Anmälan/Intresse att vara med i EuroBowl landslaget 2017

edited April 2017 in Turneringar
Det skulle uppskattas från övriga sökande om de som är intresserade att vara med i landslaget noterar det här och gärna skriver vilka lag de har tänkt att försöka komma med i landslaget med. Detta gör att vi kanske slipper att alla försöker komma med i landslaget med Undead...

Intresserade att vara med i landslaget:
Melisqus - Dark elf/Dwarf/Necromantic
Ozt - Norse/Undead
Lard - Orc/Lizardmen/Dwarf/Chaos Pact
inforthepain - Wood elf
Pidpad - Necromantic/Undead/Human/Dark elf/elf
Skuld - Wood elf/Elf/Dark elf/Human/Lizardmen/Skaven
Pellevin - Orc/Necromantic/Human/Dark elf
Duckwing - Orc
Coma - Undead/Lizardmen/Chaos Pact
z3bb3 - Wood Elves, Undead, Necromantic, Skaven
Lockmund - Vampire, Elf
brocCooLi - Amazon
Dragons - Undead
Kaju - Dark Elf, Necromantic
«1

Comments

  • Lite sugen. Har ju haft paus ett år.
    Norse/undead
  • edited January 2017
    Om vädret och familjen tillåter så säger jag bash dvs något av:

    Ork , lizardmen, dvärgar, chaos pact.
  • Flyttade tråden åt @Melisqus
  • Jag är inne på att lira Wood Elf. Så säger Wood Elf tills vidare, återkommer om jag hittar något annat jag är sugen på.
  • Kan väl anmäla intresse.
    Raser? Fan vet :D
    Necromantic/Undead/Human/Dark Elf kanske?
  • Woodelf/Elf/Darkelf/Human/lizard/skaven
    för min del
  • Blir det samma regler som förra året? På hemsidan ser det ut som att tier ett lag inte får några skills alls, men de andra är som förra året.
  • Vad jag vet är reglerna inte helt spikade
  • Jag är intresserad, men ras beror även på vilka regler som gäller. Men preliminärt: orc, necromantic, human, dark elf.
  • I følge post fra arrangøren på TFF så vil reglene være de samme som i Örebro.
  • Jag kommer nog spela mer orcer i år, så jag försöker väl komma med med dem.
  • Roligt att de gillade våra regler och snor dem rakt av! Var mindre imponerad av att de inte fick ihop något lag för 2016.
  • @coma IMHO är era regler väldigt bra.
  • edited January 2017
    straume wrote: »
    I følge post fra arrangøren på TFF så vil reglene være de samme som i Örebro.

    I sådana fall är ju Chaos Pact väldigt starka i min bok, i alla fall starkare än orker för mig så då justerar jag till Chaos Pact/Lizardmen/Dwarf och lägger orkerna på hyllan.

    @Melisqus : Jag editade in det själv i första posten för att minska ditt arbete

  • Jag är också intresserad av att vara med men är osäker på hur många turneringar som blir spelade för min del innan uttagningen. Tänker mig bash också Undead/Lizardmen/Chaos pact
  • Kul att fler har hittat hit nu när posten ligger på rätt ställe!
  • Skadar väl inte att anmäla sig

    z3bb3 - Wood Elves, Undead, Necromantic, Skaven
  • Melisqus wrote: »
    Kul att fler har hittat hit nu när posten ligger på rätt ställe!
    Ja visst var det lite konstigt där de första veckorna då bara jag och @Ozt var intresserade innan vi flyttade posten. Jag tänkte: "hade de så dålig stämning i laget förra året att ingen vill vara med eller vad är det som händer? Avvaktar alla för att se vad andra tar först och kunna taktik-välja något lag med mindre konkurrens". Som vanligt var det något betydligt mer banalt än vad ens tankar hittar på...

    Vidare gossar kommer jag, liksom Coma, inte kunna spela så många turneringar under våren, även om jag kommer åka på åtminstone 1 till. Det jag försöker kompensera med är att spela på FUMBBL, typ en match per dag. Motståndet i blackbox är dock varierande, många kan man bara springa över men då och då får man en riktigt bra motståndare (förutom nuffle) att tampas med. Jag kan idag rekommendera den metoden för att få lite blood bowl spelat och hålla skärpan uppe.
  • @Lard jag skall nog ta mig lite tid att lira lite Fumbbl också. Vänskapsmatcher med EB regler vore ju skoj att lira med folk som är intresserade av att komma med i landslaget.
  • Eftersom jag verkar förbisedd skriver jag det igen. Orker för min del.
  • Duckwing wrote: »
    Eftersom jag verkar förbisedd skriver jag det igen. Orker för min del.

