Rotter som bollhållare
Pysslar det sista inför eur'open och sitter med valet och kvalet inför de sista detaljerna i lagbygget.
Best med block
4 warriors m block
1 pest med block
1 pest med tackle
2 RR
Är gemensamt för mina alternativ.
Tråkigt med så mycket block men kommit till slutsatsen att i turnering med tidspress behöver mitt lag var så likformigt som möjligt.
Block gör också det enklare. Har jag två tärningar är det rätt safe att blocka. Dubbelskallar en så är det så.
Valet jag står inför är att få ett 12-manna lag i form av
1. Ytterligare fem Rotters varav en med Sure hands.
Eller ett 11-manna lag med
2. Totalt tre pestigors varav den sista med sure hands och enbart tre rotters.
Ser fördelar med att ha fler spelare, möjlighet till fler fouls, kan ta lite stryk utan att helt bli orörlig och kringsprungen.
Går ju att safea och sätta sure hands på bänken osv.
Ma 6 är dock bättre än Ma 5 och regen gör ju att man med lite tur kan hoppas på att få tillbaka den skadade. Decay kvittar ju lite. En cas är en cas...
Någon som experimenterat? En orc thrower har ju också ma5 och ag3. För visso med pass och av9...
Best med block
4 warriors m block
1 pest med block
1 pest med tackle
2 RR
Är gemensamt för mina alternativ.
Tråkigt med så mycket block men kommit till slutsatsen att i turnering med tidspress behöver mitt lag var så likformigt som möjligt.
Block gör också det enklare. Har jag två tärningar är det rätt safe att blocka. Dubbelskallar en så är det så.
Valet jag står inför är att få ett 12-manna lag i form av
1. Ytterligare fem Rotters varav en med Sure hands.
Eller ett 11-manna lag med
2. Totalt tre pestigors varav den sista med sure hands och enbart tre rotters.
Ser fördelar med att ha fler spelare, möjlighet till fler fouls, kan ta lite stryk utan att helt bli orörlig och kringsprungen.
Går ju att safea och sätta sure hands på bänken osv.
Ma 6 är dock bättre än Ma 5 och regen gör ju att man med lite tur kan hoppas på att få tillbaka den skadade. Decay kvittar ju lite. En cas är en cas...
Någon som experimenterat? En orc thrower har ju också ma5 och ag3. För visso med pass och av9...
Comments
Ytterligare en pjäs att göra säkra blocks med och mot blodgers har du samma chans att få loss bollen. Mot bollhållare med endast block ökar du dock dina chanser.
Kanske inte bäst och egentligen inte skrivet i sten heller.
Dock har du ju inte så många andra med MA6, så det kanske inte gör något med en något långsammare bollhållare eftersom resten av laget också är relativt långsamt?
Och håller med om att ma5 är ju snabbt i laget. Inte relativt andra utan resten av packet...
Du behöver dock mer bollhantering, om du väljer Sure Hands eller Extra Arm är upp till dig. Jag skulle nog ta en av varje sort.
Jag förstår också varför du vill ha Tackle, men varför väljer du att sätta den på en pestigor och inte en warrior som är svårare att flytta på?
Alltid tyckt det vara svårt att göra mål med nurgle och då är ju synpunkter som att man måste högre upp i plan innan mål väldigt relevant men tror adhansa slog spiken på huvudet.
En djup kick innebär ju att hela mitt lag blir än mer utspritt och omkringsprunget.
Händer rätt ofta att jag blir satt i trubbel långt innan jag hunnit forma en bur/täcka boll(hållare).
Ska nog sikta på fler pestigors ändå.
Ang: tackle på warrior är ju min anledning att de allt som oftast blir insugna i ett blocking war där jag upplever böock bättre än tackle. Och gillar likformigheten. Annars blir det en given "svag" länk som jag måste kompensera.
Leader på Rotter känns lite riskabelt.
Normalt spelar jag med 3 rotters på linjen, fyra warriors, best och tre Pestigors. Sätta en leader på linjen eller en pestigor känns fel.
Haft leader på besten förut med viss framgång men då vågar man nästan aldrig slå med honom ( vilket kanske är bra) men roligt.
Boltrollarskills i all ära men målet är ju att vinna med 1-0. Behöver bara en pick-up om allt går som det ska.
Resonerar som så att ifall man ställer dit dom blir de endera översållade av guard/big guys etc eller får spendera son match med en markerande lineman/zombie/line orc.
Står de två rutor bak kommer de ändå slåss runda två men får liksom välja lite mer var de ska slåss.
Rottersna däremot riskerar ju att åka på tokspö...
Säger inte att jag gör rätt. Mina resultat gör det definitivt inte... ;-)