Ghoul fluff

edited August 2016 in Blood Bowl
Vad är grejen med ghouls?
De är inte reanimated som zombies eller skelett som jag förstått det.
Har alltid tänkt de som likätande gravplundrare som degenererat/ utvecklats till nåt mer än människa.
I "hexikon som lexikon" beskrivs de som nåt som varken är man eller kvinna utan nåt annat.

I "monster & vidunder" redogörs mer för den ursprungliga arabiska betydelsen, att de är en slags djinner.
Kan anta olika former, favoriten är mänsklig med mycket päls och hovar (typ som ungors) eller som enögda strutsar.

Men hur är de tänkta i warhammervärlden?
Nån som har insikt från rollspelet eller spelat undead eller vampires i whfb?

Comments

• edited August 2016
    http://warhammeronline.wikia.com/wiki/Ghoul

"Contrary to popular belief, Ghouls are not undead. Rather, they are the twisted and misshapen remains of people who have given in to a horrifying compulsion to consume the flesh of other living beings, living or dead.

Shunned by other humans and disdained by sentient Undead, Ghouls operate on the lowest rungs of society, living on the fringes and hiding in the shadows."
  • edited August 2016
    "Rather, they are the twisted and misshapen remains of people who have given in to a horrifying compulsion to consume the flesh of other living beings
    ...

Ghouls operate on the lowest rungs of society, living on the fringes and hiding in the shadows."

Köttätare! Eller vänta nu, växter lever ju också. Fan... ;)
  • Härligt, tack tack.
    Då var jag inte ute så snett från början.

• Likätare hette de väl i den svenska utgåvan av Talesman.
  • Bajlon wrote: »
    Likätare hette de väl i den svenska utgåvan av Talesman.

Likätare hette de i "Drakar och demoner" också har jag för mig :)
  • Glöm inte Drakborgen, där (i expansionen) drällde det av likätare.
Sign In or Register to comment.