Graak & Crumbleberry

Comments

• Så billiga och bra de är då. Även om de skulle ha loner vore de ett fynd, och de spelar för alla lag!!!!
  • Orc/Gobbo ökar sina odds för oneturner med den där kickern rätt drastiskt
  • Jag uppfattar att om detta stämmer så är det ett exempel på hur GW nu vill slå mynt av BB på samma sätt som de gör med andra spel. De släpper helt obalanserade spelare, och säljer en massa figurer, medan spelet blir mer och mer idiotiskt.
  • när jag såg dem först tänkte jag 'vem fan vill köpa en fling för 210k då?' men nu såg jag att du får båda för 210k.
  • edited January 2017
    Vi kan väl nästan anta att de borde ha Loner iaf. Jämfört med Brick och Grotty så känns de rätt kassa som målgörare, men de kanske är jag som missar något? :) I kött/kg så visst är det en Ogre för laget, men helt utan skills.
    I kontext med den nya metan så kanske det funkar, lär ju inte bli alls lika mycket Inducements och det tävlas mot Kegs/Wiz etc.
  • Pellevin wrote: »
    Jag uppfattar att om detta stämmer så är det ett exempel på hur GW nu vill slå mynt av BB på samma sätt som de gör med andra spel. De släpper helt obalanserade spelare, och säljer en massa figurer, medan spelet blir mer och mer idiotiskt.

+1
    Precis som de gör med alla andra spel.
    De har ju uttryckligen sagt att de är ett företag som säljer figurer och sekundärt ett företag som gör spel.

• Grejjen att du kan "ttm" från vart som helst är lite för bra och inte behöver slå för att få iväg den du sparkar innebär att du kan göra mål från din egen endzone typ med gobbo/orc bara 2+ bonehead utan loner sedan får du scattrar i 5/8 möjliga riktningar och landa på 4+ (Ifall du saknar +AG på gobbon), du får ta gfi ifall du scattra en eller två rutor bak. Även om du inte landar så har du gjort en redig punt som motståndaren kan missa att räkna med eller behöver undvara 2 spelare för att täcka bakre delen av fältet. Heltklart helt värd sin vikt i guld den där tjockisen. Dessutom är en rookie ogre bra mycke lättare att lira med en ett rookie troll som man behöver dalta med.

Haflingen är bara en bonus, skulle nog ha den som designated fouler på ett Orc/Gobbo lag. Nog mest för att jag ogillar MA 5 ball carriers. Stunty SH funkar bra för dodgea in och sno bollen i en gröt.

Hafling med SH = 30+30 = 60k
    Ogre med kick istället för ttm och utan loner = 210 - 60 = 150k... Så ja lite obalanserat tycker jag de är hehe.

Sedan gillar jag inte figurerna så skulle helt klar proxa båda två.
  • edited January 2017
    Ehm, hade missat att ogren kom med +AG dessutom, yolo. Så räkna med att tjockisen borde var 40k dyrare.
  • 2+ på kicken hade varit rimligt och Loner på båda.
  • Hail Mary throw team mate? Kul men helt obalanserat. Iofs kan ju alla lag ha, skulle funka hyfsat att kicka skinks också tex
    Antalet ottd kommer nog öka
  • Skinksen saknar Right Stuff
  • Pellevin wrote: »
    Jag uppfattar att om detta stämmer så är det ett exempel på hur GW nu vill slå mynt av BB på samma sätt som de gör med andra spel. De släpper helt obalanserade spelare, och säljer en massa figurer, medan spelet blir mer och mer idiotiskt.

+1
    Suck

• edited January 2017
    Låt Ogren vara bollbärare i ett Khemrilag om du vill ha lite valuta för pengarna, AG 3 är ju sällsynt för dem. 5 ST5 spelare på plan är även bra defensivt, njut och svälj.

Alternativt ha med det i ett woodelf lag för att kunna kasta halfling med träd och ha en ST5 stoppkloss mot bashlag.

Att de kan vara med i alla lag ändrar metaspelet enormt. Att de inte har loner är superbra
  • Jag å Frantic yrade lite om att de kanske blir hyrda som ett team precis som Brick n' Grotty och då kan man ju hyra in alla fyra för så himla dyra blir de ju inte. Då blir det ju ballt!
  • edited January 2017
    Mm typ:

3x Ogräs = 420k
    9x Snots 180k
    4x Star players 500k
    (Brickfart & Grotty + Crumblebarry & Crak)
    Skills 90k
    1x RR 70k
    4x FF alt en dubbelskill för en Snot (kick typ) och 1x FF

Totalt: 1300

"DOUBT-9" rules :D
  • Mm, fast de nya tar upp två slots...
  • suncar wrote: »
    Mm, fast de nya tar upp två slots...

Såklart de gör... bara bättre för laget... ändrat nu :)
  • De nya kommer nog bli erratade och då den enda tvåspelarkombon som finns räknas som en inducement är mitt tips att den nya också blir det för hur motiverar man skillnaden annars?
  • En enkel errata:

Add plays for any team except Khemri, Necromantic and Undead
    Add Loner to both players
    Add to Kick Team Mate
    Roll a D6. On a roll of 1 the Right Stuff player is knocked over in the square it was standing in. Roll an armour roll as normal. If the player was holding the ball its a turn-over. Scatter the ball as normal.
    On a 2+ the Right Stuff player is kicked.
Sign In or Register to comment.