NAFC 2017

24

Comments

  • @Duckwing Enligt mig så kan man kompensera för avsaknaden av tackle med 2 st wrestle på witches vilket gör att du kan ta leader eller en dodge redan första dagen.
  • Jag körde också med två wrestle witches i början, men det kändes onödigt. Man behöver sällan mer än en om man skyddar sin wrestle witch.

    Att ta leader dag 1 är inte heller fel. En blodger och en wrodger borde räcka dag 1
  • Jag skulle ju vara frestad att ta två dodge och en wrestle dag 1, men det är jag det.
  • Pidpad wrote: »
    Jag skulle ju vara frestad att ta två dodge och en wrestle dag 1, men det är jag det.

    Jag tycker att block på den andra häxan är bättre än dodge på en blitzer dag 1 eftersom häxan har AV7 och på så sätt kan tas ut lättare. Med AV8 och block är blitzern okej som hen är.
  • edited April 2017
    Låter som kloka råd.
    Jag byter tackle till dodge på blitzern. Men jag undrar om leader verkligen är värd att ta första dagen. Dodge har ju längre verkningstid, så att säga.
  • Beror på vad du möter dag 1. Om du möter dvärgar är leader nog bättre än en dodge
  • Fattar jag det rätt med roster?
    Man behöver inte skicka in nån, man behöver bara ta med ett ex till sin motståndare och sig själv.
  • kaju wrote: »
    Fattar jag det rätt med roster?
    Man behöver inte skicka in nån, man behöver bara ta med ett ex till sin motståndare och sig själv.

    Jag har inte hittat att man skall lämna in det men det behövde man göra förra året så det borde man behöva även i år.
  • edited April 2017
    Det var folk som skrev rosters på plats ifjol, så det går nog bra.
    Har dom dessutom tomtat sig och inte haft den infon ute i (god) tid så får dom väl skylla sig själva?

    Edit: Verkar som dom kör på självkontroll. Motståndaren kollar rostern.
  • så länge du inte lämnar in en servett där det står 'normal wood elf roster, tackle' så är det nog lugnt.
  • brocCooLi wrote: »
    så länge du inte lämnar in en servett där det står 'normal wood elf roster, tackle' så är det nog lugnt.

    Wrestle är det nya svarta, eller hur @inforthepain
  • Pidpad wrote: »
    Det var folk som skrev rosters på plats ifjol, så det går nog bra.
    Har dom dessutom tomtat sig och inte haft den infon ute i (god) tid så får dom väl skylla sig själva?

    Edit: Verkar som dom kör på självkontroll. Motståndaren kollar rostern.

    Ta med 6 olika rosters och variera beroende på motstånd :)
  • brocCooLi wrote: »
    så länge du inte lämnar in en servett där det står 'normal wood elf roster, tackle' så är det nog lugnt.

    Eller lägger på en extra star player
  • Skuld wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    så länge du inte lämnar in en servett där det står 'normal wood elf roster, tackle' så är det nog lugnt.

    Eller lägger på en extra star player

    mummel mummel....
  • Jag har kommit fram till att det blir Necromantic för mig på NAFC dels för att Dwarfs inte är speciellt bra dag 1 med bara 3 skill och för att Necromantic är väldigt bra dag 1 med 5 skills, men jag har två olika alternativ så jag tänkte höra vad ni tycker gällande skills:

    Sedan har jag även funderingar på att byta tackle mot en extra guard...

    Alternativ 1, skill inom parentes är dag 2:
    2 Flesh Golems - (Block), Guard
    2 Werewolfs - Block, Mighty Blow
    2 Wights - Guard, (Tackle)
    2 Ghouls - Block, (Wrestle)
    4 Zombies
    2 Rerolls
    2 Fan factor

    Alternativ 2, skill inom parentes är dag 2:
    2 Flesh Golems - Leader, Guard
    2 Werewolfs - Block, Block
    2 Wights - (Guard), (Tackle)
    2 Ghouls - Block, (Wrestle)
    4 Zombies
    2 Rerolls
    2 Fan factor
  • 2an ser trevligare ut, Leader på en Ghoul ist verkar trevligare när en Flesh Golem ändå ska commita, oftast. :D
  • edited April 2017
    Pröva 11 zombies och 66 cheerleaders, du kommer att ha överraskningseffekten på din sida.

    Alla skills bör sedan vara shadowing, utom dubbeln som kan vara diving catch. ;)
  • kaju wrote: »
    2an ser trevligare ut, Leader på en Ghoul ist verkar trevligare när en Flesh Golem ändå ska commita, oftast. :D

    Ghouls är för sköra och jag tror att AV9 och thick skull gör att leadern oftast är kvar på planen. Att ha leader på en Wight hade förmodligen kunnat fungera.
  • När jag spelar Necro är de viktigaste gubbarna Flesh Golems med Block. Skulle inte sätta någon annan skill på dem. Om jag kör med Leader sätter jag det på en Zombie.
  • Jag kommer köra med bara 1 ghoul och 3 re-rolls. Mighty blow är bra grejjer på en varg.
  • Jeg tror du må sikre deg tre rerolls. Enten ved hjelp av leader (og dermed ingen MB-ulv som i alternativ2), eller ved å dumpe en ghoul (som Pidpad).

    Ditt (Melisqus) alternativ 1 virker dermed for risikabelt. AG3+ ingen sure hands+ MB-ulv +to rerolls= Problemer.
  • Btw: Jeg kommer til å prøve meg med Dark Elves!
  • Gillade alt 2 bättre. Känns nära hur jag skulle bygga. Leader på en zombie skulle jag nog inte ta då du har plats på din fg
  • Jag, brocCooLi och Inforthepain har precis gått på flyget. Vi syns i Nottingham!
  • Lycka till där borta allihopa!
  • Pellevin glömde kolla sitt pass och märkte inte att det hade gått ut. Vi kom inte längre än flygplatsen.
    Skuld och Pidpad får gärna ta våra rumm
  • Drexxl wrote: »
    Pellevin glömde kolla sitt pass och märkte inte att det hade gått ut. Vi kom inte längre än flygplatsen.
    Skuld och Pidpad får gärna ta våra rumm

    ARGH!!!!! Vilket antiklimax!!!!!

    Men ni är välkommen till Umeå och USB om ni vill :) Då blir vi 12st :)
  • Jag och Duckwing tar 1930 flyget till Birmingham med Flygbolaget Monarch framme 2150 kostar enkelresa 729kr. Man kan fixa ett tillfällgtpass hos polisen som ligger i Arlanda, en liten bit med bil. Tror ni hinner fixa om ni vill.
  • kaju wrote: »
    Jag och Duckwing tar 1930 flyget till Birmingham med Flygbolaget Monarch framme 2150 kostar enkelresa 729kr. Man kan fixa ett tillfällgtpass hos polisen som ligger i Arlanda, en liten bit med bil. Tror ni hinner fixa om ni vill.

    Än en gång kommer örebroarna och räddar dagen! Pellesvinet undrar när ni åker hem dock...
Sign In or Register to comment.