Göteborg Blood Bowl League (GBBL) Säsong 2

13567

Comments

• Mitt lag heter Da Ku Klax Klan
  • Och är Orcs
  • PluTT wrote: »
    Och är Orcs

Jag fixar det på måndag
  • Omgång 3 aka "Slakten"

Pidpads tap of taste - Skavenblight Ratskins
    TD: 1-0
    CAS: 3-0
    TV: 1170-800

SR valde att låta Ptot börja med boll, något som gjorde Bertil kanske lite väl glad. Första blocken i matchen stod Bertil för och den stackars linjeråttan som stod framför honom bars ut i likpåse.
    Runda 2 så har en stormvermin hamnat på marken och Bertil åker dit och kör över offret. Dubbel 5 på armour och dubbel 6 på injury. Endast en badly hurt men Bertil kände sig väldigt nöjd med de båda rundorna som spenderades på planen.

Spelare ifrån SR åkte av planen en efter en, antingen av en liten spark då de låg ner eller för ett kraftigt slag.
    I slutet på första halvlek lyckades dock SR hota lite och var nära att hindra Ptot från att göra mål men Ptot lyckades rädda upp situationen och Tor-Ingvar kunde springa in med bollen efter att ha tagit emot en pass ifrån Kenny.

I första halvlekens sista runda kastade publiken in en sten på en spelare ifrån SR, bara stunned som tur var.

I andra halvlek sparkar Ptot till SR och får en blitz. Vem har hävdat att det här spelet inte är rättvist?
    Med få spelare på planen och färre allt eftersom så kunde SR inte hålla i bollen. Ptot snor åt sig den men det blir inget mer mål då Tor-Ingvar vill öva passningar i matchens tre sista rundor. Två passar lyckades han med men när han skulle få tillbaks bollen på en handover så tyckte han inte det var kul. Rundan efter ville han inte heller plocka upp bollen från marken så det blev inga mer mål.

Skador som är värda att nämna på spelare ifrån SR:
    throwern fick -av.
    en gutter runner var nära att dö men apon 'räddade' spelaren så det blev en lindrig -st istället.
    en linerat fick niggling.

MVP i Ptot gick till Jan the Terrible som levlade mighty blow. MVP i SR gick till en linerat som funderar på vad det blir för skill.
  • edited February 2017
    Jag vann min WO match mot filler idag :)
  • edited February 2017
    Melisqus wrote: »
    Jag vann min WO match mot filler idag :)

grattis!
  • brocCooLi wrote: »
    lite fel tråd va? ;)

Vad snackar du om, du får läsa posten igen...
  • Melisqus wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    lite fel tråd va? ;)

Vad snackar du om, du får läsa posten igen...

vad snackar du om??
  • Omgång 3:

R.A.F.L.A.D. vs An Orky Life for Meeee!!!

TD: 2-0
    Cas: 0-1
    TV: 1110-1170

Well, en go vinst för alverna.
    Ingen jobbig skada och dessutom lyckades jag hålla mig till runda 5 innan jag använde min enda reroll! :D (i andra halvlek blev det dock runda 2...)
  • Omgång 2
    The Rangers vs Slannish Vixes
    Td: 2-0
    Cas: 2-3
    Tv: 900-1100

Härlig match där humanerna börjar med boll men hamnar snabbt i knipa redan runda 2 då 3 marauders springer förbi större delen av human laget. Humanerna försöker på sig en pass som fummlas och matchen övergår i slagsmål. Goblinen springer omkring och hittar bollen på backen som han sedan för bort till endzone och trycker in 1-0 målet i turn 8a efter att ogren i turn 7 slagit skull, bothdown och åkt på en -AG... Andra halvlek börjar med en touchback som ges till trollet, MA4 ballcarrier är ju stabilt. Människorna sätter press och i runda 3 sänker de trollet men kan inte få pli på bollen. några 1d pushar senare och bollen är lös och på väg mot humans endzone igen. Människorna som har fått slut på rerolls kommer dock ikapp och sänker bollhållaren och får tag på bollen då den studsa i famnen på throwern. Människorna på offence nu men packet har inte gett upp, kommer ikapp och sänker bollhållaren på nytt. Bollen hamnar i famnen på han som sänkte bollhållaren. Människorna försöker sig på en 1d för att få lös bollen men en döskalle förstör allt. Maruadersarna kör lite alvspel med en dodge, pass, catch 2gfi och de blir 2-0. Matchens coolaste lirare var nog Human throwern #5 som tvålade till två spelare, vara av en av dem fick -ST och sparken.

• edited February 2017
    Rond 3

Melisqus vs Plutt
    Td: 2-2
    Cas: 0-3
    Tv: 1100 - 1150
  • Nu finns ställningen efter rond 2 här:
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/2017/02/10/stallning-sasong-2-gbbl/

Lottningen för rond 4 (27 feb - 12 mars) är här:
    inforthepain vs brucelennart
    Melisqus vs brocCooLi
    KOBOLDKUNGEN vs MartinN
    Plutt vs Equilibri
    Davorok vs Cerathi (Unknown Dwarf)
    Darkraven vs Filler
  • Plutt! När ska vi lira och var? :D
  • Melisqus wrote: »
    Rond 3

Melisqus vs Plutt

Trodde du menade min nuvarande TV. =P Jag hade 1045 när vi spelade.

• PluTT wrote: »
    Melisqus wrote: »
    Rond 3

Melisqus vs Plutt

Trodde du menade min nuvarande TV. =P Jag hade 1045 när vi spelade.

