…Every team will receive a free Special Play Card before each game! Tier 1 teams may only select a ‘Magic Item’, tier 2 and 3 teams may instead choose a ‘Dirty Trick’
tro det eller ej men ja
turneringen som stashman länkar till är dungeonbowl highlanderturnement. en turnering där vinnaren får en biljett till dungeonbowl i Düsseldorf.
tror att förvirringen uppstod pga att båda turneringarna heter Dungeobowl fast fumbbl-turneringen har tillägget highlanderturnement.
Blackmail och Mine finns i den bättre av lekarna a 10 kort. Och drar varje spelare minst 3 är det ju en betydande chans att de dyker upp på någon sida. 67% eller ännu mer ifall någon inducar ett kort att de dras på ett eller annat sätt. Har du dragit 3 och inte fått är det strax under en 50-50 att motståndaren sitter på någon av dem. Tror man behöver ställa om metaspelet för att skydda mot/utnyttja det.
Att inducement (enligt min bedömning för att "200k"-korten nu kostar 100k)) är mer TV-effektivt än skills, players och staff är också ett extremt dåligt beslut. Kommer inte gynna att man vill utveckla laget och det är halva nöjet i ligaspel.
P.S. Knuckleduster finns också bland de korten. Tror Leap kan stiga i popularitet.
Det kan ju vara bra handikapp om en möter nån färskare, att den får plocka ur 200-leken medan en själv drar från 50-leken.
Det märkliga är att de bytt namn de som tidigare fanns i random events är nu i miscallenous mayhem.
Comments
Intressant. Var hittar man den informationen?
På TFF står följande (min markering)
Rosters are purchased with a treasury of 1,100,000 gold crowns. All
inducements are permitted except Mercenaries, Special Play Cards
and Team Wizards.
http://www.thenaf.net/2016/11/dungeonbowl-highlanderturnement/
Haha
turneringen som stashman länkar till är dungeonbowl highlanderturnement. en turnering där vinnaren får en biljett till dungeonbowl i Düsseldorf.
tror att förvirringen uppstod pga att båda turneringarna heter Dungeobowl fast fumbbl-turneringen har tillägget highlanderturnement.
Jag såg ingen länk och det var nog där problemet uppstod.
Jag tror att det som innan kommer vara upp till varje TO att välja om korten skall användas.
i andra inlägget
Deathzone Season One
I pre-match sequence kommer buy inducements före draw special play cards.
Det betyder att om ett lag har sparat undan lite cash (250k) och är underdog med 250k i petty cash så kan man köpa 5 kort
Sen i nästa steg möter man ett lag på 200 TV och får då dra 4 kort till och behålla 3
8 kort kan bli jobbigt att stå emot. Beroende på kort så kan man åka på ett i varannan turn :-D
Gillar det! Blood Bowl har äntligen blivit ett brädspel och lämnat schacket hemma.
Man väljer ju helst 200k korten
Att inducement (enligt min bedömning för att "200k"-korten nu kostar 100k)) är mer TV-effektivt än skills, players och staff är också ett extremt dåligt beslut. Kommer inte gynna att man vill utveckla laget och det är halva nöjet i ligaspel.
P.S. Knuckleduster finns också bland de korten. Tror Leap kan stiga i popularitet.
För nya kanske det är strunt samma om dom inte orkar läsa eller förstår dom.
Eller så får man kanske ta fiffty-fiffty av högarna
Det märkliga är att de bytt namn de som tidigare fanns i random events är nu i miscallenous mayhem.