Kort införs med nya Blood Bowl

edited November 2016 in Regler
Har ni i era ligor funderingar kring införandet av kort till nya Blood Bowl?

NAF inför ett kort till Dungeonbowl.

Comments

• stashman wrote:
    NAF inför ett kort till Dungeonbowl.

Intressant. Var hittar man den informationen?

På TFF står följande (min markering)

Rosters are purchased with a treasury of 1,100,000 gold crowns. All
    inducements are permitted except Mercenaries, Special Play Cards
    and Team Wizards.

• …Every team will receive a free Special Play Card before each game! Tier 1 teams may only select a ‘Magic Item’, tier 2 and 3 teams may instead choose a ‘Dirty Trick’

http://www.thenaf.net/2016/11/dungeonbowl-highlanderturnement/
  • highlanderturnement kommer köras på fumbbl om jag inte har helt fel.
  • Väldigt märklig tråd det här. Pratar ni alla om olika saker?
  • edited November 2016
    Ja, Dungeonbowl - Tyskland brädspel, Dungeonbowl Highlander - FUMBBL online. Olika tävlingar, olika regler.
  • Pellevin wrote: »
    Väldigt märklig tråd det här. Pratar ni alla om olika saker?

Haha
  • tro det eller ej men ja :)
    turneringen som stashman länkar till är dungeonbowl highlanderturnement. en turnering där vinnaren får en biljett till dungeonbowl i Düsseldorf.
    tror att förvirringen uppstod pga att båda turneringarna heter Dungeobowl fast fumbbl-turneringen har tillägget highlanderturnement.
  • brocCooLi wrote: »
    turneringen som stashman länkar till

Jag såg ingen länk och det var nog där problemet uppstod.

Jag tror att det som innan kommer vara upp till varje TO att välja om korten skall användas.
  • pedda wrote: »
    Jag såg ingen länk och det var nog där problemet uppstod.

i andra inlägget
  • Ok. Nu kan vi återuppliva tråden :-)

Deathzone Season One
    I pre-match sequence kommer buy inducements före draw special play cards.

Det betyder att om ett lag har sparat undan lite cash (250k) och är underdog med 250k i petty cash så kan man köpa 5 kort

Sen i nästa steg möter man ett lag på 200 TV och får då dra 4 kort till och behålla 3

8 kort kan bli jobbigt att stå emot. Beroende på kort så kan man åka på ett i varannan turn :-D

Gillar det! Blood Bowl har äntligen blivit ett brädspel och lämnat schacket hemma.
  • Jag gillar kort, men 8 skulle faktiskt kännas litet väl överdrivet :P
  • Vad är det för kort som kommit med? Finns det någon förteckning eller kan någon fota dem?
  • Random Events och miscellaneous mayhem.

Man väljer ju helst 200k korten
  • Fast bara tio av tretton kort
  • 10+10 i boxen
  • edited December 2016
    Blackmail och Mine finns i den bättre av lekarna a 10 kort. Och drar varje spelare minst 3 är det ju en betydande chans att de dyker upp på någon sida. 67% eller ännu mer ifall någon inducar ett kort att de dras på ett eller annat sätt. Har du dragit 3 och inte fått är det strax under en 50-50 att motståndaren sitter på någon av dem. Tror man behöver ställa om metaspelet för att skydda mot/utnyttja det.

Att inducement (enligt min bedömning för att "200k"-korten nu kostar 100k)) är mer TV-effektivt än skills, players och staff är också ett extremt dåligt beslut. Kommer inte gynna att man vill utveckla laget och det är halva nöjet i ligaspel.

P.S. Knuckleduster finns också bland de korten. Tror Leap kan stiga i popularitet.
  • Ingen frisk snubbe som har spelat med dom gamla korten väljer '50' korten.

För nya kanske det är strunt samma om dom inte orkar läsa eller förstår dom.

Eller så får man kanske ta fiffty-fiffty av högarna
  • Hur tänker ni görs med bonus kort som tex det specialkort man fick om man gjorde pre order? Dessa kort kommer inte alla spelare att känna till.
  • Så de är helt enkelt de gamla korten? Så man slår en tärning och kan få 3st 200k kort? Känns ju balancerat. Eller har jag missat något?
  • Melisqus wrote: »
    Hur tänker ni görs med bonus kort som tex det specialkort man fick om man gjorde pre order? Dessa kort kommer inte alla spelare att känna till.
    Om en av coacherna äger det kortet så blandas det väl in i leken; så har båda lika stor chans att dra det.
  • Det kan ju vara bra handikapp om en möter nån färskare, att den får plocka ur 200-leken medan en själv drar från 50-leken.
    Det märkliga är att de bytt namn de som tidigare fanns i random events är nu i miscallenous mayhem.
  • Fast i appen är det misc som misc har jag läst så fet kan vara ett feltryck ... i samtliga exemplar ...
Sign In or Register to comment.