Vad ska Frantic måla nu?

edited September 2016 in Målning och modeller
Är precis klar med Nurgle (Bastards and the Beast)

...och ska börja måla nästa lag, men vilket?

Jag har ju äran att äga alla lag, där jag har 9 st omålade för tillfället och tänkte därför låta er att få äran att bestämma vilket lag som står på tur att drabbas av penseln.

Comments

• Brettonian för att själv inspireras!!!
  • stashman wrote: »
    Brettonian för att själv inspireras!!!

Skulle de vinna så kommer de isf spelas kommande säsong så jag har testat dem :)
  • edited September 2016
    Nu är bilderna tagna också om någon vill se Nurglelaget.
    Beasten

b205042.jpg

Pestigors

b205043.jpg

Rotters

b205044.jpg

Warriors

b205045.jpg

Lagbild

b205046.jpg
  • Slann. För lite grodor i vår liga.
  • 5 pestigors och 7 warriors?
    vad är det för imba lista du har hittat på nurgle ;)
  • edited September 2016
    brocCooLi wrote: »
    5 pestigors och 7 warriors?

Tre av dem är figurer (warriors) när de fått mutation skills. Dvs när någon fått claw, tentacle och P-tail så byter jag figur så man ser vilken skill de fått ;)

Likaså extra arms på en pestigore :)

Skillrings Pff fjantigt när man kan köra med the real deal :P
  • edited September 2016
    Ser ut som det kan bli fransosserna... Kollade in mina figurer som är tänkt som Bretonnias... Vad tror ni om valet, ska jag byta plats på dem?

Blitzers

b205118.jpg

Yeomen

b205119.jpg

Linemen

b205120.jpg
  • Frantic wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    5 pestigors och 7 warriors?

Tre av dem är figurer (warriors) när de fått mutation skills. Dvs när någon fått claw, tentacle och P-tail så byter jag figur så man ser vilken skill de fått ;)

Likaså extra arms på en pestigore :)

Skillrings Pff fjantigt när man kan köra med the real deal :P

antog det var något sådant :)
  • Valet av figurer är "too much imperial humans"

Hade hoppats på att du hade typ 4 blitzers med stora dekorerade hjälmar, 4 yeoman med öppnad hjälmar och ringbrynja till större delen av figuren samt linemen i klenare rustning.

Jag själv hoppas på att någon verkligen släpper ett bretonnian team med mer "riddarlook".

Annars: 2 blitzers + 2 old throwers - som blitzers och 4 linemans som yeomans. Catchers och andra low armour figurer som linemens.

Ser fram emot bloggen :-)
  • Om det går att få till lite mer bling på blitzerhjälmarna så.
    De borde vara lite mer over the top. Men förutom det så är det ju ett tjusigt lag.
    Går kanske att knyta an mer till bretonnialoren med sidofigurer, nån enhörning och lady-of-the-lake-figur som coach kanske?

Och lite OT: Och hur uttalas yeomen egentligen?
    "YO! Men"

eller mer "Geo-män"?
  • Tack tack, har alltid undrat. Eller kanske inte alltid, men ett tag iaf.

(det vore fränt att göra dem som i yo! mtv raps, lite classic run dmc på dem.
    adidas, träningsoverall, kangoolhattar, solglasögon och riktigt tunga halskedjor.
    nu ska jag inte spamma din tråd mer frantic, sorry)
  • stashman wrote: »
    Valet av figurer är "too much imperial humans"

Hade hoppats på att du hade typ 4 blitzers med stora dekorerade hjälmar, 4 yeoman med öppnad hjälmar och ringbrynja till större delen av figuren samt linemen i klenare rustning.

Jag själv hoppas på att någon verkligen släpper ett bretonnian team med mer "riddarlook".

Annars: 2 blitzers + 2 old throwers - som blitzers och 4 linemans som yeomans. Catchers och andra low armour figurer som linemens.

Ser fram emot bloggen :-)

Hm, jag kommer inte att köpa några nya figurer så What you se is what i got! :)

Gillar för övrigt att köra med gw's egna så långt det går, problemet jag ser med att sätta linemen som yeoman är att då har jag inte tillräckligt med linemen i laget för jag vill inte ha samma figurer både som linemen och som yeomens...
  • edited September 2016
    "Bumpar" tråden eftersom det står lika mellan tre lag ;)....

Under tiden jag väntar på ett avgörande målar jag klart grabbens först lag.... orc's
  • Då tie-breakar jag med Slann. Mer AG3-leap åt folket!
  • Mooselord wrote: »
    Då tie-breakar jag med Slann. Mer AG3-leap åt folket!

Argh men vafan!

Någon fler han rösta så Slann vann ändå inte, inväntar en sista röst. ;)
  • edited September 2016
    Kom igen nu ge mig ett avgörande annars så målar jag laget som har 0% av rösterna :P
  • har redan röstat :(
  • Annars går det också att hitta grodskellett i rätt storlek och leka konservator och montera ihop ett kombinerat Slann/Khemri-lag.
  • edited October 2016
    And we have a winner!!!

b206215.jpg

Avslutar omröstningen nu direkt så det inte hinner bli lika igen.

Slann it is! :D
Sign In or Register to comment.