DIY Tärningskopp

edited August 2016 in Målning och modeller
Eftersom jag är sämst på att slå tärning utan att knocka ut tre spelare var det dags att investera i en kopp eller ett torn. Bådadera kostade betydligt mer än jag var beredd att betala, så det fick bli ett hemmabygge. Som bonus får man mängder av kork över som kan användas som basningsmaterial.

zWgSglum.jpg D6TGt18m.jpg

Ingredienser
* Enudden mugg, 19kr
* Avskild tablett, 39kr
* Lite överblivet filttyg (behövs inte om man är Bra™ på att klippa kork)
* Tejp

1. Klipp en 10x20cm bred remsa kork
2. Klipp båda kortsidorna i svag vinkel, så att den ena långsidan blir ca 19cm
3. Prova passformen genom att rulla ihop korken och sticka ner den i muggen. Klipp mer vid behov.
4. Tejpa runt korkröret
5. Klipp en cirkel, ca 6cm i diameter
6. Tejpa fast cirkeln på rörets kortare sida
7. Vira filt runt för att friktionssäkra röret inuti muggen

Comments

• Nu är ni väl glad att Ikea kom även till ume? ;-)
    Slippa fara till Sundsvall eller Haparanda för att handla billigt...

Sugen på att bygga en själv...
  • Bra gjort också.
  • Jo, en tärningskopp för 200kr i spelbutiken är ju lätt värt jämfört med att försöka köra 600km för att "spara" 140kr.
  • Alltså, jag gillar initiativet och pysselkänslan, men en go läderkopp på SF-bokhandeln kostar 78 kr med frakt inom hela Sverige. Vet inte riktigt vad det är för lyxkoppar du har kollat på för 200 spänn... Slår dom bara 4+ så kan jag tänka mig en också! :D
  • Ja, det hade ju varit en bättre variant om man haft bättre sökskills i förväg.
  • edited August 2016
    Jag köpte min på World of Boardgames för typ 50-60. De hade två varianter. :-)
  • Men WoB har väl öppet varannan torsdag mellan 19 och 19:03 om det sammanfaller med fullmåne?
  • Nä, nu i nya lokalerna på Mariedal, är de riktigt lättilgängliga och har väldigt normala och regelbundna tider. :-)
  • edited August 2016
    emilskaya wrote: »
    Nä, nu i nya lokalerna på Mariedal, är de riktigt lättilgängliga och har väldigt normala och regelbundna tider. :-)
    Var i Mariedal?
  • Butiken finns nu på Björnvägen 11 i Umeå

Måndagar: 10 - 18
    Tisdagar: 10 - 18
    Onsdagar: 10 - 18
    Torsdagar: 10 - 18
    Fredagar: 10 - 18
    Lördagar: 10 - 16
    Söndagar: 12 - 16
  • Figurspel.se är ju samma butik
  • Det fick bli en tripp dit nu. Klart värt.
  • Är det där Jysk låg förr?
  • För evigheter sen, ja.
  • Jag jobbade där 98-99.
  • Butiksansvarig utan OB har jag för mig att du pratade om. Fast det kanske var tvångskommendering till Skellefteå?
  • Båda stämmer.
Sign In or Register to comment.