl gått som väntat.
    Har redan börjat spåna på återköp inför nästa säsong.
    Tror humans är ett bra lag för ligaspel med de nya redraftingreglerna. Orkerna likaså.

@jox såg att du även spelar på söderpuben. Funkar onsdag 1/3 som matchdag så är jag på.
    Mvh
    Martin
    PCASBRA!
    Peace Cliff Angela Suckalii Bare Rock Allstars!
  • Tjena Viking. Som jag skrev i sms:et och i mailen har jag svårt att lira på Alpha i veckorna just nu med barn och sambos jobbtider. Men förra matchen spelade vi Laserdome, Surbrunnsgatan vilket funkade råbra. Låter som ett random ställe att spela på, men det är även en pub.
    Så vad sägs om torsdag 2/3 kl19?
    /Tobbe-NastyUnicorn
  • som planerat vi syns där
Sign In or Register to comment.