Zombies eller skelett till undeadlaget

edited April 2016 in Taktik och lagbyggen
Vad föredrar ni där?
@Coma och @hellstrom ni körde ju undead på team cup, och hade lite blandat om jag minns rätt

Comments

• Nästan alla föredrar Zombies. De har bättre staying power. Men det är inte helt ovanligt att ha något enstaka skelett.
  • Frantic körde en mobil UD build på doubt för något år sedan med 2 BT mumier massa skelet och 4 rerolls, tog GFIs som tusan. Riktigt jobbigt att hålla borta.
  • Pellevin wrote: »
    Nästan alla föredrar Zombies. De har bättre staying power. Men det är inte helt ovanligt att ha något enstaka skelett.

Jag brukar köra 3 zombies och ett skelett i mina startbuilds. Men att zombier har bättre staying power är egentligen fel. AV 8 mot Thick skull betyder att man behöver rolla 9+ 8+ och 8+ 9+ för att de ska lämna planen. Lägger man då till ifall det skulle finnas claws på planen så åker faktiskt zombies ut marginellt lättare. Nu tycker jag dock att en stun inte är så trevligt att få på sina spelare så därför spelar jag ändå med zombier.
  • Skelett ligger oftare stunned och blir oftare casade, vilket jag tycker gör zombier bättre i sin roll som köttmur. Jag vill att motståndarna ska bli frustrerad på dessa usla spelare som hela tiden reser sig och bara står i vägen. Skelett använder jag mer till att följa med och assistera bättre spelare eller stänga ytor, deras extra movement dem lite bättre på det än zombies.
    Fast behöver de byta roller är det ingen större effektivitetsförlust. 3-4 zombier och 1-2 skelett brukar jag köra.
  • Jag kör alltid 12 spelare varav ett skelett på 1100k turneringar.
  • Jag gillar Zombies. Jag fattade nog inte hur bra de är innan jag började spela Undead i Stockbowl för 2 säsonger sedan. Billigt kött. Men liksom några av er andra ska jag nog införa ett skelett också.
  • har jag helt fel i uppfattningen att zombies används mer som mur och skelett mer att foula med?
  • @Broccooli: Det är min uppfattning med också, men jag har inte spelat så mycket med dem.
  • Mycket bra input, zombier har jag ju kört innan hos Nurgle och necro.
    Var lite nyfiken på skeletten, de är nya för mig.
    Plus att jag har tre med i lådan.
    Frantics build var cool
  • Marginell skillnad om skelett är bättre för att foula med. Bättre ma ger dem + för att nå fram och en utvisning sparar zombies som har större chans att slippa bruten rustning. Jag tycker ett skelett är en ok back up på grund av mer ma om man tappat en ghoul eller wight för positionsspelet.
  • Så då kommer jag få användning av mina tre zombies i startlådan som LOS-fodder. Tänker nog ändå måla upp skeletten, de så tjusiga.

Av någon anledning har jag gjort ball and chain av en av zombisarna, lite oklart varför.
    Kunde en ha såna som inducements tidigare? Har inget minne av det.
    eller kunde en göra zombies av fanatics och även andra stunties tidigare?
  • skit samma varför du gjort det, låter jäkligt coolt!
    ett goblinlag med zombietema på g kanske? *hint hint*
  • Hittade nyligen en zombie med kniv i en låda. Bra grejjer..

Misstänker att det kan ha varit i en a bloodbowlgurre's ligor, man kunde köpa till secret weapons från start. Har även en råtta med motorsåg. Säkerligen samma orsak :D
  • edited April 2016
    Fanns det inte Secret weapon man kunde köpa in till laget förr till valfri spelare? Oftast jävligt risky om jag inte minns fel. Spela aldrig med dem men vad jag förstod så var de oftast hög chans att det sket sig, dock var det ungefär samtidigt som jag insåg att block var en ganska OP skill på black orcs... de var ett tag sen...
  • Ah skönt, då var jag inte helt ute och cyklade. Tänkte att jag kanske haft otur när jag tänkt och försökt göra en motorsåg men det lät långsökt.
    Gillade nog modellen, enda jag målat klart i laget hehe.

En motorsågsråtta låter riktigt otäckt det :)
Sign In or Register to comment.