Coach Stareater's dilemma

Mina Olympique Lyonesse
ska snart möta kaosdvärgarna i Macho Mammoths i semifinal i BUBBLE. Jag har 120k i inducements och 160k på banken. Dessutom har jag en -AV och niggling Knight på 190k som jag funderar på om det är värt att släpa med mig till semin. Vad ska jag göra..

Comments

• Kan för övrigt ta Dolfar, Willow, Zug, Zara och Griff som star players om någon undrar.
  • -AV och niggle är inte kul. Kicka.

Hur bra är Dolfar egentligen? Jag hade tagit en wizard istället.
  • behåll!
    -AV och niggle är ju en bra start på en succekarriär! alla vill slå på spelaren och istället så ser du till så att dem som slår dör. behåll :D
  • edited May 2016
    Jag ska inte lägga mig i valet för att inte riskera spekulationer om läggmatch, partiskhet och mutade star players. Däremot vill jag gärna veta när matchen ska spelas.

Edit: ...och gratulera till segern i kvarten!
  • @Snow fast att inte ta ställning är ju också att ta ställning.... så då blir du ju ändå partisk? aha!!!!! :D
  • Ok, då tar jag ställning till ett hemligt annat alternativ.
  • Om @Snow hade haft Strip Ball på någon spelare hade jag behållit JdB, men det har han inte, och Dodge räcker inte som argument för att vara kvar som bollhållare mot dvärgpacket, så kicka honom och köp nytt.
  • Dessutom har jag redan en till med sure hands och dodge numera eftersom JdB åkt på en del smällar och missat matcher.

Jag inser också att om jag haft 10k efter jag sparkat JdB hade jag kunnat ta Griff. Zara kan jag klämma in, men jag är lite grinig på hur dåligt hon spelade under DOUBT.
  • Efter att ha fått lite tips och råd har jag sparkat Jean de Beaumanoir, köpt en ny knight och funderar på vad jag ska ta för mina kvarvarande 190k inducements. Med tanke på att bönder åker av plan väldigt fort så behöver jag mer spelare. Frågan är bara vad som är mest värt. Just nu lutar det åt en Yeoman med guard.
    • Dolfar Longstride (150k) 7 3 4 7 Loner, Diving Catch, Hail Mary Pass, Kick, Kick-Off Return, Pass Block
    • Willow Rosebark (150k) 5 4 3 8 Loner, Dauntless, Side Step, Thick Skull
    • Merc. Yeoman with skill (150k) 6 3 3 8 Loner, Wrestle, Guard
    • Merc. Yeoman (100k) 6 3 3 8 Loner, Wrestle och
      Merc. Lineman (70k) 6 3 2 7 Loner, Fend
    • 2 x Merc. Lineman (70k) 6 3 2 7 Loner, Fend och
      Bloodwiser Babe (50K)
  • Kör ni med att Brettonia Blitzer har MA 8 från start?
  • edited May 2016
    Det är hur brettonian-rostret såg ut 2010 på plasmoids sida. De ändrades 2014, men vi har varit lite för lata för att skriva om koden i vår obblm.

http://www.plasmoids.dk/bbowl/playbooks/Bretonnian_Playbook.pdf
  • Ahh ok. Väldigt bra med snabba Blitzers!
Sign In or Register to comment.