    Jag har fixat detta misstag från min sida.
  • edited February 2017
    Jag borde väl också anmäla mitt intresse. Ligan kanske inte går så bra just nu, men turneringarna har gått desto bättre.

    Rent allmänt så gillar jag lag med agility 4-spelare. Av alvlagen så tycker jag bäst om pro elfs.

    Jag listar vampire också eftersom jag tycker att jag kan spela dem även på hög nivå, två tredjeplatser, en fjärdeplats, en tiondeplats på chaos cup samt om jag minns rätt en 19:e plats på Europen är några exempel på det.
  • kan lika väl anmäla intresse för amazoner som inte :)
  • Om man vill titta på tidigare vinst statistik för Eurobowl när man väljer lag:
    http://heve.butterbrot.org/ebcharts/
  • Nu efter gBBg så är jag lite nyfiken på hur Melisqus tänker. Har Skuld och Inforthepain redan säkrat sina platser? De har bägge en imponerande rad med placeringar i SSSO.

    Ska vi rapportera våra utländska resultat här? Många av oss kommer väl att spela NAFC, men de övriga turneringarna är kanske inte lika lätta att hålla reda på. Borde t.ex. inte Pedda vara en god kandidat?
  • Lockmund wrote: »
    Nu efter gBBg så är jag lite nyfiken på hur Melisqus tänker. Har Skuld och Inforthepain redan säkrat sina platser? De har bägge en imponerande rad med placeringar i SSSO.

    Ska vi rapportera våra utländska resultat här? Många av oss kommer väl att spela NAFC, men de övriga turneringarna är kanske inte lika lätta att hålla reda på. Borde t.ex. inte Pedda vara en god kandidat?

    Det ser onekligen bra ut för Skuld och Inforthepain för landslaget men det beror på hur deras performance ranking ser ut och inte hur det går i SSSO. Men ingen kommer att väljas ut till landslaget före Melisqusbowl.

    Har du spelat i en utlänsk turnering som jag har missat så är det bara att skriva namnet på turneringen och naf-namnet på de svenskar som var med så lägger jag till det till tabellen.
  • Lockmund wrote: »
    Ska vi rapportera våra utländska resultat här? Många av oss kommer väl att spela NAFC, men de övriga turneringarna är kanske inte lika lätta att hålla reda på. Borde t.ex. inte Pedda vara en god kandidat?

    Tack för omtanken och berömmet @Lockmund, men jag har inte anmält något interesse eftersom jag inte kommer att kunna åka till EuroBowl i år.

    Än så länge har jag spelat i två turneringar (plus gBBg), men den ena var riktigt dålig, så de tar säkert ut varandra ändå :)

    Om du ändå vill tracka (för att det vore lite kul att se) @Melisqus så har jag spelat i X-Mas Bowl (2016) och Preußenbowl (2017) sedan senaste EuroBowl.

  • edited March 2017
    Lockmund wrote: »
    Nu efter gBBg så är jag lite nyfiken på hur Melisqus tänker. Har Skuld och Inforthepain redan säkrat sina platser?

    Kom til Oslo til helgen for å knuse disse to og vise hvor skapet skal stå! :-)

  • Ack, tyvärr tillåter inte livet blood bowl varje helg. Jag höll ju i en miniturnering i lördags och snart är det dags för Närkebowl.

    Sedan väntar för min del två turneringar i England och några veckor efter det Melisqusbowl. Det duggar riktigt tätt med turneringarna i år.

    Tack ändå. :)
  • edited March 2017
    pedda wrote: »
    Om du ändå vill tracka (för att det vore lite kul att se) @Melisqus så har jag spelat i X-Mas Bowl (2016) och Preußenbowl (2017) sedan senaste EuroBowl.

    @Pedda X-Mas Bowl och Preußenbowl var endast 4 ronder, det behöver vara minst 5 ronder för att komma med i tabellen. Detta på grund av att det annars blir för fördelaktigt att få hög vinstprocent med få ronder.

Sign In or Register to comment.