DOUBT VIII, Umeå, 7-8 Januari 2017

24567

Comments

  • khanmank wrote: »
    Har de svårt att komma ihåg bokningar eller ...

    Omständigheter har gjort att priset ökat och det hamnar utanför vår budget.
  • De som gapar över mycket ....
  • Stareater wrote: »
    khanmank wrote: »
    Har de svårt att komma ihåg bokningar eller ...

    Omständigheter har gjort att priset ökat och det hamnar utanför vår budget.

    Hur är det med lokalen på tunnelbacken, är den ledig för action?

  • Lokalproblemet verkar lösa sig. Det blir med största sannolikhet i de lokaler @Pellevin jobbade i slutet av 90-talet, dvs. på Incrade-gallerian. De håller butiken öppen så vi kan vara där de tider vi vill, har gott om utrymme och är allmänt schyssta med att låta oss göra saker så länge som vi sköter oss, t.ex. ha en liten dold självkostnadspris-kiosk för oss som spelar.


  • Stareater wrote: »
    En massa text och är allmänt schyssta med att låta oss göra saker så länge som vi sköter oss, t.ex. ha en liten dold självkostnadspris-kiosk för oss som spelar.

    Alkohol?
  • När butiken har stängt, dvs efter 16.00 på lördagen så är det ok att ta en öl eller två, dock inget fylleslag.
  • vafan alltid begränsingar mot en dalmas
  • Stareater wrote: »
    När butiken har stängt, dvs efter 16.00 på lördagen så är det ok att ta en öl eller två, dock inget fylleslag.

    Jarååå!
    Skuld wrote: »
    vafan alltid begränsingar mot en dalmas

    Det är klart! Vi tänker på dig, vi vill du ska ha så stor chans som möjligt att klara av att spela bra under dag 2 också :)
  • Det mysko är ju att i Norge spelade han bättre (nåja, fick fler poäng) dag 2 än dag 1.
    Jag har hört bomber föra mindre väsen än vissa dalmasar.
  • edited October 2016
    Det är helt klart att vi detta DOUBT kommer att spela på Incrade Gallerian (även känt som WorldofBoardGames.com eller figurspel.se), Björnvägen 11 i Umeå.
  • brocCooLi wrote: »
    Frantic wrote: »
    Det går ju men då tar Mårten ut 50kr extra i "winnings"

    det är lugnt, @Skuld bjuder på den pengen i så fall :)

    Fast jag ser i mina "välorganiserade" anteckningar från förra året att du betalade och ville inte ha tillbaka pengarna, så om @Skuld skjuter till de extra "winnings" så blir turneringen gratis för dig om du dyker upp oanmäld. =)
  • Stareater wrote: »
    brocCooLi wrote: »
    Frantic wrote: »
    Det går ju men då tar Mårten ut 50kr extra i "winnings"

    det är lugnt, @Skuld bjuder på den pengen i så fall :)

    Fast jag ser i mina "välorganiserade" anteckningar från förra året att du betalade och ville inte ha tillbaka pengarna, så om @Skuld skjuter till de extra "winnings" så blir turneringen gratis för dig om du dyker upp oanmäld. =)

    tji fick jag...
  • När uppdateras hemsidan med regler, plats etc?

    @Stareater
  • När undertecknad får tummen ur och ändrar lokaldetaljerna.
  • Officiella infon uppdaterad @ http://stridshammaren.se/doubt
  • Snow wrote: »
    Officiella infon uppdaterad @ http://stridshammaren.se/doubt

    Snyggt! :)
  • Ser riktigt bra ut. Det ska in en till sponsor-logga när jag fått en högupplöst bild av Hungry Troll, men det hoppas jag inte ska vara något större problem.
  • Anmäler mig!
  • Samma fråga som förra året. Jag utgår från att det finns anledningar till de heroiskt tidiga starterna på dagarna? Finns inga möjligheter att senarelägga en timme eller så?
  • edited November 2016
    Skuld wrote: »
    Samma fråga som förra året. Jag utgår från att det finns anledningar till de heroiskt tidiga starterna på dagarna? Finns inga möjligheter att senarelägga en timme eller så?
    +1
  • Gnäll om de f***annade tiderna igen. Jag blir så less och känner att jag bara vill lägga ner allt.

    De som föranmält sig och skickat in sitt roster innan deadline behöver inte dyka upp förrän klockan 8.00 på lördagen. För att hinna kolla roster och bekräfta betalning, etc så får övriga lov att dyka upp tidigare. Jag är själv upptagen på kvällen nästan varje helg om året och kan inte stanna sent.

    På söndagen sätter vi igång 8.00 så att det ska hinnas med sex matcher och finnas gott om tid för de som rest långt att ta sig hem.

    Till nästa år ska jag sätta upp en poll och se om vi ska stryka första matchen båda dagarna och bara köra fyra matcher på turneringen.
  • 6 matcher och börja tidigt är bättre än 4 matcher :)
  • Melisqus wrote: »
    6 matcher och börja tidigt är bättre än 4 matcher :)
    +1
  • Snow wrote: »
    Melisqus wrote: »
    6 matcher och börja tidigt är bättre än 4 matcher :)
    +1

    Ja det tycker jag med även om det är jag som klagade. Så jag sätter mig tyst i ett hörn och är glad att det arrangeras i stället!

