Hunchbacked Henchmen i nya versionen av bloodbowl?

edited August 2016 in Regler
Hejsan.
I bugman's full beard cup i november har de lite tillägg till lrb6, bl a detta.
I korthet är det coaching staff för lag dom inte kan rostra apo.
För 100k har du möjlighet att rerolla regen.

En inte alltför vågad gissning är att den kanske hänger med även i de nya reglerna.
Vad tycker ni?
Jag gillar det iaf

Har det funnits nåt liknande i äldre utgåvor?

Comments

• så en permanent Igor istället för att kunna hyra in som inducements?
  • Jag hoppas verkligen inte detta händer. Väldigt skrämmande om GW börjar mecka med reglerna.
  • Jag ser gärna att halflings kan ha permanent kock och att goblins kan ha permanenta mutor. Igors är jag rätt neutral till och jag vill inte ha star players permanentade (?).
  • Pellevin wrote: »
    Jag hoppas verkligen inte detta händer. Väldigt skrämmande om GW börjar mecka med reglerna.

Jag skulle bli väldigt förvånad om de INTE gör det... Tyvärr

• 100k är för dyrt för en permanent igor om han bara kan användas en gång per match. Det blir också okonsekvent om en igor kostar 100K som inducement och samma för den permanenta. Apo och wandering apo har ju prisskillnad t.ex.
  • Fast en rostrad Igor i liga för ett khemrilag tex? Jatack.
    Det som är oroväckande är deras goblin bribery agent som verkar vara begränsad till en bara.
    När jag spelar gobbos vill jag ofta ha flera
  • En bribe på ett gobbolag är ju ingen bribe. Mellan alla balla bollar, bomber, sågar och foular kommer ju en muta räcka till runda två ungefär ...

Neutral i frågan om permanent Igor. Som jag reggar kan jag nog ha en permIgor per spelare utan större effekt.
  • edited September 2016
    Bra förändring ifråga chef och goblin bribes. Absolut inte starplayers och wizard. Igor tror jag är svår att balansera ifråga "matchvärde" och långsiktig effekt i ligaspel. Som den som sitter på andra sidan bordet är Igor alltid mitt favoritval som inducement, oftast är det 100k rakt ner i toaletten.
Sign In or Register to comment.