Season 1 NE

edited December 2016 in StockBowl
Hejsan sportälskare!

En helt ny säsong närmar sig, och den är ny på många sätt.

*Banking Rules försvinner. Detta innebär att alla lag som har pengar på banken bör ta ut dem före 8/1-17. Sedan försvinner de. Pengarna kommer att påverka TV fram tills regeln stängs av, men det ändras som sagt den åttonde januari. Om laget fortfarande spelar i Silly Season eller Open kan det vara smart att vänta ett tag med att göra uttaget, så länge det är gjort i tid.

*Nästa säsong (Arbetsnamn: Season 1 NE) kommer att spelas inom ramen för det nya systemet, och endast rookielag (0 spelade matcher) kommer att tillåtas. Alla deltagare får en gratisslot så att de kan starta ett lag till denna säsong.

*Begränsningen på max tre lag av varje ras gäller för alla som spelat minst en säsong, men inte för nya coacher.

*Anmälan till den nya säsongen öppnar kl 16 söndag 18/12-16. Så om det finns någon ras du vill vara säker på att få spela så kan det vara en god idé att redan nu anmäla önskemål om nytt lag till info@stockbowl.se, så att ditt lag är klart till öppningstiden.

*Anmälan till Season 1 NE kommer att stänga 8/1-17 kl 20, och säsongen kommer att starta dagen efter det. Lottningen kommer alltså att presenteras före midnatt den åttonde. Det kommer att prioriteras att alla får möta så många olika raser som möjligt.

*Det är ännu inte avgjort vad som kommer att hända med de gamla lagen, och hur Season 2 NE kommer att organiseras. Om du har en åsikt om det, se till att den blir hörd, t ex genom en motion till ordinarie årsmöte. Det hålls sannolikt i början av februari.

Detta avslutar StockBowls bidrag till julstressen. Ha det gôtt sportvarelser.

Comments

• edited December 2016
    Pellevin wrote:
    *Anmälan till den nya säsongen öppnar kl 16 söndag 18/12-16. Så om det finns någon ras du vill vara säker på att få spela så kan det vara en god idé att redan nu anmäla önskemål om nytt lag till info@stockbowl.se, så att ditt lag är klart till öppningstiden
    Alternativt maila till info, ifall man vill resetta ett lag inför kommande säsong ( ? ) .

• edited December 2016
    @z3bb3 det borde gå bra. Men kan kosta din gratisslot. Och dina spelare kommer att försvinna. Och försvårar för commishar. Så varför?
  • Pellevin wrote: »
    @z3bb3 det borde gå bra. Men kan kosta din gratisslot. Och dina spelare kommer att försvinna. Så varför?

Jag kommer nyttja min gratisslot, men jag tänker på personer som exempelvis endast äger ett Orclag och har spelat 3-4 matcher med sitt lag.
    Självklart kan man skapa ytterligare ett Orclag, men det kanske är enklare för den personen att bara resetta sitt lag.
    Men om "gratisslotten" förbrukar, så är det förmodligen bättre att skapa ytterligare ett Orclag då.

• @Pellevin Bra och tydlig information! Har fixat mina bankärenden nu ;)
  • edited December 2016
    coma wrote: »
    @Pellevin Bra och tydlig information! Har fixat mina bankärenden nu ;)
    Då behöver jag bara fixa mina. Pengarna kommer inom kort :)
  • Aha, jag tänkte på ligasidan men riktiga pengar är ju nästan mer nice :D
  • när får man gratisslotten,för jag kan inte göra nått nytt lag än ??
  • @Viking skicka ett mail till info@stockbowl.se och ange dina och lagets raser och namn så ordnar vi det.
  • Mycket bra arbete.
    Och med enormt bra tillgänglighet.

Ser framemot nästa säsong. Ska bara lista ut vad en ska spela.
  • De första batcherna nya lag har skapats. Så kön är tom just nu, bara skicka in era önskemål om lag så fixar jag det snabbt!

Info som gör det lätt för mig:
    Coachnamn.
    Ras.
    Lagnamn.
  • mailat och klart =)
  • Är det bara jag som inte tycker namnet på nya säsongen är bra? Säsong 1 NE? North East? Nationalencyklopedin? Kommer inte se snyggt ut på tavlan över vinnande lag.

Säsong 22 tycker jag det ska heta!
  • New edition?

Kan också tycka vi kan behålla löpnumret

/sentimental
  • NE står för New Era.
  • Pellevin wrote: »
    NE står för New Era.
    Eftersom ingen utomstående förstår vad NE står för är det en dålig förkortning. Har ni förresten tänkt på vad vi kommer kalla säsongen om det kommer ännu en ny edition och vi ändrar reglerna igen? Det är ett dåligt förslag. Gör en poll om ni inte tror mig.
  • edited December 2016
    @MartinS söndag kl 16 skall den nya säsongen starta. Före dess måste det visas att detta inte bara är en åsikt några få har. Annars körs säsong 1 NE igång då.
  • Jag gör en poll, men jag tycker bevisbördan borde ligga på de som genomför en förändring, inte på de som är emot den.
  • edited December 2016
    Om man skriver ut hela namnet "Season 1 New Era" kanske det blir tydligare?
Sign In or Register to comment.