Det är tv efter matchen som gäller
  • Hur anmäler en liten pojkspoling sig?
  • Drexxl hoppar in i rond 4 och ersätter "Filler", dvs det är inte längre några gratis WO.
  • Rond 3

Davorok vs Darkraven
    Td: 3-0
    Cas: 6-0
    Tv: 1200 - 1040

Nu lossnade det rejält för brudarna i Slaneesh Vixens, tyvärr tog dom ut sina aggressioner på dom stackars alverna som absolut inte hade en bra dag.
  • Omgång 4

Pidpads tap of taste - Veliga Vampyrer
    TD: 2-1
    CAS: 4-0
    TV: 1300-1060

Innan matchen hade jag fått tipset av @inforthepain att göra som @Lard, 3 CAS på 3 turns och sen köra över @Melisqus.
    Tyvärr lyckades jag inte, gjorde 3 CAS på 4 turns. Men sen körde Bertil the Destroyer över en vampyr som valde att gå över till 100% död istället för något mellanting.

Fem turnovers lyckades vampyrerna klämma in under första halvlek, starkt jobbat!
    För er som inte visste så är det mycket lättare att spela en match när båda lagen går ihop mot det ena laget :)

De bästa spelarna i Ptot var förutom Bertil, Tor-Ingvar som sprang in med ett mål, Jan the Terrible som gjorde 2 CAS på thralls där båda fick mng.

Bertil levlade multiblock och Tor-Ingvar levlade mighty blow. Tydligen var det någon thrall som också levlade men är inget viktigt att ha koll på.
  • Bästa matchrapport skrivaren!
  • @Broccooli: 3 på 4 håller inte måttet. Måste vara 3 på 3.
  • @Lard ska skärpa mig!
  • Rond 3
    Black Army vs Rangers
    KOBOLDKUNGEN vs inforthepain
    Td: 2-1
    Cas: 4-1
    Tv: 1180 - 1090

Tja, vad säga! 3 spealare kvar på plan för Rangers mot slutet av första halvlek! Och på den vägen var det, trots idoga försöka av BA att släppa in Rangers i matchen!
  • edited March 2017
    Här är lottningen för rond 5: (13-26 mars)
    Melisqus vs KOBOLDKUNGEN
    brocCooLi vs inforthepain
    brucelennart vs Davorok
    Plutt vs Cerathi (Unknown Dwarf)
    Equilibri vs Darkraven
    MartinN vs Drexxl

Tabellen till och med rond 3 finns nu på hemsidan.
    https://melisqusbloodbowl.wordpress.com/2017/02/10/stallning-sasong-2-gbbl/
  • edited March 2017
    Rond 4
    Rangers vs Skavenblight Ratskins
    Td: 2-0
    Cas: 4-0
    Tv: 1220-1110

Råttorna väljer att Rangers ska få börja med boll och drar till med en blitz. Bra skit! Rangers backar hem och försöker säkra upp bollen men råttorna får till en 1d på bollhållaren, trotst Rangers tappra försök att skydda bollen, putt reroll skull. Rangers cagear upp vid los och drar igång den tröga big guy grinden fram till endzon och wackar ut råttor till höger och vänster. Råttorn får ett oneturnerförsk men mot 3 big guys på los väljer de att gå för en riot play. Ingen riot men en comp är bättre än inget. I andra halvlek är det 2 gutters, 1 blitzer och 3 linerats vs 11 Rangers... Råttorna trycker på ena sidan men får byta plan och switch sida med en pass i hopp om att rangers inte får omkull råttan vilket de får. Bollen studsar i famnen på Guatd Gubben. En linerat får till en 1d på Rangers BC och bothdown sänker båda. Därefter grabbar rangers bollen och cagear upp på nytt för att börjar den tröga grinden frammåt där de slår ut 3 råttor på vägen. Matchen avslutas 2-0. Minon som gör sin andra debut gör en cas och blir MVP och skilla block.

Någon i publiken måste snott med sig billjettkassan då winnings resulterade i tre st 1:or. Så ingen alv eller Rat Ogre denna gång för de båda lagen.
  • Jag har lämnat WO till Plutt i runda 4. Har för mycket att göra just nu och mår halvkasst så behöver släppa saker med tidspress.
    Får se hur det kan bli med runda 5 mot Darkraven, men det är ju ett tag kvar, så förhoppningsvis löser det sig.
  • Rond 4
    An Orky Life for Meeee!!! vs Black Army
    Td: 2-1
    Cas: 1-1
    Tv: 1260-1180
    Foul-cas: 4-0

Black Army öppnade starkt, gjorde en cas på en Ork-blitzer turn 1 och mål turn 2. Sedan så var matchen väldigt ensidig. Orkerna foulade vid varje tillfälle och detta resulterade i en död ghoul och tre ytterligare foul-cas (en wight och en flesh golem reggade! annars så hade de också varit döda!)

Det enda Black Army lyckades med var just regeneration-slagen. Inte mindre än 4 lyckade slag! Men det hjälpte inte då Orkerna såg till att det fanns så få motståndare på plan genom hela matchen.
  • equilibri wrote: »
    Jag har lämnat WO till Plutt i runda 4. Har för mycket att göra just nu och mår halvkasst så behöver släppa saker med tidspress.
    Får se hur det kan bli med runda 5 mot Darkraven, men det är ju ett tag kvar, så förhoppningsvis löser det sig.

Tråkigt att höra! Hoppas det lugnar ner sig framöver så att du får tid med viktiga saker som Blood bowl.
Sign In or Register to comment.