Vampire på Chaos Cup 2016
Jag ska spela vampyrer på chaos cup i år och är lite kluven i mina tankar kring lagbyggen och tänkte höra om ni har några tankar eller idér kring det! Har själv aldrig spelat vampyrer i turnering eller i någon liga. @Lockmund lyckades ju bra tidigare med vampyrer och kanske har lite tankehjälp åt mig?
1 mil stålars till lagbygge - spelare, rerolls, assistances, star players (efter 11 vanliga), apo är tillåtna.
150k för skills (20k vanlig 30k dubbel ej stat eller leader).
Tanke 1:
2 RR
2 vamps en Block/SH en Dodge
10 Thralls - 2 block(eller 1b/1 kick, 1 guard och 1 tackle
Chaney
Tanke 2:
2 RR
1 asscoach och 1 cheerleader
4 vamps, Block+SH, Dodge, Dodge eller block, nekkid vamp!
10 thralls - Guard, Wrestle, Block eller Kick.
1 mil stålars till lagbygge - spelare, rerolls, assistances, star players (efter 11 vanliga), apo är tillåtna.
150k för skills (20k vanlig 30k dubbel ej stat eller leader).
Tanke 1:
2 RR
2 vamps en Block/SH en Dodge
10 Thralls - 2 block(eller 1b/1 kick, 1 guard och 1 tackle
Chaney
Tanke 2:
2 RR
1 asscoach och 1 cheerleader
4 vamps, Block+SH, Dodge, Dodge eller block, nekkid vamp!
10 thralls - Guard, Wrestle, Block eller Kick.
Comments
I övrigt så är vampyrerna lite handikappade, den enda dubbel som är viktig är Leader och den får man inte ta. Jag skapade en Pro+HMP-vamp bara för att, men HMP gav mig faktiskt en extra TD.
WC är riktigt bra att ha för vampyrer. Han gjorde en tredjedel av mina TD.
Jag röstar för förslag 1. Jag skulle dock hellre ta Pro/Block än Block/Sure Hands. Pro är riktigt användbart för vampyrer och än mer så när man har ont om rerolls. Möter man wardancers med Strip Ball, så för man hoppas på 1-2 på blocktärningarna.
Annars gäller de vanliga vampyrknepen. Använd t.ex. alltid Gaze om det är "gratis". Foula gärna. Bit inte i slutet av drives om det inte är viktigt, utan ta en turnover.
1 vamp
1 chaney
3 RR
och e n massa thralls
Pro/Block - Jag hade väldigt mycket användning för pro, det räddade upp flera situationer när hanslapp bloodlust eller kunde rerolla gaze eller andra för situationen nödvändiga slag.
Blodge - Min primära bollbärare, skötte sig med bravur när han höll i bollen och fick vid flera tillfällen användning av både block och dodge.
Chaney - Balllsacker och primär blitz-pjäs deluxe. Han levererade och skötte sig på det stora hela utomordentligt bra.
Thrallsen räckte i alla matcher utom två, den mot Ozt när jag hade 4 cas och 2 KO emot mig i runda 4 och det fortsatte till en pitchclear. Sedan märkte jag av det i sista matchen mot dvärgen, han lyckades basha ut flera thralls samtidigt som vampyrerna sög ordentligt med blod ur de resterande thrallsen. Det var ändå nära en oavgjord i den matchen. Så utvärderingen får nog säga att ja, thrallsen räckte till. Helt klart värt att ha en med block och en med wrestle istället för två av samma skill, även tackle fick jag användning för i de flesta matcher och när jag mötte woodelves (seger 2-1) stoppade tackle en wardancer som skulle smyga upp och ställa sig i TD-position.