StockBowl + CRP + Nyheter = <3

edited January 2017 in StockBowl
Nu finns ett första försök att sammanfatta de regelförändringar som gäller för ligaspel i StockBowl här: http://marmeladov.com/BB/SBAnpassningar.pdf

Svidande kritik, gärna av det konstruktiva slaget, uppskattas. Det är mycket sannolikt att massor saknas eller har missförståtts av eder ödmjuke, så nagelfar gärna dokumentet.
«1

Comments

• Snyggt!

Räknas Open, Silly, Reserve Rumble, SquigBowl som hela ligor, när det kommer till att köpa tillbaka lag, pensioner & niggling removal?
  • Jättebra. Skall man vara petnoga så gissar jag att punkt 4 under pregame skall vara: "Lotta vem som väljer vem skall vara anfallare", eller har det skett en regelförändring på den punkten?
  • Och kanske ett förtydligande att ens FF följer med "gratis" mellan säsongerna.

Eller har jag fattat erratan fel?
  • Jox wrote: »
    Och kanske ett förtydligande att ens FF följer med "gratis" mellan säsongerna.

Eller har jag fattat erratan fel?

Mellan säsongerna:
    Slå 2D6. Om summan är lägre än din Fan Factor sjunker den med 1D3.

Jag tolkar det som att du behöver slå mellan säsongerna, slår du lika med eller mer än din FF på 2D6, så behåller du din FF. Annars minskar den med 1D3 till kommande säsong.

Kan dock behövas förtydligas ifall man gör detta manuellt, eller om hemsidan sköter detta.
  • Är det bara korten från CRP för 50k som är tillåtna?
    Så man kan strunta i de nya?

Jag har ett dokument med alla gamla kort, för den som vill ha fysiska kort och inte listor.
  • @z3bb3 Ja
    @Mooselord Bra, det skall jag fixa.
    @Jox & @z3bb3 jag vet inte hur systemet hanterar säsongssluten.
    @imp Man kan fortfarande köpa kort i alla prisklasser som inducements, det är bara extrakorten som endast får använda 50khögarna.
  • Pellevin wrote: »
    @z3bb3 Ja
    @Mooselord Bra, det skall jag fixa.
    @Jox & @z3bb3 jag vet inte hur systemet hanterar säsongssluten.
    @imp Man kan fortfarande köpa kort i alla prisklasser som inducements, det är bara extrakorten som endast får använda 50khögarna.

Toppen!
    Bra jobbat med dokumentet @pellevin

• @z3bb3 såg att jag inte fått med nya sättet att slå MVP på. Det förs in inom kort.
  • En sen reflektion på nya sättet att slå MVP, samt att Niggling slaget mellan säsonger och aging/köpa tillbaks laget, så känns det helt plötsligt värt att, i vissa fall spara sina halta spelare.

Personligen tycker jag att det är betydligt roligare än att sparka en spelare såfort den åkt på en skada, som man gjorde tidigare.

Att ha 3st skadade spelare nu, känns i många fall helt okej, förutsatt att man inte spränger sin Expensive Mistakes.
  • Jag tycker det är en fördel om det finns insitament att behålla skadade spelare. Det känns mer som ett riktigt bloodbowl-lag om hälften är halta eller lätt hjärnskadade.
  • Jag håller med nya regeln att man kan få niggle spelare friska gör att man kommer behålla fler skadade spelare,iallafall jag kommer det
    dock inga snots snots åker i soptunnan =)
  • Viking wrote: »
    Jag håller med nya regeln att man kan få niggle spelare friska gör att man kommer behålla fler skadade spelare,iallafall jag kommer det
    dock inga snots snots åker i soptunnan =)

Japp. Plus att man inte riskerar att åka på MVPs på spelare som dog i matchen, journeymen el för den delen den där - movement/armor linemen som står på linjen och tar stryk av Big Guys
  • Snabb fråga, behöver svar inom 45 min om möjligt:
    Om dyraste laget har 1000TV, hur månfa gratis kort fås då? Jag tolkar texten som dra 2 kasta 1, men tabellen är matematiskt tvetydig.
  • Dra tre, behåll två.
  • vi körde dra 2 behåll 1 idag då jag insisterade för jag tolkar det som att upp till 1000 så är det 2 behåll ett och på 1001-2000 är det dra 3 behåll 2,så då gjorde jag fel då Pellevin ?
  • Ja. Jag skall skriva om det.
  • Vem är det som drar först?
  • vi slog tärning om det
  • Jag har lagt upp en ny version. Har försökt besvara de frågor som ställts här.
  • Tack Pellevin =)
  • Vilka kort är det som gäller? De som kommer i nya BB lådan?
    Om inte;
    1. Var hittar man dessa kort
    2. Vad är det för några kort i nya BB lådan?
  • edited January 2017
    1. Korten finns beskrivna på sida 55-58 i reglerna (http://marmeladov.com/BB/CRP.pdf). Jag tror fysiska kort finns i Stockbowlskåpet på alphaspel om man spelar där. Man kan dock ersätta dem med en vanlig kortlek om man har reglerna som referens. Det har gått att beställa fysiska kort online, men jag hittar inte sidan nu.
  • Jag har korten som pdf, man kan klippa ut dem och laminera eller ha i sleeves.
  • 2. Korten i nya BBlådan är lite hopsamlat från de gamla lekarna, och de funkar kanske i casualspel, men är sämre i organiserad miljö pga att de kan ge för obalanserade matcher.
  • Neckbreakaz ser ut att ha ett 40k mer i TV än mina Grudgeberries infor vår match. Som jag tolkar nya reglerna kan jag pynta 10k petty cash och få ett 50k kort eller pynta 20k och få in Boomer. Hade jag haft 360k liggandes i kassa hade jag kunnat spendera det på att få ett 400k kort utan att för den skull ge några inducements till Neckbreakaz. Har jag förstått reglerna korrekt?
  • Nybörjarfråga: vad menas med petty cash? Vad är skillnad på det o pengar man har i banken osv?
  • Petty cash är de pengar du tar ur egen kassa och skjuter till för att få extra inducements.
Sign In or Register to comment.