Intresseundersökning för AdventureBowl Summer Expedition
Hej alla glada äventyrare! Som överskriften lyder ville jag göra en intresseundersökning för att hålla i en andra upplaga av AdventureBowl i Persåsen. Denna gången kommer vi återigen erbjuda högkvalitativ mat och fem matcher av Blood Bowl. På äventyrsfronten däremot så kommer vi avskriva skogspromenader och kälkåkning i sleighcross SM backen. Har vi tur kommer den goa trämannen Leif och ger oss en av sina kortare rundvandringar på en 3 till 5 timmar. Kvällsbastu kan kommas att ackompanjeras med bad i vedeldad tunna. Vill man träna upp svingen i tärningsarmen kommer tennisbanan vara tillgänglig. För den som är sugen på äventyr ska vi nog koka ihop nåt mer humant än förra gången, kanske ta en väldigt kort promenad (utan läskiga skogar) till minotaur-uppfödningen eller något annat spännande. Stugorna i stugbyn uppskattade sällskapet från de glada äventyrarna så mycket att de lyckades skramla ihop lite fler erfarenhetspoäng som de investerade i extra komfort och lyx för kommande äventyrare. På kvällskvisten kommer olika aktiviteter i form spel att erbjudas och i vanlig ordning in på småtimmar för den vågade.
Så nu till de praktiska, turneringen kommer gå av stapeln någon gång i Juni eller Juli. Vi kan fritt välja helg bortsett från 20-23 Juli som de har fullbokat. Resa dit rekommenderar jag att vi samordnar tillsammans så gott det går som vi gjorde senast. De modigaste äventyrarna förra gången var nog de som blev upphämtade av Pellevin i lånebilen han hade införskaffat på flygplatsen och som var en väldigt smidig lösning för att frakta äventyrarna som kom med både flyg och tåg. Kostnader för själva turneringen med boende och mat kommer förmodligen sluta runt omkring 2500kr som senast och de kan kännas för många som en stor klumpsumma men är nog billigare än många andra turneringar då man inte kan bo hos en bekant och behöver ta in på hotell av samma kvalitet. Mat som ingår är kommer vara ett mål mat på fredagskvällen, senast hade vi en Margits kött med buljong soppa väntade på oss i stugorna som vi kunde värma och förstås fanns det ett vegetariskt alternativ. På lördag och söndagen har vi frukostbuffé och lunch och på lördagskvällen blir det i vanlig ordning en trerättersmiddag. Ifall jag missat något och ni har några frågor är det bara att fråga på.
Sist men inte minst skulle det också gynna Swedish Spring Series 2517 om vi kunde planera in en AdventureBowl Summer Expedition då vi har haft lite mindre utbud på turneringar under våren för 2017 och jag tänkte att AdventureBowl hade vart ett trevligt avslut på säsongen.
Ha det gött tills vidare!
Så nu till de praktiska, turneringen kommer gå av stapeln någon gång i Juni eller Juli. Vi kan fritt välja helg bortsett från 20-23 Juli som de har fullbokat. Resa dit rekommenderar jag att vi samordnar tillsammans så gott det går som vi gjorde senast. De modigaste äventyrarna förra gången var nog de som blev upphämtade av Pellevin i lånebilen han hade införskaffat på flygplatsen och som var en väldigt smidig lösning för att frakta äventyrarna som kom med både flyg och tåg. Kostnader för själva turneringen med boende och mat kommer förmodligen sluta runt omkring 2500kr som senast och de kan kännas för många som en stor klumpsumma men är nog billigare än många andra turneringar då man inte kan bo hos en bekant och behöver ta in på hotell av samma kvalitet. Mat som ingår är kommer vara ett mål mat på fredagskvällen, senast hade vi en Margits kött med buljong soppa väntade på oss i stugorna som vi kunde värma och förstås fanns det ett vegetariskt alternativ. På lördag och söndagen har vi frukostbuffé och lunch och på lördagskvällen blir det i vanlig ordning en trerättersmiddag. Ifall jag missat något och ni har några frågor är det bara att fråga på.
Sist men inte minst skulle det också gynna Swedish Spring Series 2517 om vi kunde planera in en AdventureBowl Summer Expedition då vi har haft lite mindre utbud på turneringar under våren för 2017 och jag tänkte att AdventureBowl hade vart ett trevligt avslut på säsongen.
Ha det gött tills vidare!
Comments
<whine>
Och det vore kul nu när du lagt två turneringar i rad på datum jag inte kan.
</whine>
Kommer @Equlibri och delar en flaska jägermeister igen så ökar ju chanserna
Fri alla helger i Juni och Juli.
Fy bubblan va kul Spoiledsquid! ifall du vet vilka helger du kan vara med så posta gärna dem, så försöker vi få till så att du också kan vara med och lira!
Hur som helst, jag har 4 andra att slåss om semesterplaner angående detta, är jag ledig dyker jag upp, men det lämnas inga garantier (och generellt försöker jag vara ledig mot slutet av juli, men det varierar friskt från år till år).
det är under din semester.
Kompenserar du med melisqus bowl?
jag kan ta med jäger om jag slipper dricka det?
Om jag har något att skölja ned det med.
+1
Nope, M-Bowl är ju på samma helg som LinCon så har andra spel i annan stad att lira då, tyvärr.