StockBowl + CRP + Nyheter = <3
Nu finns ett första försök att sammanfatta de regelförändringar som gäller för ligaspel i StockBowl här: http://marmeladov.com/BB/SBAnpassningar.pdf
Svidande kritik, gärna av det konstruktiva slaget, uppskattas. Det är mycket sannolikt att massor saknas eller har missförståtts av eder ödmjuke, så nagelfar gärna dokumentet.
Svidande kritik, gärna av det konstruktiva slaget, uppskattas. Det är mycket sannolikt att massor saknas eller har missförståtts av eder ödmjuke, så nagelfar gärna dokumentet.
Comments
Räknas Open, Silly, Reserve Rumble, SquigBowl som hela ligor, när det kommer till att köpa tillbaka lag, pensioner & niggling removal?
Eller har jag fattat erratan fel?
Mellan säsongerna:
Slå 2D6. Om summan är lägre än din Fan Factor sjunker den med 1D3.
Jag tolkar det som att du behöver slå mellan säsongerna, slår du lika med eller mer än din FF på 2D6, så behåller du din FF. Annars minskar den med 1D3 till kommande säsong.
Kan dock behövas förtydligas ifall man gör detta manuellt, eller om hemsidan sköter detta.
Så man kan strunta i de nya?
Jag har ett dokument med alla gamla kort, för den som vill ha fysiska kort och inte listor.
@Mooselord Bra, det skall jag fixa.
@Jox & @z3bb3 jag vet inte hur systemet hanterar säsongssluten.
@imp Man kan fortfarande köpa kort i alla prisklasser som inducements, det är bara extrakorten som endast får använda 50khögarna.
Toppen!
Bra jobbat med dokumentet @pellevin
Personligen tycker jag att det är betydligt roligare än att sparka en spelare såfort den åkt på en skada, som man gjorde tidigare.
Att ha 3st skadade spelare nu, känns i många fall helt okej, förutsatt att man inte spränger sin Expensive Mistakes.
dock inga snots snots åker i soptunnan
Japp. Plus att man inte riskerar att åka på MVPs på spelare som dog i matchen, journeymen el för den delen den där - movement/armor linemen som står på linjen och tar stryk av Big Guys
Om dyraste laget har 1000TV, hur månfa gratis kort fås då? Jag tolkar texten som dra 2 kasta 1, men tabellen är matematiskt tvetydig.
Om inte;
1. Var hittar man dessa kort
2. Vad är det för några kort i nya BB lådan?