  • Men Mårten, varför vill du läga ner bara för att inte alla är morgonmänniskor? Du tycker antagligen att det är att kasta bort dagen att gå upp senare än kl 6 på morgonen, och så blir du trött och går och lägger dig kring tio på kvällen. Och det är helt okej. Men det är faktiskt inte ok om du inte kan acceptera att andra lever på annat sätt.

    Skall vi inte kunna få diskutera tiderna ens vill jag ha tillbaka mina anmälningspengar. Jag kommer inte.
  • edited November 2016
    Jag tänkte komma! Jag är ledig den helgen. Jag har hört så mycket bra om turneringen! Ska bara sammanstråla med mina reskamrater om hur vi ska ta oss fram och tillbaka och var vi ska bo.
    Hörs!
  • Pellevin wrote: »
    Men Mårten, varför vill du läga ner bara för att inte alla är morgonmänniskor? Du tycker antagligen att det är att kasta bort dagen att gå upp senare än kl 6 på morgonen, och så blir du trött och går och lägger dig kring tio på kvällen. Och det är helt okej. Men det är faktiskt inte ok om du inte kan acceptera att andra lever på annat sätt.

    Skall vi inte kunna få diskutera tiderna ens vill jag ha tillbaka mina anmälningspengar. Jag kommer inte.

    Tråkigt att höra @Pellevin, jag stryker dig från listan när jag sitter vid en riktig dator och löser pengafrågan. Hade gärna sett dig här, men man kan inte göra alla glada.

    Det hela har inte att göra med att jag och går och lägger mig klockan tio på kvällen, eller går upp klockan fyra som du verkar tro. Mitt liv är sådant att jag är upptagen på helgkvällar och det gör att jag t.ex. inte kan resa till turneringar, eller arrangera sådana som pågår för sent. Tråkigt tycker jag, men det är bara att gilla läget.

    Anledningen till att jag känner för att ge upp är för att det det blir så mycket drama och gnäll. Jag har inget mot att man frågar snällt som @skuld gjorde, men nu när det är tredje eller fjärde turneringen när samma gnäll dyker upp så blir jag less väldigt fort. Det är inte en demokratisk förhandling om tiderna, de bestäms av arrangörerna. Vissa turneringar passar inte alla och då är det bara att gilla det.

    Jag lägger ner löjligt mycket av min lediga fritid på att arrangera detta, inte för bli av med pengar, vinna ära eller för att få chansen att spela en handfull partier Blood Bowl som odd man out. Jag gör det för att få träffa alla trevliga människor med samma intresse som jag inte har möjlighet att träffa på annat sätt och ge dem en trevlig turneringsupplevelse och bidraga till en bra stämning i communityt. När det känns som att det skapas dramatik och gnäll så börjar jag tvivla på om arbetet jag lägger ner är värt det. Jag ska ta mig en funderare efter detta DOUBT och känna efter. Kanske allt fortsätter som vanligt, eller så kanske någon annan tar över facklan eller DOUBT kommer tillbaka i en annan form. Vi får se hur det blir, men jag tänker inte låta detta påverka det kommande DOUBT.

    Roligt att du dyker upp @kaju, alltid kul när någon ny coach hittar till DOUBT.
  • Det som är bra med tidig start är att det synkar med nattåget upp för utsocknes.
    Det gillar jag
  • edited November 2016
    Stareater wrote: »
    Anledningen till att jag känner för att ge upp är för att det det blir så mycket drama och gnäll. Jag har inget mot att man frågar snällt som @skuld gjorde, men nu när det är tredje eller fjärde turneringen när samma gnäll dyker upp så blir jag less väldigt fort. Det är inte en demokratisk förhandling om tiderna, de bestäms av arrangörerna. Vissa turneringar passar inte alla och då är det bara att gilla det.

    Jag lägger ner löjligt mycket av min lediga fritid på att arrangera detta, inte för bli av med pengar, vinna ära eller för att få chansen att spela en handfull partier Blood Bowl som odd man out. Jag gör det för att få träffa alla trevliga människor med samma intresse som jag inte har möjlighet att träffa på annat sätt och ge dem en trevlig turneringsupplevelse och bidraga till en bra stämning i communityt. När det känns som att det skapas dramatik och gnäll så börjar jag tvivla på om arbetet jag lägger ner är värt det. Jag ska ta mig en funderare efter detta DOUBT och känna efter. Kanske allt fortsätter som vanligt, eller så kanske någon annan tar över facklan eller DOUBT kommer tillbaka i en annan form. Vi får se hur det blir, men jag tänker inte låta detta påverka det kommande DOUBT.

    Trist att du känner så Mårten. Jag kan identifiera mig i den känslan!

    Jag har tyvärr inte möjlighet att närvara på DOUBT nästa år, vilket känns väldigt trist! Jag har dock en ganska bra ursäkt i och med att vi kommer få barn i December...

    Tack för allt jobb du har lagt ner, och jag hoppas att nästa års arrangemang blir minst lika bra och roligt som de tidigare!
Sign In or Register to comment.