Underground Cup II, Berlin, 24-25/9 2016

2

Comments

• Jag är jävligt sugen på att åka, men behöver bättre koll på mitt nya jobb innan jag kan avgöra hur jag skall göra.
  • kan släpa med mig @inforthepain då det är lätt att lura med honom på diverse saker. så kan vi dela ut ett 'sämsta gbg:are' också :D
  • Pellevin wrote: »
    Jag är jävligt sugen på att åka, men behöver bättre koll på mitt nya jobb innan jag kan avgöra hur jag skall göra.

Vore kul om du kom ner, om det passar såklart
    brocCooLi wrote: »
    kan släpa med mig @inforthepain då det är lätt att lura med honom på diverse saker. så kan vi dela ut ett 'sämsta gbg:are' också :D

Det tycker jag låter som en ypperlig idé
  • pedda wrote: »
    @Landslaget, Berlin, Blood Bowl och bärs. Hur kan det inte vara ett perfekt träningsläger?
    En del av det tyska landslaget kommer att vara på plats (vi jobbar på att få dit hela). Kanske kan vara en bra värdemätare?

Om jag hittar rimliga flygbiljetter så kommer jag men det kommer inte att köras som träningsläger för landslaget.
  • Kolla på AirBerlin. De brukar ha okej priser och de flyger direkt mellan Göteborg och Berlin. Kul om du kunde komma ner!
  • En kan alltid lita på lite fina inlägg från dig Pellevin, när en väl hittar in på forumet igen :-)
    Pellevin wrote: »
    Som man sade under min gymnasietid: (innan de flesta av er fötts)

Berlin, det kunde vart en vacker stad
    Berlin, det kunde vart en vacker dag
    Men Berlin
    Din mur har fläckats utav blod
    Liksom gatorna där pojkar slogs
    som män, innan de dog

• Då har jag anmält mig och bokat flyg. Är det några mer svenskar som skall åka som vill dela rum?
  • Kom igen nu! Det är klart att någon ska hjälpa till att ta över Berlin?

Än så länge kan vi fixa rum åt er till ett fördelaktigt pris. Vänta inte, anmäl er nu!
  • Bump!

Än så länge har vi två sängar lediga i Melisqus och brocCooLis rum.
    Vad väntar ni på?
  • Så, då var sängarna slut.
    Hostelet är fullbokat, men det finns andra sovmöjligheter inom gångavstånd om någon mer är sugen på att komma ner. Hör av er så rekommenderar jag något
  • Tänkte bara rapportera att Melidsqus inte lämnat bord 1 sedan match 1. Han leder även Most TD, med dvärgar.

För mig går det sämre, men leder just nu Most CAS med 'Flings.

Två matcher kvar, men det ser redan nu ut som att Melisqus tar med en NAF-Pokal hem till GBG
  • Snyggt jobbat Mellis!
  • Spännande! Hejja Mellis!
  • Flest TD med dvärgar? Det kräver nästan någon form av förklaring eller närmare beskrivning :)
    Go Melisqus!
  • Det blev 6-0-0 för mig och 13-2 i td gav mig även most td med dvärgar! :)
  • Snyggt! Nästa gång får du sikta på flest CAS med pro elves eller något liknande :)
  • Ohhhh jävlar! Grattis Mellis!
  • 600 är ju grejjen man vill åt. Grattis Melisqus
  • Åh fy bubblan :D stort grattis! Bra jobbat!
  • edited September 2016
    Stort grattis till @Melisqus, som verkligen visade tyskarna var skåpet ska stå.
    En försmak av EuroBowl kanske?

CtN7t6WWYAEiMay.jpg

För mig gick det mindre bra med 1-1-4, men jag är ändå nöjd
    Får skylla på att jag organiserade :)
  • 600 måste ju vara motsvarigheten till 300 i bowling.

Bra gjort!
  • Snyggt jobbat!
  • Tredje nafkoppen på några veckor! Riktigt imponerande. Grattis Mattias!
  • Mooselord wrote: »
    Flest TD med dvärgar? Det kräver nästan någon form av förklaring eller närmare beskrivning :)
    Go Melisqus!

Att göra 2 mål per match med dvärgar är inte så svårt, det är bara att göra mål i sin egen offence och bryta motståndarens offence och göra mål även då. Men när vi kommer till tre mål blir det klurigare, en intercept i runda 8 följt av hand over inom disturbing precence följt av 2 gfi och en short pass var ett vinnande koncept i en av matcherna :)
  • Pellevin wrote: »
    Tredje nafkoppen på några veckor! Riktigt imponerande. Grattis Mattias!

Känns riktigt bra. 14-2-1 för de senaste tre turneringarna.
  • Grattis Melisqus, bra jobbet!
  • Bra jobbat Melisqus!
  • Tackar tackar! Detta kändes som en bra uppladdning inför eurobowl.
Sign In or Register to comment.