Norse Berserker skill

Har nu spelat två matcher med mitt norse-lag och det har gått oförskämt bra.

Slog i sista matchen +AG på en berserker och tänkte först 'Toppen', men har börjat fundera på om det är värt det. Berserkerns roll är att blitza och minska antalet motståndare på plan. +AG hjälper inte så mycket med det och det kanske blir bloat att ta det och så försenar det tagandet av Mighty Blow som skill.

Comments

• Om du har AG4 kan du dodgea ut och blitza på den spelare du vill mördonera. Sen har du AG4 kan du lätt göra några TDäs med den så du får ihop spp till MB.
  • AG4 är aldrig en nackdel. Även när du bara vill ha honom till att minska antalet motståndare på plan så blir det lättare att dodgea in där han behövs eller dodgea bort från sidlinjen efter en crowdpush.
  • AG 4 och jump up = ja tack
  • coma wrote: »
    AG 4 och jump up = ja tack

Fast man Jump-upblockar väl redan på 2+ med AG3, väl? Eller är det någon annan synergi du är ute och fiskar efter?

• Synergin ligger i allmän mobilitet. Man kommer fram väldigt bra, och långt, även om man ligger i början av turnen.
  • Då kör jag på +AG. Är bara jag som börjar överanalysera saker som vanligt.
  • @Mooselord Precis det Pellevin pratar om menar jag
  • Jag hade +AG senast jag spelade Norse (se bubble)

Och jag ångrade mig bittert, välj någon annan skill istället som typ strong arm :P

Skoja ba, +AG gjorde honom till en av mina viktigaste spelare, speciellt när jag gav honom strip ball lite senare... Var mkt enklare att komma fram till bollhållaren med 4 i ag ;)
  • Så +AG först, och sedan strong arm för att få en bersärk-thrower. =)
Sign In or Register to comment.